AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg betalte tydeligvis 45 kr for mye inn på restskatten tidligere i vår. Nå står det at siden beløpet er under 100 kr så får jeg det ikke tilbake. Går det an å betale inn 55 kr nå sånn at jeg får 100? Anonymous poster hash: 889fc...b1b 3
Gjest Oblivion Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Haha, gjør det, gjør det, gjenomfør det! Hadde vært morsomt å få høre hvordan skatteetaten reagerer Men da må du være dødseriøs, og ikke la deg pille på nesen -du skal ha den hundringsen cash! Og for ekstra inspirasjon kan du se litt på noen Fleksnes episoder før du utfører prosjektet 6
Leifern Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Om du hadde gjort det innen 31. mai, så ville det gått, men tror ikke du kan gjøre det nå. Uten at jeg faktisk har sjekket reglene her. Uten at jeg vet hvorfor du betalte 45 kr for mye, så er det jo slik at du ved en senere anledning bør betale inn 98 kr for lite, siden de ikke krever inn under 100 kr i restskatt. Hvorfor 98 er pga. at det regnes renter på beløpet, og rentesatsen er nå bare 1,08 %, så da vil 98 kr gå, men tror jeg selv la inn 97 kr margin for å være på den sikre siden. Endret 24. juni 2013 av Leifern 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Jeg prøvde ikke å være morsom, jeg vil bare ha pengene mine. De burde i det minste overføre det til neste oppgjør! Jeg var fullt klar over hvordan det var andre veien, men jeg hadde en liten kortslutning og klarte å runde opp automatisk. Jeg styrer vanligvis med en del overføringer fra samme konto der jeg runder opp (ikke faste regninger), så det skjedde her også. Utrolig irriterende, enda jeg har grei økonomi. Jeg syntes jeg var flink som betalte i mai, også var jeg heller bare dum! Anonymous poster hash: 889fc...b1b
nojac Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 jeg vil bare ha pengene mine. De burde i det minste overføre det til neste oppgjør!Anonymous poster hash: 889fc...b1b Kommer du til å være like ivrig etter å betale neste år, hvis du da har betalt 45 kroner kroner for lite? Eller er det bare når noen skylder deg penger at skal ha tilbake hvert øre, mens det ikke er så nøye hvis det er du som skylder penger?Hvis de skal begynne å overføre småbeløp til neste år, må de vel gjøre det uansett hvilken retning det går?At kemneren har valgt å droppe småbeløpene synes jeg er fornuftig. Så får vi heller finne oss i at det av og til er vi som taper noen kroner på det. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Kommer du til å være like ivrig etter å betale neste år, hvis du da har betalt 45 kroner kroner for lite? Eller er det bare når noen skylder deg penger at skal ha tilbake hvert øre, mens det ikke er så nøye hvis det er du som skylder penger? Hvis de skal begynne å overføre småbeløp til neste år, må de vel gjøre det uansett hvilken retning det går? At kemneren har valgt å droppe småbeløpene synes jeg er fornuftig. Så får vi heller finne oss i at det av og til er vi som taper noen kroner på det. Vi trenger ikke "finne oss i" det, da vi normalt kan se om vi har for lite til gode og evt da betale inn litt ekstra før fristen. Selv sørget jeg for å få en passende baksmell på 98 kroner i år. Anonymous poster hash: ae0c0...2af
nojac Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Vi trenger ikke "finne oss i" det, da vi normalt kan se om vi har for lite til gode og evt da betale inn litt ekstra før fristen.Anonymous poster hash: ae0c0...2af Nei, hvis den foreløpige skatteberegningen er korrekt og vi selv klarer å regne riktig, kan vi lett unngå en slik situasjon.At TS gidder å sutre over en slik bagatell når det er hun selv som har foretatt en for høy innbetaling, får stå for hennes regning. Jeg skjønner at hun velger å poste anonymt....
Tjukk Norris Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 45 kroner ja. Du får deg jo en dagens på subway for den summen.
Wonders Skrevet 1. august 2013 #9 Skrevet 1. august 2013 dette får du ikke utbetalt tilgodebeløp under kr 100 blir ikke utbetalt i følge skattebetalingsloven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå