Gå til innhold

Gullbokstaver/klistremerker


Arwen

Anbefalte innlegg

Hvor får jeg tak i det? Har sett på Panduro. Vil ikke ha det vanlige litt runde bokstavene, men noe finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig skal jeg ha 70 navn.. Regner med å kjøpe bokstaver å sette sammen eller Printe det ut hvis det blir for vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei.. Det var jo verre... Kan ikke huske å ha sett pene bokstaver enkeltvis noen steder, altså, så der kan jeg desverre ikke hjelpe deg...

Lykke til med letingen iallefall... :)

Vi skal forresten printe ut navn på egne ark og klippe med taggesaks i rektangel rundt navnet, så limer vi dem på selve bordkortet....

Da kan man jo bruke den skriften man ønsker... Vi har brukt Monotype corsiva til invitasjonene og skal bruke den til bordkortene også.. Ser ut som håndskrift/løkkeskrift... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer å lage det pent på menyen / sangeheftet uten å klippe. (skal bruke det som bordkort) men vil ha det i gull. Ser ut som om det kan bli vanskelig. Hvis ikke jeg kommer over gullblekk til printeren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...

Tror du kan gi opp å lete etter gull-blekk.

Printer blekk er gjennomsiktig slik at det kan blandes til forskjellige farger. Gull derimot er ikke en type blekk men en type lakk/maling... Hvis du skjønner....? :sjenert:

Skal det se litt profft ut med gull så vill jeg stikket innom det lokale trykkeriet... Det koster mindre enn du tror... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ja. Prøvde med sort i dag og det ble faktisk ganske fint så får se hva jeg gjør. Takk for tips. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

Evt embossing-penn med gullpulver? Da blir det skikkelig gull og ikke sånn matt-semi-gull..

Jeg trengte noe lignende i sølv da jeg skulle lage invitasjoner til bryllupet mitt. Ringte en del trykkerier, de sa at sølv-og gullfarger var de vanskeligste fargene å trykke, og at de ikke fikk til å trykke sånn "ordentlig" gull- og sølvfarge. Men før eller siden treffer man vel på noen trykkerier/offset-"plasser" (eh) som kan det. Skriv hvor mye du måtte betale da, hvis du bruker det...

En annen idé, men vet ikke om det finnes: Hvis man får tak i et bokstavsett i stempler, og en slags stempelpute til å feste bokstavene i, slik at det blir jevnt... sånn at en kan bytte ut bokstavene altså... (skjønner dere?)... så kunne en lett laget alle bordkortene med ett eneste stempelsett - og en kunne embosse det i gull..

(Og hvis noen vet hvor man kan skaffe dette, så send meg gjerne en pm eller legg det inn her, men det var kanskje litt utenfor tråden).

Skriv hvordan du løste det til sist da! Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har tittet etter stempel, men det blir for dyrt. Printer bare navnene med svart blekk. Blir faktisk veldig fint (og rent) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...