AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg skal samle på servise, men har ikke bestemt meg for hva jeg skal velge. Jeg har skandinavisk stil hjemme med en god del designklassikere, og liker det enkle og elegante. Jeg synes noen serviser fra Rosenthal er fine, og hadde kanskje valgt Teema fra Iittala om det hadde eksistert i kritthvitt. Av bestikk har jeg Chaco fra Stelton.Anonymous poster hash: 86c51...15f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Glemte å si at jeg skal bruke det både til hverdag og fest.Anonymous poster hash: 86c51...15f
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Hva med noe fra Pillivuyt? Veldig slitesterke serviser som tåler bruk hver dag.Anonymous poster hash: ed109...abf
Gjest gjest17 Skrevet 25. juni 2013 #4 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Har Sancerre i fra Pillivuyt, Chaco bestikk og Riedel Vinum glass. Enkelt og greit :-) Endret 25. juni 2013 av delirious
MyElixir Skrevet 25. juni 2013 #5 Skrevet 25. juni 2013 Jeg liker norsk design, samler selv på Vebjørn Sand sitt servise, med glass. Synes det er enkelt, fint og elsker blåfargene. De små pingvinene er så flotte sammen med servietter i sølv, hvitt eller blått. Og bruker det til hverdags da det ikke koster skjorta å erstatte noe som knuser.
Grønt blad Skrevet 25. juni 2013 #7 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Vi har har Whitewood fra Wik og Walsøle. Jeg liker at dekoren er hvit og diskre, og at den føles norsk. Bestikk: Maya Mitt drømmeservise er dog Mega Riflet (Mussel Mega) fra Royal Copenhagen. Til en ren skandinavisk stil med danske (og norske) designermøbler ser jeg for meg serviser som Mussel Mega eller Figgjo Verde. Whitewood kan også passe. Jeg har alltid hatt en svakhet for TAC fra Rosenthal. Dersom du har muligheten, anbefaler jeg at du tar en tur innom kjelleretasjen Backe i Grensen i Oslo (hvis du ikke allerede har vært der). Endret 25. juni 2013 av Grønt blad
Gjest Hyssingen Skrevet 25. juni 2013 #8 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Bare fordi jeg lurer, ikke fordi jeg er kjip: Hvorfor kjøper dere ikke bare billigservise om det uansett skal være helt hvitt? Endret 25. juni 2013 av gulmelon 3
Grønt blad Skrevet 25. juni 2013 #9 Skrevet 25. juni 2013 (endret) Jeg kan bare svare for meg selv. Fformen er veldig viktig. Dersom man ikke har farge eller dekor, er formen enda viktigere, og det er den som definerer serviset. Et godt design har en form er funksjonell, og som man ikke blir lei. I mitt tilfelle liker jeg også dekoren svært godt, og jeg liker at den er diskret, og ikke tar oppmerksomheten bort fra maten. I tillegg synes jeg det er greit å kunne kjøpe til noe fra samme serie dersom noe knuser. Det er ikke like greit dersom man kjøper servise på Nille. Endret 25. juni 2013 av Grønt blad
Gjest Hyssingen Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Jeg kan bare svare for meg selv. Fformen er veldig viktig. Dersom man ikke har farge eller dekor, er formen enda viktigere, og det er den som definerer serviset. Et godt design har en form er funksjonell, og som man ikke blir lei. I mitt tilfelle liker jeg også dekoren svært godt, og jeg liker at den er diskret, og ikke tar oppmerksomheten bort fra maten. I tillegg synes jeg det er greit å kunne kjøpe til noe fra samme serie dersom noe knuser. Det er ikke like greit dersom man kjøper servise på Nille. Ok, da vet jeg det. Så ble man litt mere opplyst i dag også 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Bare fordi jeg lurer, ikke fordi jeg er kjip: Hvorfor kjøper dere ikke bare billigservise om det uansett skal være helt hvitt? Jeg har godt blandet billigservice, og kvaliteten er ikke bra. Rett og slett. Funker godt i ett års tid, så begynner masse skraper å komme frem - skålene knekker osv. Men at dyrt automatisk er bedre, skal jeg ikke si. Anonymous poster hash: 41432...afa
Fibula Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Teema i hvitt og blått, veldig fornøyd. Klassiskt og fint.
Gjest navnelapp Skrevet 25. juni 2013 #14 Skrevet 25. juni 2013 Vi har Maze frå Royal Doulton, Det har karakter, går fint til teak og andre varme treslag som vi har ein del av, og så er det ikkje dyrt. Vi fekk faktisk fullt servise til 20 i bryllupsgåve. Til dette har vi Skaugum Kebony bestikk, og Biri Continental frå Hadeland vinglas.
Vera Vinge Skrevet 25. juni 2013 #15 Skrevet 25. juni 2013 Vi har service fra Con Gusto (http://www.google.no/search?um=1&biw=1024&bih=672&hl=nn&tbm=isch&sa=1&ei=iNHJUYHxMeiF4gT1-ICgAQ&q=con+gusto+servise+tallerken&oq=con+gusto+servise+tallerken&gs_l=img.3...34067.35691.0.36200.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c.1.17.img.qvjcR7yf8DU#biv=i%7C0%3Bd%7C9_B0z3EqEeTi8M%3A) Det er kvalitet til en ok pris. Det er vel en grunn til at det brukes mye av storkjøkken. Alt er f.eks. ildfast, selv vanlige tallerkener. Vi har nå hatt det i fem år, og det er ingen riper eller andre skader. Det har nok noen flere skjønnhetsfeil enn andre tilsvarende hvite, nøytrale da, altså noe mer ujevnheter og prikker. Ellers er utvalget i den serien enormt, og det er også en del ting der jeg syns ser helt grusomt ut. Men vi har valgt den underserien som ser et nøytral ut, ikke den med kafeteria-preg.
ashera Skrevet 25. juni 2013 #16 Skrevet 25. juni 2013 Teema fra Iittala til hverdags. Men til fest bryter vi stilen helt og kjører Napoleon Ivy fra Wedgwood.
BlendaSensitive Skrevet 25. juni 2013 #17 Skrevet 25. juni 2013 Vi har villeroy& Bosch sin royal tallerkner. Bestikk fra wmf. Jeg önsker meg tallerkner i denne: http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=4568&kb=1?gclid=CKmSj_T0_7cCFWh2cAodbxUAxg
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #18 Skrevet 25. juni 2013 Teema fra Iittala til hverdags. Men til fest bryter vi stilen helt og kjører Napoleon Ivy fra Wedgwood. Hva slags bestikk har du?Anonymous poster hash: 86c51...15f
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #19 Skrevet 25. juni 2013 Teema fra Iittala til hverdags. Men til fest bryter vi stilen helt og kjører Napoleon Ivy fra Wedgwood. Hva slags bestikk har du?Anonymous poster hash: 86c51...15f
Sugerøret Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Vi falt for Partitur Ikke pga at den er norsk eller noe annet. Kun fordi vi liker designet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå