Gå til innhold

Tradisjoner ang gjestelister

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hey gifteklare damer :P

Her på bygda jeg bor er det vanlig at de som var faddere i dåpen , er selvskrevne gjester i bryllup . Er det andre som er vandt med den tradisjonen ?

Vi har ikke satt noen dato enda , og er bare på tenkestadiet enda vi da , men kommer nok til å følge denne tradisjonen med å be faddere , og tror nok de forventer det også . Helt greitt på min side , men på min blivende brudgom er det verre: hans foreldre var gamle da de fikk han , og slik sett var det ogå velvoksne faddere og ingen lever ... BLir litt rart men ..

Anonymous poster hash: cc748...e32
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, faddere står på gjestelista. Vi har også eldre foreldre, inkludert noen som ikke lever. Må si det føles mer rart enn faddere som ikke lever...

Anonymous poster hash: 521b3...0e4
Gjest Adriane
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på! Men når du sier det, så tror jeg det har vært tradisjon i familien vår tidligere... Men jeg har ikke invitert mine faddere (og vet vel egentlig ikke helt hvem fadderne mine var heller, for å være ærlig). Og det samme med min kommende mann.

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Hadde på ingen måte tenkt å invitere faddere, da dette ikke er personer i nærmeste omgangskrets for meg og min kjære. Men vi fikk raskt beskjed av svigermor at det var svært viktig at disse skulle bes. Det viste seg å være vanskelig å si nei til noe som var en så stor selvfølge for familien. Irriterer meg litt at jeg ikke klarte å si nei, da jeg har som prinsipp at vi skal bestemme ting selv. På den andre siden er det hyggelig å invitere de. Min fadder har fulgt meg opp med gaver hver jul og bursdag til jeg var godt over 18 år. Sånnsett hyggelig å inkludere henne i en stor dag.

Gjest Daenerys
Skrevet

Aner ikke, men fadderne mine er mormor og farmor. Mormor som lever er selvsagt bedt :)

Skrevet

Her var det også moren min som lurte på om jeg skulle fadderne. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt det, da jeg ikke hadde snakket med dem på sikkert 20 år. Men jeg gjorde det, de kom og det var kjempehyggelig! Mine andre faddere var også bedt da det var min tante og onkel, de kom ikke..

Mannen sine faddere er døde.

Skrevet

Hø, har jeg aldri hørt. Men uansett kommer mine faddere, da det er av min nærmeste slekt, men mannen sine aner jeg ikke. Han har nemlig noen utenfor familien, men ingen har sagt at det er tradisjon å be fadderne sine i bryllup..

Men en hyggelig ting er det :)

Skrevet

Fin tradisjon, men me kjem ikkje til å invitere fadrane våre. Me har begge onklar og tanter som fadrar (sambo veit ikkje kven av dei...), og sidan me ikkje kjem til å invitere onklar og tanter inviterer me heller ikkje desse. Ingen av oss har eit nærare forhold til våre fadrar enn andre onklar og tanter.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Da jeg giftet meg var alle mine faddere med i vielse og selskap. :hjerte: Mannen min ble døpt som voksen. Jeg har aldri hørt hvem som var hans faddere/om han hadde noen. Så fra hans side var det liksom ikke noe tema..

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Ja, det var en selvfølge for oss siden det er vanlig i vår omgangskrets/familie.

AnonymBruker
Skrevet

En tradisjon her også, men vi valgte likevel å la være å invitere min ene fadder pga ingen kontakt. Anser det som at hennes "plikt" utgikk på min konfirmasjonsdag ;)

Anonymous poster hash: e9419...06c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...