AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Dere med "modellkropp", hva spiser dere i løpet av en dag? Anonymous poster hash: 9efcd...ef9
Gjest Heartbeat Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Det finnes ingen modellkropp, da alle modeller er retusjert og ikke slik de fremstiller dem i moteblader 11
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Heartbeat, on 24 Jun 2013 - 14:26, said: Det finnes ingen modellkropp, da alle modeller er retusjert og ikke slik de fremstiller dem i moteblader Nei, men man kan nok trygt si at de som jobber som modell trener mer og spiser bedre enn de fleste. Anonymous poster hash: 995e1...03a 4
Longgone Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Det finnes ingen modellkropp, da alle modeller er retusjert og ikke slik de fremstiller dem i moteblader Alle folk er tjukke, tynne folk er en vrangforestilling? 4
Gjest Heartbeat Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Alle folk er tjukke, tynne folk er en vrangforestilling? Nei? Jeg er da slank selv... Men den perfekte modellkroppen finnes ikke Iallefall ikke slik de fremstiler den på nett, bilder og oppdrag 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Jeg tar denne som anonym, da jeg ikke vil fremstå som noe selvdigger. Vet ikke hva du mener modellkropp, men jeg spiser helt vanlig mat. Spiser når jeg er sulten. Passer på å velge lettere varianter når jeg f.eks spiser forskjellige pålegg. Har en vane til å sjekke kaloriene bakpå matvaren, bare for å ha noe lunde oversikt. Veier 50 kg, og er 163 høy. Du må absolutt ikke spise for lite. Da vil treningen være "bortkasta". Hvor mye trener du, og hva spiser du? Anonymous poster hash: e2e37...9a1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Min dag kan se slik ut: Frokost #1 (06.30): Eggerøre av tre egg og masse cottage cheese. (travelt på morran) Frokost #2 (10.00): Et eple, to gulrøtter og litt stangselleri med avokadodip. Lunsj (13.00): En svær, tjukk smoothie av det jeg har tilgjengelig. Middag (16.00): To soyafileter med masse, masse stekte grønnsaker ved siden av. Kvelds (19.30): En skål med cottage cheese/kesam og varme bær med masse mandler over. Stort sett spiser jeg bare det jeg har lyst på og til jeg er mett. Varierer mellom ulike grønnsaker, bønner og linser, nøtter og frø, den slags. Drikker også kjempemye vann. Anonymous poster hash: 72f8e...453
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Dere med "modellkropp", hva spiser dere i løpet av en dag?Anonymous poster hash: 9efcd...ef9 Hvis du med "modellkropp" mener tynn, så har jeg det. Jeg spiser lite. Ikke spesielt sunt, men jeg spiser sjelden godteri, brus, kaker, boller, - alt slikt. Sjelden betyr en smak en gang i måneden eller sjeldnere. Jeg kan godt spise loff med syltetøy eller pizza til lunsj, men da er det alt jeg spiser før middag klokken 18. Spiser sunne, gode middager, mye fisk. Drikker vann og kaffe. Jeg spiser nesten alltid kveldsmat, brødskiver med ost eller noe. Men tilsammen spiser jeg lite. Jeg glemmer måltider, kjenner meg nesten aldri sulten og er ikke glad i mat, så det er ikke noe jeg gjør for å holde meg tynn. Har vært sånn hele livet. Er 170 og veier 52 kilo. Det har jeg gjort siden jeg var 17 (er 45). Anonymous poster hash: 23949...074
Anne Victoria Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Jeg er godt trent, men ikke syltynn. Er normalt slank, vil jeg si. Jeg trener mye og dermed spiser jeg mye også. Rent kjøtt, havregryn, cottage cheese, belgfrukter, fisk, kylling, samt avocado og spinat. Bær og nøtter hvis jeg vil ha noe godt. Passer på å ha jevnt blodsukker og spise mindre og oftere. Da styrer jeg unna søtsuget. Men på lørdag er det lov med en liten utskeielse. En sjokolade eller litt snop. Men jeg holder det til lørdag! Drikker så og si aldri brus eller saft. Har en farrismaskin hjemme som gjør springvann om til boblevann. Oppi der kan jeg ha bær eller presset lime, feks.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Jeg var en gang for ikke så lenge siden modell, så jeg regner med at det er en slik kropp du sikter til. For det første vil jeg påpeke at min kropp er langt fra perfekt. Jeg har cellulitter her og der også. Mitt kosthold er ekstremt ordinært og typisk norsk. Jeg liker ikke hurtigmat eller kaker, så det har nok hatt en innflytelse på klesstørrelsen min. Men jeg kan lage en grov oversikt: 1) Frokost: Melk, frukt + brødskiver (jeg elsker makrell i tomat) 2) Mellommåltid: Frukt + sjokolademelk/yoghurt 3) Lunch: Hva enn kantinedama serverer meg. 4) Middag: Et eller annet fra toro eller findus - men jeg lager alltid grønnsaker ved siden 6) Dessert: Jeg elsker dessert, men det er alltid frukt, nøtter eller noe. 7) Kveldsmat: Det er det samme som middag, men det er ikke findus eller toro. Jeg foretrekker å ta meg ekstra god til til matlaging på kvelden. Jeg spiser mye fisk, grønnsaker og så trener jeg i ny og ne. Jeg trener ikke så grusomt ofte, men jeg liker å trene styrke eller sykle, men jeg gjør det ikke regelmessig. Anonymous poster hash: c20d3...e72
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Jeg spiser ganske mye for å prøve å se litt mer normalvektig ut. Jeg synes ikke skrapet modellkropp er pent og er redd for å se syk ut. Jeg fokuserer på mye proteiner, fett og karbohydrater, men av de riktige typene. Anonymous poster hash: b2cb0...987
pusekatta Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Hva mener du med modellkropp? Mange modeller er sykelig tynne, og har en BMI på omtrent minus 3. Det er verken sunt eller pent. Ellers synes jeg du har fått noen eksempel på et godt kosthold fra noen av dem over. 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 163 høy. Det er jo ingen modellkropp, men du er sikkert tynn. TS bør spesifisere litt bedre i åpningsinnlegget. Er spørsmålet "hvordan holder dere dere tynne?" eller "hvordan holder dere kroppen lang og slank?"? Fordi det siste er veldig mye lettere hvis man er født 180 cm høy. Hvis TS er lav er jo spørsmålet egentlig "hva kan jeg spise for å få en fin bikinikropp?" etc. Anonymous poster hash: f4409...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Dere med "modellkropp", hva spiser dere i løpet av en dag? Anonymous poster hash: 9efcd...ef9 Kjenner noen som har modellkropper men spiser mye tull og fjas, det er fordi de er bare heldig med gener fra foreldrene Noen spiser sunn og trene 2-3 ganger i uken kanskje, noen holder fysisk aktiviteter selvom spise sunn eller ikke. Du bør vel akseptere din kropp - og lær å elske din egen. Om du vil ha modellkropp - så får du bare spise sunn og trene. Jeg har ingen modellkropp men drømmer om det, så jeg får bare akseptere at jeg har en slik kropp. Jeg spiser sunn og trener av og til Anonymous poster hash: 44602...b81
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Spiser ikke frokost - det klarer jeg ikke Lunsj - 4-5 brødskiver med variasjoner av ost, kyllingskinke, nugatti, hapå, makrell i tomat og litt sånt. Alltid tykt lag med smør + 2 glass eplejuice ca Middag - som regel kyllingfilet med masse grønnsaker. Enten i wok, eller stekt i ovn. Aldri ris eller nudler. Steker i smør. Kvelds - sjokolade eller is. Noen ganger smoothie, noen ganger knekkebrød (hjemmelaget) og noen ganger musli med yoghurt I tillegg til dette drikker jeg sikkert 3 liter vann i løpet av dagen. 1 kopp te med 1ts sukker. Bruker ingen lett-varer, da jeg tror det falske sukkeret ikke er bra for kroppen, så da bruker jeg heller "tung"-variantene av varer med i mindre grad. Anonymous poster hash: ebadf...25f
Gjest *MaggieQ* Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Ja hva er en modellkropp? Har iallefall en slank og veltrent kropp med lav fettprosent. Ligger i snitt på 1500 kalorier om dagen. Spiser alltid frokost, lunsj og middag med fokus på rene råvarer med mye proteiner, trege karbohydrater, nøtter, frukt, grønnsaker, grove kornprodukter etc. Spiser meg aldri stappmett, men stopper når jeg er mett og spiser når jeg er sulten. Har en dag eller to i uka der jeg spiser godis(aldri smågodt), men is, sjokolade, cookies etc. Og så lager jeg gjerne hjemmelaget lasagna, pizza, taco etc som helgemiddag. Så ligger vel lett på 2500 kcal disse dagen
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har "modellkropp" - høy og tynn. Har alltid hatt det, uavhengig av kosthold. Med styrketrening og kosthold med lite karbohydrater har jeg i tillegg muskler og flat mage (og føler meg ikke minst veldig mye bedre). Det er først nå jeg virkelig er fornøyd med kroppen min. Anonymous poster hash: 8919a...5f4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Jeg er lang og slank, og ser noenlunde atletisk ut selv om treningen min i beste fall har vært sporadisk siden jeg rundet 20. Som ungdom var jeg syltynn og hengslete (catwalk-modell), noen år etter puberteten så fikk jeg masse former og fylte ut bikinen bedre og var mer victorias secret. Lagt på meg noen kg til nå når jeg er 30, men går fremdeles under slank i folk flest sine øyne selv om Karl Lagerfeld ville kalt meg feit Jeg må nok dessverre tilskrive så godt som alt til gener, for kosthold har jeg aldri vært særlig opptatt av, og tidvis har det vært helt horribelt. Og med tidvis mener jeg i årevis.. om jeg spiser helt normalt (noe som inkluderer iskrem, chips, sjokolade, kaker osv) så er vekta stabil på slank, om jeg går inn for å spise sunnere/lettere så går jeg fort ned og om jeg trener aktivt i perioder så ser jeg fort trent ut. Jeg tror 100% på at noen har lettere for å legge på seg enn andre, og vanskeligere for å ta av. Det jeg kan tenke meg som spiller inn er at jeg har spist ganske variert selv om jeg har spist hva jeg vil. Alt det som tilfeldigvis er sunt og lett nuller kanskje litt ut de dagene jeg bare vil ha salt og fett og sukker. Jeg blir også fort mett, så har vel en naturlig porsjonskontroll der. Spiser jeg pizza holder det med to stykker, en skikkelig hamburger klarer jeg sjelden å ta helt knekken på og når jeg lager meg taco så holder det med en fyllt lefse så er jeg så mett at jeg holder på å trille av sofaen. Og spiser jeg varm lunsj på jobben så orker jeg ikke en til middag når jeg kommer hjem, da blir det bare et knekkebrød eller noe. Spiser altså små porsjoner eller bare en liten snack, men spiser ofte. Ser det er et vanlig slanketips. Men som sagt så er det nok mye gener også, min "diett" er nok slettes ikke noe å kopiere om man vil ned i vekt. Den er nok helt på normalen, og jeg går jo heller ikke ned på den, jeg bare holder den vekta jeg har. Anonymous poster hash: 2092b...6a4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har "modellkropp" - høy og tynn. Har alltid hatt det, uavhengig av kosthold. Med styrketrening og kosthold med lite karbohydrater har jeg i tillegg muskler og flat mage (og føler meg ikke minst veldig mye bedre). Det er først nå jeg virkelig er fornøyd med kroppen min.Anonymous poster hash: 8919a...5f4 Hva spiser du i løpet av en dag? Anonymous poster hash: 9efcd...ef9
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Hva spiser du i løpet av en dag?Anonymous poster hash: 9efcd...ef9 Spiser ikke frokost, men drikker av og til kaffe med kokosfett. Til lunsj er det oftest varme middagsrester og en avokado, eller en salat med kjøtt/kylling og dressing. Til middag er det vanlig mat, men ikke ris eller pasta. Av og til potet (er ikke streng på grønnsakene). Til kvelds er det omelett, pølser (lite karboinnhold) eller lavkarbobrød med pålegg. Av og til mørk sjokolade. Litt potetgull i helgene. Anonymous poster hash: 8919a...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå