Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 I dag spiste jeg en stor pariserloff jeg kjøpte på et gatekjøkken og satt meg utenfor og spiste. Da jeg hadde spist halve ble jeg mett og skulle kaste det. Da var det en mann som så dette og spurte om han kunne få den i stedenfor. Hvorfor ikke tenkte jeg, bedre at noen spiser den opp en at den kastes mener nå jeg. Dette var det ei tilfeldig dame som fikk med seg og sa i fra til gatekjøkkenet og da kom det en ut og sa at enten så spiser jeg den eller så kaster jeg den og at jeg ikke fikk liv å gi bort maten min til fremmede. Endte med at jeg jeg gav den til mannen av likevel og da ble vi begge bedt om å pelle oss bort og ikke komme tilbake. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke kunne gi bort maten min. Mannen var vanlig kledd, ga ikke intrykk av å være en skitten uteligger med merkelig oppførsel eller noe, ikke stelte han i gang bråk heller eller plaget noen. Mannen takket også før han gikk sin vei.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Hvis det hadde vært en fancy restaurant så kunne jeg kanskje skjønt at de oppførte seg sånn, men et gatekjøkken? Eh, de har da ingenting med hva du gjør med maten så lenge du betalte. Den er betalt for så de skal ikke bry seg. Hva hvis du hadde med barnet ditt, skulle de nekte deg å gi halve til barnet ditt? Anonymous poster hash: 87340...a5f 4
super-s Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Eh...hæ? Hvorfor i all verden skulle du ikke få lov til å gi bort maten din til hvem du vil når du har betalt for den? Merkelig.
Miss moneypenny Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Kan hende eieren av gatekjøkkenet var redd det skulle bli en vane at folk kommer dit for å be om rester kanskje? Nei ikke vet jeg.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 For et sjukt samfunn det har blitt...nesten mest sjokkerende at en tilfeldig forbispaserende dame skal henge seg opp i dette, hun har da søren meg ikke noe med det å gjøre..jeg spiser nesten aldri opp maten min (blir fort mett), så kjæresten/venner/de jeg er med får ofte restene mine. Tviler på at de hadde loven på sin side for å si det sånn.. Anonymous poster hash: 106e4...c83
Whimsical Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Hadde bedt de passe sine egne saker, den maten har jeg betalt for og den er min, jeg bestemmer hva jeg gjør med den. Jeg hadde faktisk blitt meget irritert om de hadde kommet ut for å fortelle meg hva jeg kan og ikke kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Herlighet. Du har kjøpt maten, du eier den, du kan gjøre hva du vil med den. Vi kaster allerede altfor mye mat i dette landet, er mye bedre å gi bort det man ikke får bruke for selv. Anonymous poster hash: ee55c...e48
bettsa Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Merkelig!!!! Du må da få gjøre hva du vil med maten du har betalt for.
FantasDick Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Dette kan de da ikke ha lov til? Jeg hadde blitt sint, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå