AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Bor i 1.etasje i en firemannsbolig. Bodd her i 4 år. Vi og to av de andre leilghetene er rolige og vi merker ikke så mye til hverandre. Over oss bor det ei mor med sønnen sin på 12 år. De bråker så innmari at nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre. Samboeren min har gått opp og sagt fra når det er som verst og når det er etter 23.00 og gjort dem oppmerksom på at de bråker mye og at klokken er over 23. Sist han var oppe og sa fra fikk han til svar at "nå måtte vi slutte ellers ringer jeg politiet og anmelder dere". Hva hun eventuelt skulle anmelde oss for vet jeg ikke, men klokka var over 23 når han var opp og sa fra og støynivået var såpass høyt at vi ikke fikk sove. Dette var så ubehaglig at vi ikke har vært opp og klagd etter det når det har vært bråk. Nå har det tatt helt av, og siden jeg ikke forsto hva som bråkte så gikk jeg ut og så opp mot leiligheten over hvor jeg ser den 12 år gamle gutten drive på sparkesykkel inne. Han kjører overalt i leiligheten (vi hører så godt hvor han kjører), og det er over dørstokker og det som er. Som dere skjønner er det liten vits i å si fra til dem, det blir bare verre og de tar det ikke til seg. Hva kan vi gjøre? Kan man ringe politiet? Anonymous poster hash: e72a3...102
Gjest Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Hva sier husreglene? Det bør være vedtekter for sameiet, også for når det skal være ro. Om det skal være ro etter kl. 23.00, så kan man i verste fall ringe politiet og klage, men det er nå helst ved festbråk. Vet ikke med husbråk. Leier hun eller eier hun? Om hun leier, så gjør huseieren oppmerksomme på at sparkesykkelen lager et helsikkes bråk når den er brukt innendørs. Den lager også garantert masse ekstra slitasje, ødelagte dørstokker og stygge merker i gulvet. Ikke sikkert han liker det. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Send skriftlige klager til styret. Anonymous poster hash: 3678e...bb0
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Hva sier husreglene? Det bør være vedtekter for sameiet, også for når det skal være ro. Om det skal være ro etter kl. 23.00, så kan man i verste fall ringe politiet og klage, men det er nå helst ved festbråk. Vet ikke med husbråk. Leier hun eller eier hun? Om hun leier, så gjør huseieren oppmerksomme på at sparkesykkelen lager et helsikkes bråk når den er brukt innendørs. Den lager også garantert masse ekstra slitasje, ødelagte dørstokker og stygge merker i gulvet. Ikke sikkert han liker det. Vi har sameie i denne firemannsboligen, og vi er de siste som har flyttet inn. Det som er greia er at det har ikke vært noen som har tatt ansvar her, så det er ingen husregler. Vi driver og skriver dem nå, der mye er direkte rettet mot dem som bor over oss (blant annet om bråk). Hun eier, så det er desverre ingen huseier vi kan snakke med. Tror vi må skrive ferdig husreglene før vi gjør noe videre, kan man ta med et punkt om at om husreglene ikke følges kan vedkommende bli kastet ut/tvangssalg av bolig? ts Anonymous poster hash: e72a3...102
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå