Gjest Stein Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Jeg giftet meg nylig med en dame jeg har vært kjæreste med i noen år og samboer i ca 2 år. Vi er begge i alderen 30-40 år. Min kone har en historie med flere samboerskap bak seg, fire samboere siden sent på 90-tallet og fram til hun traff meg. Jeg vet at hun også har hatt sex med flere enn disse fire, men hun har aldri fortalt med hvor mange, hun er generelt hemmelighetsfull om sin fortid. Jeg har kun hatt ett langvarig forhold tidligere. Min kone er en vakker kvinne som får komplimenter for sitt utseende og hun blir ofte forsøkt sjekket opp på byen de gangene jeg ikke er med. Vi har sex nesten hver dag og jeg synes vårt sexliv er variert og fungerer topp, og jeg trodde også hun synes det. Jeg ble derfor overrasket og lei meg da hun etter tre ukers ekteskap sa at sex bare med meg resten av livet kunne bli kjedelig. Hun lurte på om vi sammen skulle prøve sex med et annet par for variasjonens skyld. Jeg sa at jeg ikke følte for det, men hun fortsatte og det endte med at hun sa "det må vi prøve" til tross for at jeg ikke var særlig positiv. Jeg vil ikke være med på firkant da jeg er redd dette vil ødelegge tilliten og nærheten i forholdet fullstendig. Min bekymring er også at hun kan finne på å ha sex med andre bak min rygg dersom jeg ikke blir med på firkant. Vi har nulltoleranse hva gjelder utroskap, noe vi begge er inneforstått med. Jeg er trofast og vil ikke ha andre enn henne, men jeg har nå blitt usikker på om hun av hele sitt hjerte vil ha meg og bare meg. Jeg føler at jeg ikke kan gi henne nok og at hun derfor vil/ må ha andre i tillegg. På grunn av hennes fortid, og at hun er hemmelighetsfull om den, har jeg virkelig jobbet med meg selv for å lære meg å stole på henne, og jeg føler at jeg etter hvert har klart nettopp det. Etter at hun foreslo sex med andre har jeg igjen vanskelig for å stole på henne, hvordan kan jeg nå tro at det er bare meg hun vil ha?
Gjest Murica Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 Oi, jeg er overrasket at hun ikke tok dette opp FØR dere giftet dere. Og at hun sier rett ut at sex med "bare" deg resten av livet er jo helt lavmåls, er vitterlig ikke slik man bygger opp tillit i ett forhold. Har du tatt det opp med henne dette med å "bare" ha sex med deg? Er det noe hun virkelig savner? For det kommer jo ikke til å holde om hun ønsker å ha sex med andre, mens du ønsker at dere holder dere monogame. 9
Steinar40 Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Ja, hvorfor i helvete kommer hun med slike "krav" nå etter 3 ukers ekteskap? Det hadde jeg spurt henne om. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Dette burde hun tatt opp før, dersom hun har følt det slik hele tiden, og på en helt annen måte. Jeg er i et åpent forhold selv, og trives godt med det, men denne vinklingen hadde gjort meg fryktelig skeptisk. Anonymous poster hash: ffd6b...5c2 2
Tidus Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Som de andre sier.. Hvorfor tar hun opp dette NÅ? Har du spurt henne om dette? Hvorfor NÅ, etter dere har giftet dere? Ellers må du stå på at du ikke vil! Hvis hun ikke klarer seg med bare deg, da er dere ikke ment for hverandre allikevel. Kjedelig i å finne ut av dette rett etter dere har giftet dere selvsagt, men for faen... Mye bedre å bryte med henne, dersom hun ikke legger fra seg dette, enn at du omsider går med på at hun har sex med andre. Tror det kommer til å ende mye verre for deg! 3
Steinar40 Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Min teori er at hun er en av disse individene som går rundt med en konstant tomhetsfølelse inni seg. Når hun da fant ut at denne tomhetsfølelsen ikke forsvant etter at hun giftet seg heller (selvfølgelig); så blir det å finne på noe nytt (og mer ekstremt) som hun innbiller seg kan dempe denne følelsen. 9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Min teori er at hun er en av disse individene som går rundt med en konstant tomhetsfølelse inni seg. Når hun da fant ut at denne tomhetsfølelsen ikke forsvant etter at hun giftet seg heller (selvfølgelig); så blir det å finne på noe nytt (og mer ekstremt) som hun innbiller seg kan dempe denne følelsen. Emosjonellt ustabil personlighetsforstyrrelse, type borderline, mener du? De har ekstremt sterke følelser, kan være grenseløse, men også tomhet, ensomhet. Men hun kan også være i den andre enden av skalaen, en av disse som ikke vil knytte seg til noen, som ikke tør eller evner å elske noen. Mer avstumpet, rett og slett. Uansett - grunn til bekymring.Anonymous poster hash: fa525...a69 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 ojsann.. Dette burde hun tatt opp før dere giftet dere, og ikke etter 3 ukers ekteskap. Er selv nygift, og hadde min mann kommet og sagt dette hadde jeg blitt skikkelig såret og lei meg!! Får da håpe jeg er nok for han. Og synes fryktelig synd på deg og få slengt dette i ansiktet. Hadde tatt det opp med henne og spurt hvorfor hun kommer med dette etter dere er gift. Og at du vil ikke gå med på dette for du er redd det vil ødelegge forholdet deres. Og at du heller ikke aksepterer hun ligger med andre.. Anonymous poster hash: 837a1...f93 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Du må bare holde på ditt. Når man lever i et ekteskap skal man ikke ha sex med andre enn den man er gift med. Om hun har sex med andre senere så hadde jeg gått fra henne hadde jeg vært deg. Hun har ikke helt forstått hva et ekteskap er. Anonymous poster hash: 2d100...90f
Tidus Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Emosjonellt ustabil personlighetsforstyrrelse, type borderline, mener du? De har ekstremt sterke følelser, kan være grenseløse, men også tomhet, ensomhet. Men hun kan også være i den andre enden av skalaen, en av disse som ikke vil knytte seg til noen, som ikke tør eller evner å elske noen. Mer avstumpet, rett og slett. Uansett - grunn til bekymring.Anonymous poster hash: fa525...a69 Hvorfor gifte seg, da? Tror mer på forklaring nr 1.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Du må bare holde på ditt. Når man lever i et ekteskap skal man ikke ha sex med andre enn den man er gift med. Om hun har sex med andre senere så hadde jeg gått fra henne hadde jeg vært deg. Hun har ikke helt forstått hva et ekteskap er. Anonymous poster hash: 2d100...90f Det er opp til hver enkelt hvilke grenser man vi ha i et ekteskap. Det denne dama har gjort feil er å ikke ta opp disse premissene før de giftet seg. Håper dere får ryddet opp i dette før dere evt skal ha barn sammen, for dette er ganske vesentlig. Anonymous poster hash: ffd6b...5c2 1
sol87 Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Jeg giftet meg nylig med en dame jeg har vært kjæreste med i noen år og samboer i ca 2 år. Vi er begge i alderen 30-40 år. Min kone har en historie med flere samboerskap bak seg, fire samboere siden sent på 90-tallet og fram til hun traff meg. Jeg vet at hun også har hatt sex med flere enn disse fire, men hun har aldri fortalt med hvor mange, hun er generelt hemmelighetsfull om sin fortid. Jeg har kun hatt ett langvarig forhold tidligere. Min kone er en vakker kvinne som får komplimenter for sitt utseende og hun blir ofte forsøkt sjekket opp på byen de gangene jeg ikke er med. Vi har sex nesten hver dag og jeg synes vårt sexliv er variert og fungerer topp, og jeg trodde også hun synes det. Jeg ble derfor overrasket og lei meg da hun etter tre ukers ekteskap sa at sex bare med meg resten av livet kunne bli kjedelig. Hun lurte på om vi sammen skulle prøve sex med et annet par for variasjonens skyld. Jeg sa at jeg ikke følte for det, men hun fortsatte og det endte med at hun sa "det må vi prøve" til tross for at jeg ikke var særlig positiv. Jeg vil ikke være med på firkant da jeg er redd dette vil ødelegge tilliten og nærheten i forholdet fullstendig. Min bekymring er også at hun kan finne på å ha sex med andre bak min rygg dersom jeg ikke blir med på firkant. Vi har nulltoleranse hva gjelder utroskap, noe vi begge er inneforstått med. Jeg er trofast og vil ikke ha andre enn henne, men jeg har nå blitt usikker på om hun av hele sitt hjerte vil ha meg og bare meg. Jeg føler at jeg ikke kan gi henne nok og at hun derfor vil/ må ha andre i tillegg. På grunn av hennes fortid, og at hun er hemmelighetsfull om den, har jeg virkelig jobbet med meg selv for å lære meg å stole på henne, og jeg føler at jeg etter hvert har klart nettopp det. Etter at hun foreslo sex med andre har jeg igjen vanskelig for å stole på henne, hvordan kan jeg nå tro at det er bare meg hun vil ha? Hun må respektere dine grenser. Dessuten kan det være greit å tenke på at fantasier er en ting, men det å sette det ut i live er noe annet. En av "ulempene" med å binde seg til en for alltid, er jo at man samtidig sier nei til en del andre opplevelser. Men du verden så mye man får tilbake hvis ekteskapet er godt! Hvis hun er villig til å gå bak ryggen din fordi du ikke ønsker å stille opp på firkant, så synes jeg du eller hun bør revuderere ekteskapet. 1
edderkoppdame Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 hallo, folkens? Er nå slik at med en gang en person har et ønske som avviker fra normalen, at man skal slenge rundt seg med diagnoser? Borderline? Virkelig? Hva med at hun er en seksuelt nygjerrig person med en sterk trang til å prøve ut seksuelle fantasier? Uansett TS: dette er virkelig noe hun burde tatt opp med deg tidligere. Hadde selv fått sjokk om jeg fant ut at partneren hadde en helt annen ide om hva et bra sexliv enn det jeg selv har. Respektløst av henne å mase. Virker ikke som dere er særlig kompatible om dette er en sterk trang hun har, selvom hun kan være trofast vil sikkert noe sånt ligge lenge å ulme. Veldig ødeleggende for forholdet om den ene parten går rundt og føler at det er noe som mangler, og så får man spørre seg selv hvor lenge det er realistisk at hun kan "holde seg" om dette er et forhold som er ment å vare livet - noe som ekteskap gjerne er. 2
Steinar40 Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Emosjonellt ustabil personlighetsforstyrrelse, type borderline, mener du? De har ekstremt sterke følelser, kan være grenseløse, men også tomhet, ensomhet. Men hun kan også være i den andre enden av skalaen, en av disse som ikke vil knytte seg til noen, som ikke tør eller evner å elske noen. Mer avstumpet, rett og slett. Uansett - grunn til bekymring.Anonymous poster hash: fa525...a69 Du kan selvfølgelig ha rett, men ettersom hun lever i et forhold og tilogmed har valgt å gifte seg, så tror jeg mest på emosjonellt ustabil personlighetsforstyrrelse, type borderline. En annen sak er jo hvor hun har fått denne ideen i fra. Jeg tenker at hun da allerede har diskutert dette med det andre paret. Uten TS. Noe som jeg personlig ville funnet totalt uakseptabelt bare det. Endret 24. juni 2013 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 hallo, folkens? Er nå slik at med en gang en person har et ønske som avviker fra normalen, at man skal slenge rundt seg med diagnoser? Borderline? Virkelig? Hva med at hun er en seksuelt nygjerrig person med en sterk trang til å prøve ut seksuelle fantasier? Når folk aldri blir fornøyd med noe så er det faktisk ikke normalt; for ikke å snakke om hvor slitsomt det blir for de nærmeste.
edderkoppdame Skrevet 24. juni 2013 #16 Skrevet 24. juni 2013 Når folk aldri blir fornøyd med noe så er det faktisk ikke normalt; for ikke å snakke om hvor slitsomt det blir for de nærmeste. Ok. Så om det avviker fra noe DU synes er unormalt må hun ha en personlighetsforstyrrelse? Borderline er en diagnose dere bruker for å beskrive en person dere aldri har møtt fordi hun vil ha gruppesex? Helt enig om at det avviker fra normalen, eller kanskje hun er av de få som faktisk våger å spørre om det, og ja det er slitsomt, men at det kvalifiserer til en personlighetsforstyrrelse er så jævlig drøyt å antyde. Og et spørsmål: Hvor mange kjenner du som faktisk går rundt og er 100 % fornøyd med alt? Hva er det som feiler dagens samfunn at man skal sykeliggjøre alt mulig? Drittsekker blir til psykopater og kåte damer som vil ha sex med flere enn en får borderlinestempel. En ting skal dere ha, dere er iallefall med på å bidra til feite lønninger for psykiatere og psykologer. Har forresten kunne tenke meg å få en diagnose selv pga vissse problemer jeg har i hverdagen, er det kanskje en KGdebattant som kan være med å spekulere seg frem til hva som feiler meg? 1
Steinar40 Skrevet 24. juni 2013 #17 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Ok. Så om det avviker fra noe DU synes er unormalt må hun ha en personlighetsforstyrrelse? Borderline er en diagnose dere bruker for å beskrive en person dere aldri har møtt fordi hun vil ha gruppesex? Helt enig om at det avviker fra normalen, eller kanskje hun er av de få som faktisk våger å spørre om det, og ja det er slitsomt, men at det kvalifiserer til en personlighetsforstyrrelse er så jævlig drøyt å antyde. Og et spørsmål: Hvor mange kjenner du som faktisk går rundt og er 100 % fornøyd med alt? Hva er det som feiler dagens samfunn at man skal sykeliggjøre alt mulig? Drittsekker blir til psykopater og kåte damer som vil ha sex med flere enn en får borderlinestempel. En ting skal dere ha, dere er iallefall med på å bidra til feite lønninger for psykiatere og psykologer. Har forresten kunne tenke meg å få en diagnose selv pga vissse problemer jeg har i hverdagen, er det kanskje en KGdebattant som kan være med å spekulere seg frem til hva som feiler meg? Arachnophobia? Men når det gjelder kona til TS så er det faktisk langt i fra normalt å ønske sex med et annet par 3 uker etter at man har giftet seg. Dette indikerer altså for meg at denne dama har noen relativt alvorlige personlige problemer. Som f.eks konstant tomhetsfølelse, uhyre lett for å kjede seg, ekstremt impulsiv, og et umettelig behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Bare TS selv vet om dette kan stemme på henne eller ikke. Endret 24. juni 2013 av Steinar40
edderkoppdame Skrevet 24. juni 2013 #18 Skrevet 24. juni 2013 Arachnophobia? Men når det gjelder kona til TS så er det faktisk langt i fra normalt å ønske sex med et annet par 3 uker etter at man har giftet seg. Dette indikerer altså for meg at denne dama har noen relativt alvorlige personlige problemer. Som f.eks konstant tomhetsfølelse, uhyre lett for å kjede seg, ekstremt impulsiv, og et umettelig behov for oppmerksomhet og bekreftelse. Bare TS selv vet om dette kan stemme på henne eller ikke. jo, men det at det ikke er normalt betyr ikke at det er en forstyrrelse? Ser du ikke den forskjellen? For alt jeg vet har hun det, kanskje hun har æssbørger eller er sjissofren, men dette ene og alene er ikke nok til begynne å anta at hun burde hatt en diagnose. Det er mange mennesker som lever i forhold der de har sex med flere uten at de trenger en diagnose av den grunn. Om det går tre uker , et år , to år eller 20 år har vel ikke mye å si. Kanskje det at hun nå er gift har gitt henne noe å tenke på, kanskje hun alltid har hatt lyst til å ha sex med flere men ikke sagt noe før nå? Jeg synes selv at det er et underlig tidspunkt å komme med et slikt ønske da dette er noe som rikker ved grunnsteinene for hele ekteskapet. Hun burde kanskje funnet seg en mann som var interessert i å swinge, men forelsket seg dessverre i feil mann for denslags aktiviteter og er naiv nok til å tro at dette er noe alle menn øsnker seg og om hun maser nok vil han gi etter. Mange damer tror at menn er med på ALT så lenge de får knulle en annen dame.
Steinar40 Skrevet 24. juni 2013 #19 Skrevet 24. juni 2013 jo, men det at det ikke er normalt betyr ikke at det er en forstyrrelse? Ser du ikke den forskjellen? For alt jeg vet har hun det, kanskje hun har æssbørger eller er sjissofren, men dette ene og alene er ikke nok til begynne å anta at hun burde hatt en diagnose. Det er mange mennesker som lever i forhold der de har sex med flere uten at de trenger en diagnose av den grunn. Om det går tre uker , et år , to år eller 20 år har vel ikke mye å si. Kanskje det at hun nå er gift har gitt henne noe å tenke på, kanskje hun alltid har hatt lyst til å ha sex med flere men ikke sagt noe før nå? Jeg synes selv at det er et underlig tidspunkt å komme med et slikt ønske da dette er noe som rikker ved grunnsteinene for hele ekteskapet. Hun burde kanskje funnet seg en mann som var interessert i å swinge, men forelsket seg dessverre i feil mann for denslags aktiviteter og er naiv nok til å tro at dette er noe alle menn øsnker seg og om hun maser nok vil han gi etter. Mange damer tror at menn er med på ALT så lenge de får knulle en annen dame. Tja, om folk med avvikende seksuelle preferanser trenger en diagnose eller ikke kan sikkert diskuteres. Mange av de mer ekstreme trenger sikkert en diagnose tenker jeg. Du skal være klar over at ca 5% av befolkningen ligger utenfor det som kalles for normalt på ulike områder. Det er faktisk ganske så mange. Og hvor denne påståtte myten om at menn er med på alt skulle komme i fra, det vet ikke jeg. Som alle andre myter så stemmer den ikke.
edderkoppdame Skrevet 24. juni 2013 #20 Skrevet 24. juni 2013 Tja, om folk med avvikende seksuelle preferanser trenger en diagnose eller ikke kan sikkert diskuteres. Mange av de mer ekstreme trenger sikkert en diagnose tenker jeg. Du skal være klar over at ca 5% av befolkningen ligger utenfor det som kalles for normalt på ulike områder. Det er faktisk ganske så mange. Og hvor denne påståtte myten om at menn er med på alt skulle komme i fra, det vet ikke jeg. Som alle andre myter så stemmer den ikke. har jeg sagt at menn er med på alt? nei, jeg bare skrev at mange kvinner antar at menn er med på alt bare det betyr at de får ligge med en annen kvinne, sa ikke at dette var en sannhet. og hva så om 5% avviker fra normalen, hva i all verden beviser dette funderer jeg på. Du skriver at mange "trenger" en diagnose? Hvorfor trenger folk med seksuelle avvik en diagnose om den ikke skader andre? Hva som du ser som unormalt - dvs at man vil ha sex med flere er ikke unaturlig. Synet på seksuelle preferanser er kulturelt betinget. Folk har da bedrevet utenomekteskaplig sex i alle tider, men dette begrenset seg naturligvis da religion fikk mye å si. dessuten det er da kulturer der flerkoneri ikke er uhørt, mener du da at denne mannen har personlighetsforstyrrelser fordi han vil ha sex med mer enn en person, eller er dette kun abnormalt når en kvinne har disse lystene? Det er ikke et sykdomstegn at noen personer har lyst til å bedrive partnerbytte eller å ha gruppesex. Forøvrig merkelig at ingen slenger rundt med diagnoser når en mann ytrer ønske om å ha trekant her på forumet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå