tfagern Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg vurderer å gi disse mariusgenserene nytt liv som noe annet. Jeg husker at min gamle tante nærmest plyndret skapene våre når jeg var barn, hun rakk opp genserne å strikket sokker, skjerf og luer av garnet. Glemmer aldri den dagen jeg kom fra skolen og fant restene av min den gang høyt elskede mariusgenser. Hun hadde klippet av genseren under ermene og rekket opp alt det blå, ermene hadde hun også klippet av nedenfor mønsteret, samt den røde kragen hadde rekket opp, så jeg fant bare mønsterbiten liggende igjen. Men det er vel nærmest helt slutt på å gjenbruke gamle gensere ved å rekke dem opp. Men er det noen her som rekket opp eller redesignet slike mariusgensere på ANDRE måter?
Gjest Murica Skrevet 25. juni 2013 #2 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Vinbox varmer? http://1.bp.blogspot.com/-vsXvtODpC8w/T_sOuOBP5ZI/AAAAAAAAAUw/w1WVrYcahUg/s1600/IMG_9593.JPG Eller en pute? http://4.bp.blogspot.com/-RbHxhCUF2N8/URuzQBTbQGI/AAAAAAAAAu0/BSnSWL5J1P4/s1600/IMG_4345.jpg Hundegenser? =D http://www.boshop.no/WebRoot/artisticommunitydb/Shops/boShop/50AC/195A/07D1/B686/13D9/B216/602A/DE03/2988_mariusgenser.jpg Gjøre det om til en lue? En liten veske? Tøfler? Endret 25. juni 2013 av Murica 1
tfagern Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2013 Ja gjenbruk og redesign er skikkelig moro å givende :-) Har du laget noe av slike Mariusgensere? Gjenbruk og omsøm er morsomt - stå på!
summerrain Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Jeg gjør! Jeg syr fine høst/vinterkjoler av gamle gensere søk på koftekjoler, så får du sett hvordan det blir! Kan legge inn linker senere, er på mobil nå
tfagern Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2013 Jeg gjør! Jeg syr fine høst/vinterkjoler av gamle gensere søk på koftekjoler, så får du sett hvordan det blir! Kan legge inn linker senere, er på mobil nå Ser stilig ut! Men har du noen mariusgensere maken til mine på samvittigheten? -ville gjerne sett FØR, UNDERVEIS og ETTER bilder av dem :-)
summerrain Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 Jepp! På den med høy hals strikket jeg en hette som jeg sydde på tok armene av denne og sydde med fleece på både armene og selve skjørtet. På den andre sydde jeg bare skjørt på Mine tips er å sy på skjørtet før du klipper i genseren, da kan man rette opp hvis det bli Stein galt er IKKE flink til å sy sånn egentlig.. Men kofter er desidert enklest å få fine. Har desverre ingen bilder under eller etter. Er ikke mine kjoler som ligger på nett ga mine bort til mamma og en tante da de var ferdige. Vil forresten anbefale deg å prøve å lage en kjole med en billig genser først, så du slipper å ødelegge de fine genserene dine hvis du finner ut at dette ikke er noe for deg!
summerrain Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 Hihi, glemte å si at jeg selvfølgelig trikset litt med halsen før jeg sydde hette! Klippet den liksom opp på midten og sydde kantene så de ikke ble stygge
tfagern Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2013 Jøss, så spennende da!Du er skikkelig kreativ :-)Hvor store var de Mariusgenserne du laget kjoler av da?Lot du den røde runda halsen være uforandret?
summerrain Skrevet 26. juni 2013 #10 Skrevet 26. juni 2013 Lot halsen på den andre være som den er ja men har arbeidet med lignene gensere der jeg har klippet litt i de for å få mer utringning! takler ikke noe som går over kragebeinet, så klipper og syr i de jeg vil ha selv! den uten høy hals var ganske liten, hvis jeg skulle ha tippet ville jeg sagt en medium i butikkstørrelser! Den andre var ganske stor, den var nok strikket til en normal mann. Men forandret ingenting på størrelsene, men tok av armene på den store så den skulle passe bedre Tusen takk
tfagern Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2013 Hva tror du om denne polokragen da. Hva ville du gjort med den?
summerrain Skrevet 6. juli 2013 #12 Skrevet 6. juli 2013 Ville klippet den veldig forsiktig i en rett linje på midten rett ned. Så hadde jeg sydd til det, strikket hette i samme farge som passet til(trenger ikke være flink, hetta er egentlig bare til pynt), og sydd den på )
tfagern Skrevet 23. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 23. august 2013 Jeg vurderer å gi disse mariusgenserene nytt liv som noe annet. Jeg husker at min gamle tante nærmest plyndret skapene våre når jeg var barn, hun rakk opp genserne å strikket sokker, skjerf og luer av garnet. Glemmer aldri den dagen jeg kom fra skolen og fant restene av min den gang høyt elskede mariusgenser. Hun hadde klippet av genseren under ermene og rekket opp alt det blå, ermene hadde hun også klippet av nedenfor mønsteret, samt den røde kragen hadde rekket opp, så jeg fant bare mønsterbiten liggende igjen. Men det er vel nærmest helt slutt på å gjenbruke gamle gensere ved å rekke dem opp. Men er det noen her som rekket opp eller redesignet slike mariusgensere på ANDRE måter? Er det noen flere her som har gjenbrukt eller redesignet slike gensere ?
tfagern Skrevet 8. november 2013 Forfatter #14 Skrevet 8. november 2013 Er det noen flere her som har gjenbrukt eller redesignet slike gensere ? Er det noen flere her som har gjenbrukt eller redesignet slike gensere ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå