Gå til innhold

Joda, hunder ER som barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest sweetsugar
Skrevet

Flott artikkel :)

Har troen på at mennesker og hunder (dyr generelt) kan få ett veldig spesielt bånd, med en meget spesiell måte å kommunisere på hvertfall.

Min hund fortstår utrolig mye, til tross for at jeg ikke har gått inn for å lære den noe veldig spesielle greier, så har den lært ord og setninger, og det å åpne døra f.eks etter å ha sett meg gjøre det.

Noen ganger om jeg gir den noe mat den ikke er vant til, f.eks en frosen kyllingvinge, eller ei litt varm pølse, kan den stoppe opp å se rart på meg, å se nermest spørrende "Hva er det her fornoe? Hvorfor er den kald? Hvorfor er den varm?"

Den lille hunden min søker til meg når den får noe brekke yder, virker nesten som hun får panikk, og jeg gjør ikke noe stort utav det, da jeg vet det ikke er farlig, men da kommer hun på fanget mitt å prøver å klatre opp på meg å vil bare kose samtidig som hun er stresset osv.

En annen gang den store hunden min ble "angrepet" av en stor hund, så slapp jeg båndet, og den stikker vanligvis av om jeg slipper den, men da kom den gående rett til meg selvom den var løs når eieren av den store hunden fikk den av min.

Kommer ikke som noen overaskelse at barn og hunder sånnsett er veldig like. Vi alle ser opp til våre foreldre, "flokkleder" i dyrenes tilfelle. Jeg ser på meg selv som en flokkleder for mine hunder, og jeg er rimelig sikker med tanke på oppførselen til mine hunder mot meg, at de ser på meg som den trygge flokklederen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hunder er som barn betyr det at menn er som hunder da?

426376081_rodin_thinker_philosophy_xlarg

Anonymous poster hash: 67243...5d3
  • Liker 2
Gjest Murica
Skrevet

Betyr det da at om man er dårlig til å oppdra en hund, så burde man helst vente med å få barn til man får dreisen på hund? og omvendt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...