Gå til innhold

Blir nektet å se sin egen sønn på grunn av MS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom over denne historien om en far som nektes samvær med sitt barn. Link til barnefars blogg her: http://bedrelivmedms.blogspot.no/2013/06/blir-nektet-se-sin-egen-snn-pga-ms.html

Barnefar har MS og får cannabis på resept av legen som behandling. Men siden denne medisinen er svært dyr, så har han ikke råd til å bruke den og det blir derfor billigere for han å kjøpe cannabis på gata. Hva synes dere om denne situasjonen? Er det riktig av mor å nekte far å se sin egen sønn i dette tilfellet? Tror dere han vil vinne frem i en eventuell rettsak?

Anonymous poster hash: dc7e2...07e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han burde selvfølgelig få se sønnen sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fyren virker ikke helt god, så ja, moren gjør det rette her. Han vil aldri vinne fram i en rettsak. Selvmedisinering er ikke ok.

Anonymous poster hash: e8b86...534

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke pga MS han ikke får sett sønnen, men pga hasjbruk. Han skriver jo rett ut at han har brukt hasj i mange år, ikke bare den nye medisinen.

Hadde heller ikke sendt mitt barn alene til en person som røyker hasj daglig.

Anonymous poster hash: e364f...c3c
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke pga MS han ikke får sett sønnen, men pga hasjbruk. Han skriver jo rett ut at han har brukt hasj i mange år, ikke bare den nye medisinen.

Hadde heller ikke sendt mitt barn alene til en person som røyker hasj daglig.

Anonymous poster hash: e364f...c3c

Fordi hasj gjør hva med en person? Nevn en ting som hasj gjør med en person, som skulle tilsi at hn ikke kan ta seg av et barn?

Anonymous poster hash: 1bd74...eb1

• Liker 7
Skrevet

Han henger ut sønnen med bilde i bloggen, og bruker sitt eget navn!

Barn skal skjærmes mot sånt!

Mener det viser at han har en del rare vurderinger.

Godt mulig mor har meget gode grunner for å stoppe samvær.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Fordi hasj gjør hva med en person? Nevn en ting som hasj gjør med en person, som skulle tilsi at hn ikke kan ta seg av et barn?

Anonymous poster hash: 1bd74...eb1

Endrer sinnstilstanden, tuller med søvnsenteret i hjernen slik at søvnen blir dårligere, og da blir man mer uoppmerksom og irritabel.

Anonymous poster hash: ea957...76d

• Liker 13
Gjest Casiii
Skrevet

Tror nok det ligger mye mer bak her, enn han forteller. Når det er sagt hadde jeg heller aldri sendt ungen min til en som bruker hasj. De som bruker det forsvarer hasjbruk ikke endrer væremåte. Men jo det gjør det. Klart hasj gjør "noe" med mennesker, ellers hadde vel ingen brukt det.

Jeg har selv sett hvor nedsløvet folk blir av hasj. Og det er ikke noe jeg ville utsatte min unge for, så jeg skjønner denne mora godt. Det at han også "henger ut" mora og bare framstiller seg selv som "stakkar meg, jeg gjør aldri noe galt" Viser at han tenker mest på seg selv og ikke barnet sitt beste.

AnonymBruker
Skrevet

At han kjøper hasj på gata er en ting. Men han virker ufattelig umoden sånn som han skriver. "ex-samboeren er et grusomt menneske" Han sender meldinger" Hvordan kan du leve med deg selv når du er så slem å nekter meg å se barnet mitt"

Han tenker KUN på seg selv. Han ofrer ikke en tanke over at å ha sønnen på besøk mens han er ruspåvirket er farlig. Og han legger ut fullt navn og bilde på sin sønn. Det siste er klart tegn på at han er umoden.

Anonymous poster hash: 616b6...098
  • Liker 9
Gjest Riskjeks
Skrevet

Denne saken har nok definitivt mer enn én side... At han ikke fikk cannabis på blå resept fordi han ikke var syk nok iflg legen, gjør at den delen av historien skurrer i alle fall. Er han virkelig så syk som han påstår, burde han jo i alle fall be om en ny vurdering.

Det skal også svært mye til for å bli (rettslig) nektet å se sitt eget barn. De aller aller fleste får se barna sine med tilsyn, i alle fall.

Skrevet

Jeg hadde også nektet far å ha samvær alene med barnet pga hasjen. Men jeg hadde tillatt samvær under tilsyn.

Synes han gjør det helt feil å med å legge ut om dette i en blogg under fullt navn og bilde, både av seg selv og sønnen!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste innlegget.. Og ser at han har en ms diagnose, og har hatt 2 sykdoms gjennombrudd i løpet av livet. Sativex, cannabis spray, gis til pasienter med ms ikke mot smerter, men mot spasmer, der annen behandling ikke gir gode resultater. Legen må søke om refusjon, og det er behanlingstid på 4-8 uker på det. Hvis han ikke får refusjon, så vil jeg jo tro at det er en grunn til det...

Men uavhengig av det, han Har røyka hasj over tid. Og han bor 3 timer unna eksen(som slo opp pga diagnosen.. Ikke helt stødig det heller..) han skriver at det er rusbruken som er grunn til at eksen nekter samvær. Mulig det stemmer, men han har jo rettigheter (eller barnet har!), så han bør kanskje gå rettens vei for å få det til. Blogging hjelper i hvertfall ikke!

Anonymous poster hash: 8a9e2...8ce

Gjest Casiii
Skrevet

Enig! Jeg har også lest hele innlegget hans, Og å blogge om det på den måten der, viser heller ikke god dømmekraft.

Og som du sier det handler faktisk ikke om hans rettigheter, men barnets!

Han forsvarer jo også all bruk av hasj, MS eller ikke. Overskriften er også misvisende, da jeg tviler på at han nektes på sykdommen. Det er vel heller hasjbruken.

Så tviler på at han vinner i retten med den holdningen der. Uansett grunn til hasjbruk så påvirker det han som person, og om det er bra for barnet, er det som må tas stilling til i retten evt.

AnonymBruker
Skrevet

MS er virkelig ingen grunn til å nekte noen å treffe barna sine.

Anonymous poster hash: bfeb0...919

AnonymBruker
Skrevet

MS er virkelig ingen grunn til å nekte noen å treffe barna sine.

Anonymous poster hash: bfeb0...919

sant nok, men det er da virkelig ikke en grunn til å avslutte et samboerforhold heller - og ex'en avsluttet, i følge bloggen, forholdet med ham samme dag som han fikk diagnosen. Pga diagnosen.

.. jeg tror det er mye han ikke forteller i bloggen sin!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

.. nå har han lagt en eller annen sperre på bloggen også, for jeg kommer ikke inn på nytt. Samme kan det være - det er umulig for oss å vite hva som faktisk ligger bak her, og litt håpløst å dømme han og eksen på bakgrunn av ett blogginnlegg!

Gjest Frode Lund
Skrevet

Jeg er den personen som har skrevet denne bloggen og jeg la den ned da det ble for overveldende for meg å se at bloggen hadde opp i mot 400 lesere i timen.. Godt å se hva folk virkelig mener.. For mine nærmeste har bare støttet meg.. Og har ikke fått et negativt innlegg.. Det går påstander her om at jeg går å kjøper hasj på gata.. Og det er helt feil. Jeg gjorde dette FØR da jeg ikke fikk medisinen. Medisinen jeg bruker har ingen rus effekt og er like harmløs som paracet og ibux.. å spise ei pakke med paracet i døgnet er ikke bra for noen. Derfor velger jeg heller å bruke naturens smertetillende. For dere som som sitter med meingen om at hasj påvirker dine even til å være far, har heller aldri brukt hasj før og vet INGENTING om dette, uten om det myndighetene forteller deg.

Hasj virker ikke på meg slik som det gjør på andre mennesker.. Nettopp forde kroppen min tar det i mot og bruker det på de stedene som trenger disse stoffene.. Når et frisk menneske får i seg noe som den ikke trenger, blir man ruset forde kroppen avstøter stoffet... og derfor kommer rusen.

Dere IDIOTER som sitter der å kommenter uten å vite noe om dette, får meg til å le.. Tenk å være så dum å ha en mening om noe som dem ikke vet noe om...

Dere motsier alle spesialister,forskere,leger som har dyp kunnskap om dette og derfor også gjort dette, som en medisin til nettopp dem som har MS. Sett dere ned å LES!! skaff dere kunnskap, før dere sitter med den tomme hjernen deres å angriper mennesker som lider!

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7995659

https://www.youtube.com/watch?v=Hwb9bQL1KlA

Ønsker dere mer informasjon så bruk google!!! Det er alltid smart å vite hva man snakker om før man åpner kjeften..

Skrevet

At han kjøper hasj på gata er en ting. Men han virker ufattelig umoden sånn som han skriver. "ex-samboeren er et grusomt menneske" Han sender meldinger" Hvordan kan du leve med deg selv når du er så slem å nekter meg å se barnet mitt"

Han tenker KUN på seg selv. Han ofrer ikke en tanke over at å ha sønnen på besøk mens han er ruspåvirket er farlig. Og han legger ut fullt navn og bilde på sin sønn. Det siste er klart tegn på at han er umoden.

Anonymousoster hash: 616b6...098

Og det å sitte å drikke øl mens man griller eller noe er helt ok..eller vin te kvelden etter ungene har lagt seg ???

Tjukk i huet er du ????jævla idiot..

Gjest Frode Lund
Skrevet

Anonymous poster hash: 616b6...098

Deg skulle jeg virkelig ha møtt.. Så kan du selv så å "umoden" jeg er..

Gjest Bent Bostad
Skrevet

Jeg kom over denne historien om en far som nektes samvær med sitt barn. Link til barnefars blogg her: http://bedrelivmedms.blogspot.no/2013/06/blir-nektet-se-sin-egen-snn-pga-ms.html

Barnefar har MS og får cannabis på resept av legen som behandling. Men siden denne medisinen er svært dyr, så har han ikke råd til å bruke den og det blir derfor billigere for han å kjøpe cannabis på gata. Hva synes dere om denne situasjonen? Er det riktig av mor å nekte far å se sin egen sønn i dette tilfellet? Tror dere han vil vinne frem i en eventuell rettsak?

Anonymous poster hash: dc7e2...07e

Nå er det vel ett utrolig relevant faktum at han får cannabis av legen som medisin, så om denne personen er uskikket til å ha sin sønn på besøk, så betyr det at også de som går på paralgin forte / valium og andre narkotiske stoffer som de får av lege til f.eks. smertebehandling også er uskikket til å ha sine barn. Det er tydelig at personen i dette tilfellet får / bruker cannabis som smertelindrende medikament, derav brukes det ikke i rusøyemed, så enten må en se bort fra det at hans medisin er cannabis, eller så må en også ta alle på valium, paralgin forte og lignende narkotiske stoffer / medisiner innunder samme gruppe.

Da er det plutselig mange som ikke er skikket til å ha barn, eller ha samvær med sine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...