Tøysekoppen Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Når begynte dere med grøt/mos for første gang? Er 4 mnd for tidlig for et barn som får erstatning?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Vi begynte med små smaksprøver på den alderen. Jeg kan forresten anbefale skumpinner http://www.skumpinner.no/ Anonymous poster hash: 95c3c...c6d
Gjest Duftlys Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Jeg begynte for litt over en uke siden, da min var 3,5 mnd. Litt før tida, men det valgte vi. Begynte med smaksprøver på grøt. Begynte bare med en skje, og økte etterhvert. Stor suksess!
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Vi begynte med smaksprøver på grøt da hun var 4 mnd. Har fått litt smaksprøver på andre ting også, men ikke fulle måltider med det ennå. Hun spiser et lite måltid grøt til kvelds, nå er hun 5 mnd.
Sunshower Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Baby her ble fullammet og vi begynte med smaksprøver på grøt (på formiddagene, i tilfelle reaksjon) da baby var 5 mnd, og økte gradvis. Nå er baby 6 mnd og får full porsjon før sengetid, har også startet med 1/2 porsjon til tidlig lunsj. Vi startet med smaksprøver på fruktmos da baby var ca 5 1/2 mnd. Pære er foreløbig favoritt Tror det er vanlig at babyer som har fått mme starter tidligere (rundt 4 mnd), og de som fullammes nærmere 6 mnd (?)
Stinelin Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Jeg delammet, og vi startet med smaksprøver fra 4mnd. Sviskepurè, gulrotpurè, eplemos osv, alt hjemmelaget. Grøt kom litt etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå