AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg og min kjære har vært samboere i et år, og vi har planlagt å lage baby neste høst (da har jeg jobbet et år på min nye drømmearbeidsplass). Jeg har sagt jeg ønsker å gifte meg før vi får barn, og han har sagt jeg ikke trenger å vente lenge. Hvis vi skal gifte oss neste sommer, må han jo nesten fri snart? Jeg trenger jo et år på å planlegge.. Hver gang jeg spør om forlovelsen sier han jeg ikke skal mase, at jeg ikke får vite når det skjer, ikke hvilket ÅR det skjer en gang.. Kjenner jeg blir dritsur hvis han ikke frir i sommer, for det betyr at jeg ikke får giftet meg med ham før vi lager barn..Eller at jeg får kjempedårlig tid å planlegge (må jo ha minst et år å planlegge på tenker jeg?) Kjenner jeg blir irritert når han snakker om at han tenker ut måter å fri på, at han gleder seg til vi gifter oss, og at jeg ikke trenger bekreftelse i form av ring fordi han viser meg på andre måter at han elsker meg. Jeg kjenner jeg blir irritert av at han snakker om fremtid, at det er oss for alltid, men at han ikke FRIR! Det er over et år siden han sa han ville gifte seg snart, at han ville fri tidlig og at han tenkte på forlovelse hele tiden. Hvorfor holde meg på pinebenken i over et år? Nå er jeg utålmodig... hva kan jeg gjøre?? Han sier han vil overraske meg, at jeg IKKE får fri (det vil han gjøre. Ellers sier han nei), og at jeg ikke må spør så mye fordi det skal være hemmelig og en stor overraskelse. Han skjønner ikke at jo lenger han venter, jo mer irritert blir jeg, og da blir det ikke gøy med et frieri hvis han piner meg for lenge og drøyer det for lenge.. Jeg får sikkert mye pepper nå, men håper noen forstår meg. Anonymous poster hash: 357e5...575
lykkestor Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Du kan jo ikke bli sint for at han ikke frir akkurat når du føler for det. Jo mer du maser, jo lengre tid tar det som oftes også. Det høres nesten ut som han må fri for at du skal være fornøyd og slik skal det ikke være. Han skal ikke fri fordi han føler seg presset ellers blir du sint. Vær tålmodig ogvent så vil du nok se at det skjer når Han føler tiden er inne for det.
Havbris Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Det virker som du blir irritert fordi du ikke får ha regien på dette. Smør deg med tålmodighet og slutt å bruke energi på å irritere deg.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Hvorfor MÅ du gifte deg, før du får barn? Fordi det er et stort ønske jeg har, og det føles rett for meg.. ts Anonymous poster hash: 357e5...575 1
Adhara Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Fordi det er et stort ønske jeg har, og det føles rett for meg.. ts Anonymous poster hash: 357e5...575 Skjønner ikke helt den greia med at du driver og planlegger alt. Ting blir ikke alltid som man tror, det bør du egentlig lære deg å takle. Er jo ikke sikkert du blir gravid med engang heller? Hva skjer da da? Hele verden faller i grus?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Å herre.. Stakkars mannen din.Anonymous poster hash: 821c5...2a3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Å herre.. Stakkars mannen din.Anonymous poster hash: 821c5...2a3 Hvilket grunnlag har du for å skrive det? du vet INGENTING om forholdet vårt, utenom at jeg ønsker han skal fri. ts Anonymous poster hash: 357e5...575 1
Havbris Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 I det første innlegget ditt så er det mye "meg, meg, meg" og du får det ikke som du vil. Det må du lære deg å takle hvis du skal satse på et varig forhold der to mennesker ikke nødvendigvis tenker likt og er enige om alt. 2
kalinka85 Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Stakkars mann sier jeg. Meg meg meg! Tenker du ikke på at jo mer du naser, jo mer lei blir han kanskje? Hva om han domper deg pga maset ditt? Han frir når han frir. Ingenting du kan gjøre for å bestemme det. Er du kontrollfrik? 1
hilde1 Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Stakkars mann sier jeg. Meg meg meg! Tenker du ikke på at jo mer du naser, jo mer lei blir han kanskje? Hva om han domper deg pga maset ditt? Han frir når han frir. Ingenting du kan gjøre for å bestemme det. Er du kontrollfrik? Altså..Dersom en mann dumper dama si pga hun vil han skal fri, ja da er han jammen ikke verdt det. 1
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Hjelpes..stakkars mann. For et mas. Du tenker jo bare på deg selv og at ting skal skje når du ønsker det. Og dere vil ha barn??
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Altså..Dersom en mann dumper dama si pga hun vil han skal fri, ja da er han jammen ikke verdt det. Dersom ei dame blir irritert fordi ting ikke skjer i samme sekund ho ønsker det skal skje, er ho ikke verd å satse på
Gjest Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Jeg bare fatter og begriper ikke at to mennesker som i utgangspunktet er enige om å skulle få barn, gifte seg og tilbringe livet sammen ikke kan greie å sette seg ned og bli enige om et tidspunkt for bryllup! Hvorfor ha et "romantisk" frieri når begge vet at hun sier ja? Hvorfor kan man ikke bare bli enige om en dato? 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Fordi det er et stort ønske jeg har, og det føles rett for meg.. ts Anonymous poster hash: 357e5...575 Noengang tenkt på at det kanskje ikke føles riktig for din mann akkurat nå? Du vet faktisk INGENTING om hva han føler! Stakkars mannen din som er sammens med en dum, egoistisk kjerring som deg.. Anonymous poster hash: 0640d...8e3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Themis, on 24 Jun 2013 - 12:15, said: Jeg bare fatter og begriper ikke at to mennesker som i utgangspunktet er enige om å skulle få barn, gifte seg og tilbringe livet sammen ikke kan greie å sette seg ned og bli enige om et tidspunkt for bryllup! Hvorfor ha et "romantisk" frieri når begge vet at hun sier ja? Hvorfor kan man ikke bare bli enige om en dato? Kanskje handlingen betyr noe for en del? Dersom jeg kommer dit at et frieri bare reduseres til å være noe praktisk som skal organiseres, settes i kalenderen og gjennomføres som en hvilken som helst annen aktivitet så kan jeg likegodt være singel resten av livet. Anonymous poster hash: da884...a19 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 Noengang tenkt på at det kanskje ikke føles riktig for din mann akkurat nå? Du vet faktisk INGENTING om hva han føler! Stakkars mannen din som er sammens med en dum, egoistisk kjerring som deg.. Anonymous poster hash: 0640d...8e3 Hva VET du om det?! Grunnen til at jeg er utålmodig er fordi han har sagt AKKURAT hva han føler! Jeg VET han vil gifte seg med meg, jeg VET han vil fri snart! Jeg er verken dum eller egoistisk , du vet ikke en dritt om hva jeg gjør for han hver eneste dag! TS Anonymous poster hash: 357e5...575
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #18 Skrevet 24. juni 2013 Hadde jeg vært din i din vennekrets og hørt på det gnålet om frieri, baby og bryllup så hadde jeg bedt deg om å ta deg sammen. Da syns jeg synd på samboeren din som må høre på det gnålet om frieri hele tiden. Hvorfor skal kvinnfolk alltid mase om frieri? Du får fri selv hvis du ikke klarer å vente. Anonymous poster hash: c73ae...0c6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #19 Skrevet 24. juni 2013 Hvor gammel er du, TS? Anonymous poster hash: c73ae...0c6
Gjest Skrevet 24. juni 2013 #20 Skrevet 24. juni 2013 Kanskje handlingen betyr noe for en del? Dersom jeg kommer dit at et frieri bare reduseres til å være noe praktisk som skal organiseres, settes i kalenderen og gjennomføres som en hvilken som helst annen aktivitet så kan jeg likegodt være singel resten av livet. Anonymous poster hash: da884...a19 Jo da, men da får han få ut fingeren og gjøre det. Ikke bare prate om at han planlegger å fri. For TS så er det slitsomt å gå og vente når han hele tiden hinter om frieri. Om man får det overstått og blir enige om en dato, så blir livet mye lettere etterpå. Jeg hadde blitt drittlei hele tingen om mannen min hadde gått og mumlet om frieri i lange tider før han skred til verket. Helt kurrant at han i det minste gir uttrykk for hvilket år han ser for seg å fri. Problemet her er jo delvis at TS er så ivrig at samboer ikke er i tvil om svaret han får. Dermed sitter han med bukten og begge endene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå