AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Satt på en restaurant/kaffe med venninner og 2 barn. Gutten min hadde med seg angry birds drops som han lekte med. Han bare satt og var rolig. Moren til det andre barnet ( 2 år gammel) hadde med seg sånn liten baby-smoothie( som kjøpes på vanlig butikk) Kelneren kom og sa at vi må få vekk både drops og smoothie pga det er forbudt å ha sånt på kafé. Har aldri opplevd noe sånt før, er dette vanlig?Anonymous poster hash: 94333...a3e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Ja, det er ganske vanlig å ikke ha lov til å ha noe medbrakt. Dropsene var kanskje å ta litt vel hardt i da. Anonymous poster hash: 7e063...3ad 2
Silfen Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Det er forskjell på medbrakt og babymat/drikke. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Planen var jo å spise der og bestille mat til ungene også..Sønnen min ble helt forvirret og kastet dropsene. Vi spiste et annet sted og der ingen reagerte på baby smoothie TsAnonymous poster hash: 94333...a3e
Trollmortil3 Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Har faktisk aldri opplevd det selv. Og jeg har også tatt med babymiddag på glass og fått oppvarmet på cafe også uten problem. Men selvsagt er det drikke o.l som man får kjøpt på cafe så hadde jeg skjønt reaksjonen. Men en dropseske og en smoothie må da vel være lov??
Gjest Guilty Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Nei det er ikke vanlig. Høres veldig spesielt ut å reagere på det :s
Elanore Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Jeg har opplevd dette ift. medbrakt mat og drikke, og det regnes som normalt - i det minste i andre land enn Norge. Opplever dette utelukkende på seriøse steder i Frankrike, for eksempel... Ikke misforstå meg nå; jeg liker ikke regelen om dette, men jeg aksepterer at den er der og at det er "normalt". Når det er snakk om babymat etc, så ville jeg sagt ifra og bedt dem om å se gjennom fingrene på det.
Tomaten Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Det er normalt når det kommer til medbrakt mat og drikke for voksne, men ikke barn. Spesielt ikke godteri. Skal det ikke være lov å ta seg en tyggis etter maten heller da eller?
Pawn Hearts Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Nei, det der tror jeg ikke er særlig vanlig. Det er sært å definere slike ting som medbrakt. Dette er litt på siden av temaet, men hvor strengt er det med slike ting i Norge nå? Jeg er blitt så vant til greske forhold at jeg er redd for å tabbe meg ut når jeg drar til Norge i sommer. Her er det veldig, veldig vanlig at man får gratis snacks til drikkevarene, eller til og med en pikilia med ost, skinke, oliven og grønnsaker, og får man ikke det, er det ingen som reagerer hvis du skulle åpne en pose potetgull du har kjøpt i en butikk.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Da hadde jeg bedt om å få kjøpe akkurat det samme hos de ASAP . Hadde de ikke hatt det å de fortsatt hadde kranglet ville jeg bedt om sjefen. Skjønner at de ikke vil ha medbrakt brus siden de vil selge eget. Men drops ? Makan .. sikkert bare en vel ivrig sommervikar.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Sjefen satt på terassen og drakk kaffe med noen folk. Det var jo sikkert han som sendte kelneren til å gi beskjed til oss. Vi prøvde å si at det er bare godteri og smoothie, men nei...alt måtte vekk øyeblikkelig. Ungene ble lei seg og vi bare gikk og spiste et annet sted . En ting er sikker-kommer aldri tilbake dit igjen TsAnonymous poster hash: 94333...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Dårlig service synes jeg! Drops og babymat bør de tåle!Anonymous poster hash: a579b...cd4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Kan du fortelle hvor det var? Vil gjerne vite hva jeg skal boikotte.. av prinsipp. Vil de ikke ha kunder skal de gjerne få slippe meg. Anonymous poster hash: 42057...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå