AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg er en jente på 16 år, og for 5 dager siden hadde jeg ubeskyttet sex med en i klassen min. Vi er ikke sammen, men vi har hatt sex to ganger før. Denne gangen glemte vi å bruke kondom, og det er forsent å ta angrepille nå. Siden det er sommerferie kan jo ting utvikle seg på to måneder og jeg lurer på hvordan jeg skal fortelle han at han kanskje har gjort meg gravid? Anonymous poster hash: 44ffd...4ee
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Han visste vel at han kunne gjøre deg gravid hvis dere ikke brukte kondom. Anonymous poster hash: 04ef4...414 1
TheHairyToothfairy Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 vent til det er noe å fortelle. dere er gamle nok begge to til å forstå at det kan føre til småttiser av ubeskyttet sex, ergo bør han vite konsekvensen selv. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Dette vet han jo, han var jo med på det. Hvis du er gravid, har du alvorligere ting å tenke på enn hvordan fortelle ham det. men hvis du ønsker å snakke med ham om det, og diskutere hva han mener om saken, og hva du føler rundt det, er det bare å si det som det er. Kan være lurt slik at dere ikke kommer i denne situasjonen igjen, verken med hverandre eller andre. Men siden dere ikke er sammen, er det ikke nødvendig for deg å si noe. Det er to mulige resultat, enten er du ikke gravid (og har aldri mer ubeskyttet sex, håper jeg), eller så er du gravid, og da også to muligheter: enten får du barnet, og hele livet ditt blir svært annerledes (og dessverre ganske vanskelig), eller du tar abort. Velger du abort, mener jeg at han ikke trenger å få vite om det, det er opp til deg. Fint på en måte hvis det kan få ham til å være mer forsiktig en annen gang, men du har like mye skyld i dette, og det er ene og alene din beslutning. Han høres ikke ut som en god kommende far, til det er han altfor ung. Han bør ikke ha noe han skal ha sagt i forhold til abortspørsmålet. Ønsker du å bli sammen med ham? Tror ikke graviditet er veien å gå. Anonymous poster hash: 80da5...638 1
lykkestor Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Han er klar over at sjansen er der. Det beste du kan gjøre er å vente til du kan teste deg. Er du gravid forteller du det da, men nå får du bare håpe på det beste og lære til nestegang. Dette vil nok gå kjempe fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå