AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Del Skrevet 24. juni 2013 Skal ha to stk i vinter og trenger derfor en tvillingvogn. Kriteriene mine er at den er lett å bære (bor i andre etage og har ikke mulighet å sette den igjen nede. ) Lett å slå sammen Vi har stor bil så størrelse er ikke så relevant. Pris er også irrelevant. Er det noen merker jeg brude holde meg unna? Anonymous poster hash: 0bf6d...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanelsnurra Skrevet 24. juni 2013 #2 Del Skrevet 24. juni 2013 Emmaljunga tvillingvogn er tung og upraktisk.. Carena double swing kan jeg anbefale :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Del Skrevet 24. juni 2013 Emmaljunga tvillingvogn er tung og upraktisk.. Carena double swing kan jeg anbefale :-) Carena double swing virket praktisk. takk for tipset ts Anonymous poster hash: 0bf6d...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 25. juni 2013 #4 Del Skrevet 25. juni 2013 Vi har Carena double swing som søskenvogn og den er veldig grei altså. Lett og god å trille, men blytung å bære! Googlet litt nå og det ser ut som den veier 17 kg. Til tvillinger (og siden pris ikke er noen hindring) ville jeg valgt Bugaboo Donkey. Der kan du ha ungene mot deg i sportsdelene også, noe som er viktig for meg. Den veier visstnok 15 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 25. juni 2013 #5 Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde valgt Bugaboo Donkey om jeg fritt kunne valgt tvillingvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 25. juni 2013 #6 Del Skrevet 25. juni 2013 De fleste tvillingvogner er relativt tunge, +- 15 kg, og ganke klumsete å bære. Du må uansett regne med å ta av bager for å kunne bære den. Personlig synes jeg de vognene som ikke blir så kompakte når man legger de sammen er enklest å bære, f.eks. MB duo som kun brettes i to. I tillegg kan den sette opp mot en vegg (ev henge på kroker) og tar liten oppbevaringsplass. TFK og Buggaboo er store klumper i forhold og kan ikke bare henges på veggen. Ellers finnes det jo andre ting man må ta hensyn til også. Trenger du stor og god handlekurv? Gode hjul og demping? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 25. juni 2013 #7 Del Skrevet 25. juni 2013 De fleste tvillingvogner er relativt tunge, +- 15 kg, og ganke klumsete å bære. Du må uansett regne med å ta av bager for å kunne bære den. Personlig synes jeg de vognene som ikke blir så kompakte når man legger de sammen er enklest å bære, f.eks. MB duo som kun brettes i to. I tillegg kan den sette opp mot en vegg (ev henge på kroker) og tar liten oppbevaringsplass. TFK og Buggaboo er store klumper i forhold og kan ikke bare henges på veggen. Ellers finnes det jo andre ting man må ta hensyn til også. Trenger du stor og god handlekurv? Gode hjul og demping? Er kanskje ikke dumt med stor handlekurv. Når det kommer til hjul har jeg null peiling. de kommer jo på vinterstid så er jo kanskje greit med litt store hjul med tanke på snø og sånn. Ellers kommer den kun til å bli brukt på asfalt. Litt grus i gårsplassen bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tulipaner Skrevet 26. juni 2013 #8 Del Skrevet 26. juni 2013 Skal ha to stk i vinter og trenger derfor en tvillingvogn. Kriteriene mine er at den er lett å bære (bor i andre etage og har ikke mulighet å sette den igjen nede. ) Lett å slå sammen Vi har stor bil så størrelse er ikke så relevant. Pris er også irrelevant. Er det noen merker jeg brude holde meg unna? Anonymous poster hash: 0bf6d...297 Jeg har mye av de samme kriteriene som deg og jeg tenker jeg skal kjøpe meg en skikkelig solid trille og legge oppi mykbagger, den blir da lettere å bære med seg, og det finnes gode stabile mykbagger. det er ett must for meg at Hjulene kan låses når den brukes i snøen. Har du sett på stokke serien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #9 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg har sett litt på den, men det ser ikke ut som du får tvillingene ved siden av hverandre i to bagger. Kun en over, og en under. Eller er det noe jeg har gått glipp av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tulipaner Skrevet 26. juni 2013 #10 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg har sett litt på den, men det ser ikke ut som du får tvillingene ved siden av hverandre i to bagger. Kun en over, og en under. Eller er det noe jeg har gått glipp av? Jeg har sett at de har bagger vedsiden av hverandre, du kan visst regulere den akkurat som du selv ønsker. selv tror jeg at jeg skal kjøpe meg en 4ME vogn og kjøpe 2 mykbagger og noen gode vognposer. Tenkte ikke å bruke allverdens på vognen og den må være enkel å ha med å gjøre. Easywalker serien har mye bra også... Det er ett evig kaos dette med å velge vogn... men ta deg en tur inn i butikken, så ser du på vognen der kjenn på den, trykk og plukk i vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #11 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg har sett at de har bagger vedsiden av hverandre, du kan visst regulere den akkurat som du selv ønsker. selv tror jeg at jeg skal kjøpe meg en 4ME vogn og kjøpe 2 mykbagger og noen gode vognposer. Tenkte ikke å bruke allverdens på vognen og den må være enkel å ha med å gjøre. Easywalker serien har mye bra også... Det er ett evig kaos dette med å velge vogn... men ta deg en tur inn i butikken, så ser du på vognen der kjenn på den, trykk og plukk i vei! Ja vi har vært en snartur innom barnashus bare for å se, men det er jo ikke alle som er utstilt i tvillingversjonen. Ja det er et ordentlig kaos. Bilstol var greit. Den var fin, den veier lite, den har god score på kollisjonstester. Sånn tar vi. =P 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tulipaner Skrevet 26. juni 2013 #12 Del Skrevet 26. juni 2013 Ja vi har vært en snartur innom barnashus bare for å se, men det er jo ikke alle som er utstilt i tvillingversjonen. Ja det er et ordentlig kaos. Bilstol var greit. Den var fin, den veier lite, den har god score på kollisjonstester. Sånn tar vi. = Haha, ja ikke sant! Tålmodighet er vel stikkordet... du har jo fremdeles god tid på deg da... jeg har mistet tellingen på hvor mange timer jeg har brukt på Google for å finne noe jeg liker.... og du vet... når du først finner noe du liker, så spør du noen her på forumet hva de syns om det, og da får du 100 forskjellige grunner for å ikke kjøpe det produktet, og du må begynne helt på nytt!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #13 Del Skrevet 26. juni 2013 Haha, ja ikke sant! Tålmodighet er vel stikkordet... du har jo fremdeles god tid på deg da... jeg har mistet tellingen på hvor mange timer jeg har brukt på Google for å finne noe jeg liker.... og du vet... når du først finner noe du liker, så spør du noen her på forumet hva de syns om det, og da får du 100 forskjellige grunner for å ikke kjøpe det produktet, og du må begynne helt på nytt!! :D Heheh sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 26. juni 2013 #14 Del Skrevet 26. juni 2013 Du får bare lage liste, hviike egenskaper vogna MÅ ha og hva som er kjekt å ha, men ikke nødvendig. Jeg ville f.eks. ha en god allround vogn til skog og by, god handlekurv, god trillekomfort, dobbelbag og lufthjul. Håndbrems og størrelse sammenlagt var mindre viktig. Det samme med mulighet til å ha barna mot meg. Valget falt på MB duo, min trofaste arbeidshest. Skikkelig god vogn som virkelig har levd opp til forventningene. TFK har jeg prøvd og var helt uimponert. Den har mange irriterende detaljer (kalesjer og innstilling rygg, samt liten handlekurv) og den eneste fordelen den har er håndbremsen. I tillegg er den hakket bredere enn f.eks. MB duo og Bugaboo og det betyr at den faktisk ikke kommer inn overalt. Skulle ikke tro de få cm gjorde forskjell, men det gjør de! Bugaboo er i mine øyne en trendvogn og lever ikke akkurat opp til prisen. Ellerss finnes det jo tandemvogner. BabyJogger og City select (husker jeg rett nå?) har vel vogner som er smale og lette byvogner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #15 Del Skrevet 26. juni 2013 Du får bare lage liste, hviike egenskaper vogna MÅ ha og hva som er kjekt å ha, men ikke nødvendig. Jeg ville f.eks. ha en god allround vogn til skog og by, god handlekurv, god trillekomfort, dobbelbag og lufthjul. Håndbrems og størrelse sammenlagt var mindre viktig. Det samme med mulighet til å ha barna mot meg. Valget falt på MB duo, min trofaste arbeidshest. Skikkelig god vogn som virkelig har levd opp til forventningene. TFK har jeg prøvd og var helt uimponert. Den har mange irriterende detaljer (kalesjer og innstilling rygg, samt liten handlekurv) og den eneste fordelen den har er håndbremsen. I tillegg er den hakket bredere enn f.eks. MB duo og Bugaboo og det betyr at den faktisk ikke kommer inn overalt. Skulle ikke tro de få cm gjorde forskjell, men det gjør de! Bugaboo er i mine øyne en trendvogn og lever ikke akkurat opp til prisen. Ellerss finnes det jo tandemvogner. BabyJogger og City select (husker jeg rett nå?) har vel vogner som er smale og lette byvogner. Babyjogger har jeg sett på og vet jeg kommer til å gå for en sånn når de er store nok til å sitte. Men det som er tungvidt med den med bag, er at for å legge sammen vogna må du ta av baggene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 26. juni 2013 #16 Del Skrevet 26. juni 2013 Babyjogger har jeg sett på og vet jeg kommer til å gå for en sånn når de er store nok til å sitte. Men det som er tungvidt med den med bag, er at for å legge sammen vogna må du ta av baggene. Må ikke du bære vogna opp 1 etg? For da må du jo ta av bagene med barna og bære opp separat uansett. Det er forøvrig blytungt å løfte en vogn med bag (uten unger), annet enn inn/ut bilen. Dessuten, bagperioden er jo relativt kort i forhold til hele vognperioden, så det kan være lurt å tenke litt fremover. Mange vogner kan du også feste bilstolene rett på understellet (med adapter), så husk å sjekk at bilstoler og vogn er kompatible. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #17 Del Skrevet 26. juni 2013 Må ikke du bære vogna opp 1 etg? For da må du jo ta av bagene med barna og bære opp separat uansett. Det er forøvrig blytungt å løfte en vogn med bag (uten unger), annet enn inn/ut bilen. Dessuten, bagperioden er jo relativt kort i forhold til hele vognperioden, så det kan være lurt å tenke litt fremover. Mange vogner kan du også feste bilstolene rett på understellet (med adapter), så husk å sjekk at bilstoler og vogn er kompatible. Du har et veldig godt poeng Greit å ha noen som tenker for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 26. juni 2013 #18 Del Skrevet 26. juni 2013 Babyjogger har jeg sett på og vet jeg kommer til å gå for en sånn når de er store nok til å sitte. Men det som er tungvidt med den med bag, er at for å legge sammen vogna må du ta av baggene. Det tror jeg du må på alle tvillingvogner? Babyjogger sine er geniale altså. Jeg har City Mini GT nå, og jeg elsker den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 26. juni 2013 #19 Del Skrevet 26. juni 2013 Er ikke så lett å tenke med hodet fullt av hormoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 26. juni 2013 #20 Del Skrevet 26. juni 2013 Det tror jeg du må på alle tvillingvogner? Babyjogger sine er geniale altså. Jeg har City Mini GT nå, og jeg elsker den. Ikke på alle. Har sett vogner som du legger sammen som om det skulle være enkel bagvogn Kanskje jeg må revurdere babyjogger alikevel da. Som onyx sier, så må jeg jo uansett ta av baggene for å bære opp 1 etage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå