Gå til innhold

Hvordan oppfatter du personer med akne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.
Er ute etter ærlige svar og meninger om hva dere egentlig tenker når dere ser noen med omfattende akne, ansiktsarr og/eller andre hudproblemer som viser seg tydelig.
Er selv sterkt plaget av dette og har prøvd alt, piller, naturmedisin, hudpleie osv.
Har opplevd å få kommentarer (av den mindre pene sorten) og bli veldig kjapt avvist fra en del jobber.
Fokuserer dere på det om dere møter noen med dette, trekker du konklusjoner om dem som personer, vil dere unngå å bli kjent med eller bli sett med dem?
Veldig dårlig selvtillit og lurer på om det er så fælt som jeg tror :vetikke:

Anonymous poster hash: fb5c3...a93
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at stakkars vedkommende har det fælt med seg selv, og ikke ser sin skjønnhet bak alle kvisene. Når jeg ser noen med kviser så ser jeg kvisene ja, men også ansikt, hår, utstråling, munn, en helhet og tenker "wow, pen jente/gutt".

Anonymous poster hash: 6cad5...0b0
  • Liker 8
Gjest Guilty
Skrevet

Hei, håper virkelig det ordner seg for deg og at du finner en løsning etterhvert! :) Er kjempeleit at du har fått dårlig selvtillit pga. dette, noe jeg er sikker på at du absolutt ikke trenger å ha! Jeg bryr meg ingenting om folk har hudproblemer, er ikke noe jeg fokuserer på akkurat. Ser på det på lik måte som at jeg registrerer at den personen har blå øyne, f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Ser mennesker som helhet, jeg også. Jeg registrerer det selvsagt, men jeg henger meg ikke opp i det. Så fremt du ikke har dårlig hygiene samtidig (type fett hår, dårlig lukt, flekkete klær og lignende), da trekker det ned helhetsinntrykket. Modne, uklemte kviser er også ekkelt (sånn mange, altså, et par som har dukket opp i løpet av dagen kan man ikke noe for). Ellers bryr jeg meg fint lite.

Anonymous poster hash: 8dd28...9d6
  • Liker 6
Skrevet

Jeg driter fullstendig i det... Har sett mange attraktive jenter som har det, og for min del blir de ikke styggere av det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg registrerer at de har et akneproblem når jeg ser dem, men mitt inntrykk av personen påvirkes ikke av akneproblemet. Så lenge du har god hygiene, rene klær og positiv utstråling, bryr jeg meg ikke om akneproblemet i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ac630...382
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg registrerer det ikke på andre selv, men er veldig selvbevist på mine egne.

Det har roet seg det siste året, men har masse arr. Og det blomstret selvfølgelig opp etter jeg ble gravid. Men heldigvis har vi jenter en mulighet som dessverre ikke mannfolka har. SMINKE :)

Anonymous poster hash: 80d47...08f
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg syns synd på vedkommende, men behandler ikke personen annerledes enn noen andre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også mildt plaget. Når jeg ser personer med kviser generelt, og da særlig de som er ekstremt plaget, føler jeg med personene. Tenker også at jeg ikke burde klage over mine få kviser. Hold ut!

Anonymous poster hash: 3e38e...c25
Skrevet

jeg sliter med acne, og merker selv at jeg har dårlig selvtillit når de dukker frem. de dukker også frem på de mest ufattelige tidspunkt. om meg selv kan jeg tenke både det ene og det andre, men når det kommer til andre mennesker som sliter med acne, kunne jeg ikke brydd meg mindre! personen er jo ikke styggere eller mindre verdt av den grunnen:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får alltid en dyp sympati for dem, har hatt mye problemer med kviser selv og vet hvor nedbrytende det kan være.

Anonymous poster hash: 69969...a67
AnonymBruker
Skrevet

For å være 100% ærlig med deg, jeg ser ikke sånne ting. Møter jeg en person med hareskar, acne, fødselsmerke osv tenker jeg ingenting. Det er som å møte en uten. Veninnen til søsteren min, har acne, ikke noe jeg la merke til, men hun har vært mye hos oss og sier hun får vondt når hun sover for det er så sårt. Da så jeg det. Alt jeg har sett er at hun er en kjempe pen og nydelig 14 åring! Moren min slet også med det å hadde store byller har hun fortalt, har sett bilder og jeg syntes hun bare var vakker. Det er du også! Ikke bekymre deg for mye over hva andre tenker, det er med på å gjøre deg usikker og derfor får du dårlig selvfølelse. Det er ingen oppegående voksne mennesker som bedømmer deg utifra om du har acne eller ikke acne. Noen av de flotteste og fineste menneskene jeg vet om, har noe de selv er veldig misfornøyd med og usikker over.

Anonymous poster hash: eba74...f9e

Gjest Blomst83
Skrevet

En av mine nærmeste venninner har sliti med det i alle år,men jeg ser det nesten ikke lengere.Det er en del av henne,enkelt og greit. Og siden du nevner det med selvtillit vi jeg slenge på at hun har hatt draget på gutta i alle år.De faller som fluer for henne.For det er ikke det de ser. De ser den vakre,trygge og herlige jenta som befinner seg bak alle aknene :)

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Om det er noe "ille", som f.eks. alvorlig eksem eller lignende i ansiktet, synes jeg først og fremst synd på vedkommende. Akne bryr meg ikke noe særlig, kan synes en person er like kjekk/pen/hyggelig/whatever selv om vedkommende har akne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter med tårer i øynene. Men smiler!

Var så forberedt på at jeg skulle la være å gå inn i denne tråden slik at jeg ikke skulle få dårligere selvtillit, har nok av det pga akne ( jeg bryr meg ikke om nesa er sånn, øynene sånn, munnen sånn; bare jeg hadde sluppet denne akne-greia :( ).

Tusen takk for svarene deres over her <3 Aner ikke hvor takknemlig jeg blir. Fikk meg til å smile, og var veldig oppløftende!

Hilsen tråd-leser

Anonymous poster hash: 3e111...b93
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv slitt med kraftige brennkopper i ansiktet da jeg gikk på slutten av ungdomsskolen+ kraftig rosacea i ansiktet på slutten av vgs. Da jeg hadde sistnevnte så jeg virkelig fælere ut enn bildene av rosacea som de hadde på legekontoret. Jeg skjønner at man kan bli litt sky kanskje av å ha det. Har du prøvd noe medisin mot dette? Jeg endte opp med noen store, reseptbelagte tabletter mot rosacea. Husker ikke desverre navnet, men de fungerte.

Anonymous poster hash: 5d039...b5b
Skrevet (endret)

Jeg ser det ikke. Venninna mi hadde betennelsesakne midt på haka og kinnet som gjorde vondt, hun måtte gå på epiduo og antibiotika. Jeg så det ikke før hun spurte meg om det var veldig ille før vi skulle ut.

Hun er faktisk en av de peneste jeg vet om, og her er jeg ikke alene om å synes det. Hun er født med et skikkelig pent ansikt og to øyne som jeg konstant der i mot tenker over.

Endret av SkiZy
Skrevet

4f05557b2e3be4b60536bf2ded0628de.jpg

er det mye -synes jeg det er rart de ikke oppsøker lege å settes på medisinsk behandling.

Er det lite så bryr jeg meg ikke faktisk. Jeg har det selv. Arvelig belastet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke så mye over det etter hvert. Men, i begynnelsen har jeg stor medfølelse med vedkommende, og er bevist på å ikke presse på med mine egne opplevelser og råd. Jeg så ut slik som på bildet til Wonders til jeg var 29 år, og i tillegg hadde jeg på bryst, rygg og hodebunn. Prøvde alt av antibiotika, apotekerkremer og hudbehandlinger. Hudbehandlingene gjorde det alltid værre og alle produktene virkelig irriterte huden min. Løsningen, Roaccutane, kom med store bivirkninger. Jeg er i dag stort sett kvitt acnen, men sliter med leddsmerter etter behandlingen. Så jeg vet at acne er forferdelig å stri med, men jeg vet også at prisen å betale for en "pen" hud ikke alltid er verdt det. Og guuuud så lei jeg er av andre folks råd mot kviser når det skulle dukke opp en på haken min. Folk får finne det som hjelper, og det er ikke alltid noe hjelper.

Det viktigste er uansett utstråling spør du meg.

Anonymous poster hash: e5c13...fea
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...