Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at jeg kan få et stort barn da både jeg og barnefaren var stor, har bare fått målt symfysen en gang, og vet at symfysemålet ikke nødvendigvis sier noe om størrelsen på barnet. Og barnet trenger jo ikke bli stort selv om begge foreldrene var det.

Hvis vi kjøper inn klær i størrelse 50 til barnet og h*n er f.eks 4000g ved fødsel, vil størrelse 50 passe?

Kjøper dere inn masse i størrelse 50 og litt større? Vet jo og at nyfødte vokser fort.

Anonymous poster hash: ee720...13e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp litt 50 og mye 56, det går knapt et par uker før 56 passer selv om det kanskje er litt stort med det samme.

Skrevet (endret)

Ingen av mine har brukt noe særlig med str 50. To av det brukte 56 som var litt stort i begynnelsen, og en av de passet aldri inn i str 50.

Endret av Nerine_
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Min veide nesten 4 kg når hun kom ut og hun brukte str 50 veldig lenge. Str56 druknet hun helt i.

Gjest Magdalene
Skrevet

Førstemann passet ikke str 50 i det hele tatt, mens sistemann brukte det til han var nesten to mnd.

Kjøp litt av hvert. Du kan jo handle etter at ungen er født ;)

Gjest Amber Rose
Skrevet

Min veide over 4 kg, og passet rett inn i 56. Det var faktisk ikke lange tida før han begynte å bruke 62.
Du burde ikke kjøpe mye tøy i 50 hvert fall, de vokser så sykt fort.

AnonymBruker
Skrevet

Min yngste var litt over 3,9 kg og 51 cm ved fødsel. Hun brukte 50 i 4-6 uker(men så vokste hun ikke særlig fort), det meste av det i hvertfall, det varierer jo hvor stort det er i størrelsen også. Mye av det måtte jeg strekke godt i fasong før jeg hang det opp til tørk også.

Men tørker man i tørketrommel kan man vel ikke regne med å bruke noe i str 50.

Anonymous poster hash: 9d857...72e
Skrevet

Ut i fra egne erfaringer ville jeg kjøpt lite i str. 50 og heller mer i str. 56.
Det viste seg at vi fikk ei lita jente så når folk ringte å lurte på om det var noe vi trengte sa vi klær i str. 50. Enkelt og billig :P

Skrevet

Etter min erfaring så kan baby under 3.5 kilo bruke 50 noen uker. 4+ går rett inn i 56.

Skrevet

Pappan var stor baby og jeg helt på snittet. Fikk en gutt helt på snittet (50cm, 3400g) som var slank. Han druknet derfor litt i str.50 den første uken (brukte da noe arvet str.44) og str.50, og 50 brukte han et par uker før han gikk opp i 56. Deretter gikk det fort opp i 62! Ville kjøpt inn litt i 50 og 56, vi fikk bare gaver i 62 og 68. Dere kan alltid kjøpe/ønske mer i rett størrelse når dere har sett babyen :-)

Skrevet

Jenta vår var 4500 gr ved fødselen og str 50 passet ikke i det hele tatt, 56 brukte vi bare i 2 uker. Hun er nå 5 uker gammel og vi bruker alle klærne i str 68 nå :)

Skrevet

Eg har fått to jenter på 4 kg, og begge har brukt det me hadde i stk 50 i ca tre veker. Stk 56 var stoort!

Men kjøp lite - me har hatt 4-5 omslagsbodyar (veldig kjekke!) og to sparkebukser sånn ca.

Skrevet

Knotten er 6 uker i dag, og jeg la vekk sparkebukser i str 50 i går. Bodyer kan han nok fortsatt bruke noen av. Han var 48 cm og 4000g da han ble født, og kunne nok brukt 56 med en gang, men jeg synes det er hyggelig med klær som passer, og kjøpte derfor litt av det. Vi har vel egentlig brukt 50 og 56 om hverandre siden fødselen.

Jeg synes dessuten det er ganske stor forskjell på størrelsene avhengig av merke på klærne, så jeg ser like mye på det nnår jeg handler.

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår var 4500 gr ved fødselen og str 50 passet ikke i det hele tatt, 56 brukte vi bare i 2 uker. Hun er nå 5 uker gammel og vi bruker alle klærne i str 68 nå :)

Men da tørker du i tørketrommel?

Anonymous poster hash: 9d857...72e

AnonymBruker
Skrevet

Da ble jeg litt klokere, takk! :) Vi har ikke tørketrommel. Må jo uansett ta det som det kommer.

TS

Anonymous poster hash: ee720...13e

Skrevet

Baby her var 50 cm og litt i underkant av 3400 gram. Str.50 passet til han var litt over 1 mnd. Vi hadde tre bodyer og to bukser, et sett med sparkebukse, body og jakke, og en utenpå jakke i str. 50. Resten var i str.56. Da han ble født hadde vi ingenting i str.50, da vi ble forespeilet en stor baby på ultralyd i uke 34. Vi kjøpte derfor litt/fikk litt i str.50, følte han druknet helt i str.56.

Men det er ganske så stor forskjell i str. fra merke til merke, i tillegg vil jo fasongen ha noe å si. Jeg vil anbefale å ikke kjøpe så veldig mye før baby blir født. Vi fant fort ut hvilke klær vi likte til baby, både i kvalitet, fasong og hvor praktisk det var å kle av og på, og motsatt. Jeg sendte mammaen min ut for å kjøpe mer av de klærne jeg likte etterhvert :)

AnonymBruker
Skrevet

Mine to babyer veide 4000 (53 cm.) og 4500 kilo (50 cm.) og brukte størrelse 50 hvert fall den første måneden. Men så hadde vi mest ullklær da, det er ganske tøyelig. Ville uansett ikke kjøpt så mye i str. 50, heller kjøpt mer etter fødsel ved behov.

Anonymous poster hash: 69507...3e6
Gjest Duftlys
Skrevet

Både jeg og barnefar her er gigantmennesker haha. Minien her var helt gjennomsnittelig ved fødsel og brukte str 56 i kort tid før han bare eksploderte i lengde og nå som 4 mnd bruker han str 74 :laugh: Tips: Strømpebukser! Det kan de bruke leeeeeenge før de ikke passer mer:)

Skrevet

Jeg trodde også at jeg ikke kom til å trenge 50. Men så kom det et knøtt på 2,2 kg og 45 cm! Vi måtte innom handlesenter på vei hjem fra sjukehuset :fnise: Vi brukte 50 i 2 mnd! Men nå er vel ikke det normalen da!

Oisann! Vi bruker 68 og noe i 62 enda, og gutten er 8 mnd!!!

AnonymBruker
Skrevet

4200 og 54 cm, babyen gikk rett inn i str.56 som vi brukte en stund (hadde noe str.50, men det ble liggende ubrukt).

Unntaket var ren ull, Janus ullbodyer i str. 50 tror jeg ble brukt til 4-5 mnd alderen.

Anonymous poster hash: e2732...917

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...