Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som teller kalorier, teller dere med der som er i grønnsaker også, eller spiser dere ubegrenset av dette? Synes det er så tungvint å veie alt hele tiden, så jeg har telt at utenom grønnsaker, men føler jeg spiser så mye grønnsaker at det kan ha noe å si for om jeg ligger nok i underskudd eller ikke :s

Anonymous poster hash: 8def6...0c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så lite kalorier i grønnsaker at det trenger du ikke telle med.

Anonymous poster hash: 2dcdb...a30

Skrevet

Jeg teller med alt, er man nøye med kaloriinntaket har også grønnsaker endel å si iløpet av en dag.

AnonymBruker
Skrevet

Teller ikke med grønnsaker som agurk, tomat, salat, spinat, aubergine, squash, bønner, asparges, løk etc. Teller derimot med avocado, gulrot, potet og andre rotgrønnsaker, samt belgfrukter og frukt.

Anonymous poster hash: fbca4...896
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du blir ikke tykk av grønnsaker. Poliklinikk for overvektige ved Haukeland sykehus mener at man kan spise ubegrenset av grønnsaker.

Teller du kalorier gir det ikke noe stort utslag, og det er flisespikkeri å telle dem. Men for å se hvor mye grønnsaker du faktisk spiser er det lurt å dokumentere, det gjelder forøvrig all mat :)

Anonymous poster hash: 419fd...7d0
AnonymBruker
Skrevet

Man bør vel telle grønnsaker også. man har jo f.eks avokado og poteter som gir ganske mange kcal. Så du kommer jo fort opp i mange kcal hvis du spiser en del av det.

Anonymous poster hash: 9c1b8...3c9
Skrevet

Nei, du blir ikke tykk av grønnsaker. Poliklinikk for overvektige ved Haukeland sykehus mener at man kan spise ubegrenset av grønnsaker.

Teller du kalorier gir det ikke noe stort utslag, og det er flisespikkeri å telle dem. Men for å se hvor mye grønnsaker du faktisk spiser er det lurt å dokumentere, det gjelder forøvrig all mat :)

Anonymous poster hash: 419fd...7d0

Spiser man f.eks 4 gulrøtter er det 100 kalorier sånn ca, og det utgjør en forskjell om man skal teller kalorier for å gå ned mest mulig.

Skrevet

Jeg talte kalorier grønnsaker før.

Middag og lunsj er 70% grønnsaker, gulrøtter, kålrabi, linser, kikerter, brokkoli, blomkål osv, det utgjør faktisk en del kalorier.

Men der er mye mat i forhold til kaloriene.

Ved å telle kcal i grønnsakene er jeg blitt klar over hvor mett jeg kan bli.

Jeg teller sjeldent kaloriene i paprika, agurk og sopp, da de er svært kalorifattige.

Skrevet

Nå er ikke avocado eller potet grønnsaker heller, ei er erter/kikerter og linser - de er belgfrukter -ho ho ho :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Teller ikke med grønnsaker som agurk, tomat, salat, spinat, aubergine, squash, bønner, asparges, løk etc. Teller derimot med avocado, gulrot, potet og andre rotgrønnsaker, samt belgfrukter og frukt. Anonymous poster hash: fbca4...896

Tomat er en frukt.;)

Anonymous poster hash: 3fdb6...443

• Liker 1
Skrevet

Teller ikke med grønnsaker som agurk, tomat, salat, spinat, aubergine, squash, bønner, asparges, løk etc. Teller derimot med avocado, gulrot, potet og andre rotgrønnsaker, samt belgfrukter og frukt.

Samme her :)
Skrevet

"Teller" grønnsaker som inneholder mer kalorier, men tomat (ja, en frukt), salatblader, agurk, paprika osv tar jeg ikke med i beregningen. Skriver "teller" fordi jeg jeg vet hvor ca. hvor mye det inneholder og tar det med i hoderegningen, men fin-regner ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke avocado eller potet grønnsaker heller, ei er erter/kikerter og linser - de er belgfrukter -ho ho ho :)

Tomat er en frukt. ;)

Anonymous poster hash: 3fdb6...443

Det stemmer, men de fleste regner dette som grønnsaker i Norge i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør telle med bønnene. :P

Anonymous poster hash: e8175...3f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå teller jeg ikke, men om jeg skulle telt hadde jeg telt med alt som jeg vet selv er i store mengder. Jeg ville ikke telt én gulrot, men når jeg spiser brokkoli spiser jeg 400 gram, så hvis jeg skal telle tre sjokoladebiter skal jeg også telle en halv kilo blomkål.

Anonymous poster hash: cfe87...a20
Gjest Coolaid
Skrevet

Litt over 300 gram wokblanding er omtrent 90 kalorier. Det kan være lurt og motiverende å skrive opp hvor mye grønnsaker man spiser.... Fint å¨se om man gjør en god jobb, og lurt å se om man må skjerpe seg og spise litt mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...