Gå til innhold

hans forhold til venninnene, normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp truffet en mann som da har venninner. Dette er et ukjent territoruim for meg, da tidligere kjærester bare har hatt guttevenner.

Kan nevne at vi er godt voksne begge to.

Han har da kjent damene lenge, etter det jeg forstår har han blitt kjent med de når han trente et damelag i fotball. De er på min alder, altså 8 år yngre enn han.

Jeg har selvsagt sett på FB hvem de er, siden han har nevnt de med navn, og alle er flotte damer.

Men så stusser jeg litt når han forteller at han har en flørten tone med de, men at det ikke er noe mer enn det (?!), at han forteller de "alt", at de snakker om sex..

Han sier de aldri har vært kjærester, men noen av de har han hatt sex med sånn en "halv gang" for å bruke hans ord.

Er dette "normale vennskapsforhold på tvers av kjønn"?

Jeg stusser på opplegget og lurer på om dette kan bli et trygt forhold.

Anonymous poster hash: d0d34...9e4
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Spørs hva du legger i å ha et trygt forhold, og hvor viktig det er for deg å kunne stole 100 prosent på ham. Jeg er gift med en mann som synes det er naturlig å ha veldig nære venninner, og han har løyet for meg om en del ting. Vi har det bra sammen til daglig, men jeg har måttet gi opp en håndfull romantiske forestillinger på veien.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du legger i å ha et trygt forhold, og hvor viktig det er for deg å kunne stole 100 prosent på ham. Jeg er gift med en mann som synes det er naturlig å ha veldig nære venninner, og han har løyet for meg om en del ting. Vi har det bra sammen til daglig, men jeg har måttet gi opp en håndfull romantiske forestillinger på veien.

Hva har han løyet til deg om da? Er dette damer han har vært romatisk med (les: hatt sex med)? Er han alene med de?

Jeg for min del har ikke truffet noen av venninnene hans, og slik det høres ut på han har han heller ingen planer om å introdusere meg (mon tro om han er redd for det)...

AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis han pleier ha sex "en halv gang" med mannlige venner også så er dette et helt normalt forhold. Hvis ikke, vel...

Anonymous poster hash: dd678...c8c
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hva har han løyet til deg om da? Er dette damer han har vært romatisk med (les: hatt sex med)? Er han alene med de?Jeg for min del har ikke truffet noen av venninnene hans, og slik det høres ut på han har han heller ingen planer om å introdusere meg (mon tro om han er redd for det)... Anonymous poster hash: d0d34...9e4

Lyver om hvem som ringer, for eksempel. Sier at de har brutt all kontakt, uten at det stemmer. Jeg vet ikke om det har vært sex med i bildet, men alene har de vært, så sjansen er jo der. I tillegg har han løyet ganske mye om tidligere forhold, og blir rasende når han blir konfrontert med løgn. Jeg har valgt å lukke øynene og godta at sånn har vi det. Velger å fokusere på at vi har det fint på de fleste områder, og har lært meg at enkelte ting må jeg bare ta med en god klype salt. Som sagt, en del romantiske illusjoner har forsvunnet.

AnonymBruker
Skrevet

Lyver om hvem som ringer, for eksempel. Sier at de har brutt all kontakt, uten at det stemmer. Jeg vet ikke om det har vært sex med i bildet, men alene har de vært, så sjansen er jo der. I tillegg har han løyet ganske mye om tidligere forhold, og blir rasende når han blir konfrontert med løgn. Jeg har valgt å lukke øynene og godta at sånn har vi det. Velger å fokusere på at vi har det fint på de fleste områder, og har lært meg at enkelte ting må jeg bare ta med en god klype salt. Som sagt, en del romantiske illusjoner har forsvunnet.

Hvordan orker du å leve sånn i et forhold? Har du tillit til han?

• Liker 2
Skrevet

I mine øyne er dette langt i fra normalt.

Hadde aldri funnet meg i et slikt opplegg.

Og da er selvfølgelig det beste å ikke surre seg borti slike individer.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan orker du å leve sånn i et forhold? Har du tillit til han? Anonymous poster hash: d0d34...9e4

Jeg har full tillit til ham på de fleste områder, men vet samtidig av erfaring hvilke saker han pleier å lyve om. Så som sagt, enkelte ting han sier tar jeg med en stor klype salt. Hvordan jeg orker? Ingen forhold er 100 prosent, det er noe som skurrer hos alle, og dette er altså det som skurrer hos oss.

Skrevet

Det du beskriver høres ikke ut som normale venskap. Det er normalt å ha venner av begge kjønn. Men å ha en så flørtete tone at man snakker om sex og har sex"en halv gang" (hva nå det konkret betyr), er flere steg forbi vennskap. Og når han i tillegg ikke vil introdusere deg for dem, så ringer alarmklokkene.

Det høres mer ut som knullevenner, og det skal man ikke godta i et forhold.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er normalt å ha "halvsex" med venninnene sine. Jeg synes også det er veldig merkelig at han absolutt skal fortelle deg at de snakker om sex osv. Ehh, hvorfor skal du vite det?

Jeg var sammen med en som hadde slike "venninner", og jeg fant etterhvert ut at han flørtet med dem, reiste på byen med dem uten at jeg visste om det/løy om hvor han var, sendte meldinger med dem med innhold som absolutt ikke var greit. Gud vet hva annet som skjedde når ikke jeg var hjemme. Vær forsiktig!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Har nettopp truffet en mann som da har venninner. Dette er et ukjent territoruim for meg, da tidligere kjærester bare har hatt guttevenner.

Kan nevne at vi er godt voksne begge to.

Han har da kjent damene lenge, etter det jeg forstår har han blitt kjent med de når han trente et damelag i fotball. De er på min alder, altså 8 år yngre enn han.

Jeg har selvsagt sett på FB hvem de er, siden han har nevnt de med navn, og alle er flotte damer.

Men så stusser jeg litt når han forteller at han har en flørten tone med de, men at det ikke er noe mer enn det (?!), at han forteller de "alt", at de snakker om sex..

Han sier de aldri har vært kjærester, men noen av de har han hatt sex med sånn en "halv gang" for å bruke hans ord.

Er dette "normale vennskapsforhold på tvers av kjønn"?

Jeg stusser på opplegget og lurer på om dette kan bli et trygt forhold.

Han er høy på oppmerksomheten. Jeg hadde ikke gått videre med han. Han vil beholde det han kaller "venninner" men som i realiteten er kvinner han har hatt et halvveis forhold til, som gjerne har sex med ham eller som han gjerne vil ha sex med.

AnonymBruker
Skrevet

Han er høy på oppmerksomheten. Jeg hadde ikke gått videre med han. Han vil beholde det han kaller "venninner" men som i realiteten er kvinner han har hatt et halvveis forhold til, som gjerne har sex med ham eller som han gjerne vil ha sex med.

Er vel mulig han slutter å være sånn overfor venninnene når han er i er forhold?

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er slik som din. Han har massevis av venninner og er vel 2 av de han ikke har hatt sex med på ett eller annet tidspunkt. Han sex chatter med de rett som det er og han har vært utro mot alle eksene sine, så jeg ser ikke bort i fra at han gjør det samme mot meg.

Nå skal det sies at dette er helt greit for meg, ellers ville jeg aldri blitt sammen med en slik mann.

Men du får se på det som en advarsel, om du vil ha et helt monogamt forhold, så tviler jeg sterkt på at han er mannen for deg.

Anonymous poster hash: 5fcf3...f27
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En mann med mange venninner høres litt merkelig ut egentlig. Det er liksom mest feminine menn og homser som har det, ikke at det er en regel altså.

Anonymous poster hash: 9146b...0b2
Gjest anonym
Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var greit. En ting er at han har venninner, men det at han ikke introduserer deg for dem syntes jeg høres litt rart ut. Det er som du sier at ikke alle forhold er 100% perfekte, men syntes dette er langt ifra perfekt, og ikke slik et forhold burde være. Jeg ville spurt han om å få møte disse venninnene hans... Når man er kjærester er det normalt å inkludere hverandre i hverandres vennegjeng, kamerater som venninner.

Gjest Anonym
Skrevet

Jeg hadde IKKE akseptert dette! Unnskyldning for å ha sex med andre damer selv om han er i et "forhold".

AnonymBruker
Skrevet

Han heter ikke tilfeldigvis Thomas? :P
Men for å svare på spørsmålet, nei det er ikke normalt.

Anonymous poster hash: 9810b...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...