AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 stemmer dette? har hørt at det må tung styrketrening til med tunge vekter for å bygge muskler? Vil det da si at program som but bible ikke har noe for seg? Anonymous poster hash: 254c1...6f8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Muskelstyrke trener man med tunge/færre reps, muskelvolum med flere repetisjoner/sett. Veldig generelt selvsagt, for folk er forskjellige, har forskjellige utgangspunkt og livsstil i det daglige. Man må ta jobben med å finne ut hva som fungerer for seg. For meg selv varierer det, deler av kroppen får jeg mest progresjon om jeg trener veldig tung styrke, andre deler må jeg også inn med volumbyggende øvelser. Anonymous poster hash: 64af0...9a6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Du må bruke muskler, for å bygge dem, åpenbart. Hvor mye belastning de må ha er individuelt, og kommer an på hvor trent du er fra før. Er du utrent vil du oppleve rask fremgang med lite, er du i god form må du øke belastningen. Anonymous poster hash: 78d60...527
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Nei det er ikke slik at du må løfte på jern til du griner for å bygge muskler. Bare se på de som driver med pilates eller yoga, trente kropper med muskler bare av kroppsmotstand. Anonymous poster hash: 9cd62...1bd
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 så hva med denne but bible som er i en annen tråd, funker det? der bruker man jo ikke vekter ts Anonymous poster hash: 254c1...6f8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 AnonymBruker, on 24 Jun 2013 - 14:21, said: så hva med denne but bible som er i en annen tråd, funker det? der bruker man jo ikke vekter tsAnonymous poster hash: 254c1...6f8 Bygging av styrke gjøres kort og enkelt skrevet ved at man bryter ned musklene ved motstand for å bygge dem opp igjen med hvile og kosthold. Om motstanden er der spiller det i prinsippet ikke noen rolle om det er vekter eller kroppsvekt så lenge du løfter på et nivå som er tilpasset din egen situasjon. But bible fungerer nok for en del, men du må jo finne ut om det fungerer for deg. Anonymous poster hash: 64af0...9a6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 ja men kan man i utgangspunktet få stram rumpe av kun but bible, eller må det tung styrketrening med vekter til også? ts Anonymous poster hash: 254c1...6f8
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Tung styrketrening: Bygger muskler. Lavere fettprosent (dvs ligge i kaloriunderskudd): Lavere fettprosent. En kombinasjon av disse er raskeste vei til fin rumpe. Butt (ikke but ) bible innebærer så vidt jeg har forstått ikke spesielt tung belastning, men fokuserer mer på mange repetisjoner, og blir dermed ikke like effektivt som styrketrening. Anonymous poster hash: 91ad2...850
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Tja, det kommer jo an på hva du mener med "bygge muskler". Det er da en haug av jenter som driver kun med løping, sykling og lett styrketrening som har fantastiske rumper. Den beste rumpa jeg kjenner (ok, det hørtes litt rart ut) tilhører ei jente som driver langdistanseløp. Hun har nok genetisk forutsetning også, men hun tar svært lite knebøy o.l. grunnet en skade, men hun løper i terreng. Den nest fineste rumpa jeg kjenner tilhører ei som har drevet med turn før og som nå trener litt av alt og er generelt godt trent, men som ikke driver lenge med samme ting. Her snakker vi middels store superstramme sprettrumper som er fine både med og uten klær. Anonymous poster hash: 060de...d7e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Ha ha. Så bra svar;-) jeg kjørt butt bible i kveld og kjenner det svei skikkelig. Kommer til å bli stiv i morgen så da må vel det isåfsll bety at man får litt strammere stump. Nei jeg er ikke ute etter å bygge meg stor, men å gjøre rompa mi strammere. TsAnonymous poster hash: 254c1...6f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå