AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #1 Skrevet 24. juni 2013 Nå som Game of Thrones har lang pause er jeg på jakt etter noe nytt, kan the Borgias erstatte dette, liker dere serien? Anonymous poster hash: 5a995...302
Guybrush Skrevet 24. juni 2013 #2 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Borgias er et politisk kostymedrama. Blir noe helt annet. House of cards kan fungere Endret 24. juni 2013 av Guybrush
Jenna Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 Om du har sett og likte The Tudors, vil du kunne like Borgias. GOT kommer i en helt annen kategori.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Borgias er et politisk kostymedrama. Blir noe helt annet. House of cards kan fungere Jeg så raskt på IMDB, ligner serien på Boss? http://www.imdb.com/title/tt1833285/ Anonymous poster hash: 5a995...302
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 Kommer egentlig ikke på noen serier som ligner særlig på GoT. Du har Spartacus, Rome og nysatsingen Vikings som også skildrer litt primitive og brutale miljøer med maktkamper, men det er lite overnaturlig ved dem og de kan på ingen måte sies å være klin like. House of Cards er en radikalt annerledes serie enn Game of Thrones, det er en forsmådd amerikansk politiker som manøvrerer seg rundt med list og ødelegger for sine politiske fiender. En knallgod serie, og jeg anbefaler deg å se den, men utover at det er "stridigheter" i begge serier er de helt forskjellige. Har ikke sett Boss, så jeg kan ikke si om de ligner særlig. The Borgias og The Tudors er ikke serier jeg likte særlig, jeg synes det ble litt i overkant pompøst, men de har fått god omtale og er sikkert verdt et forsøk. Men ikke forvent at de ligner på GoT.Anonymous poster hash: 31b4a...aca
Armitage Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Jeg synes The Pillars Of The Earth kan være passende. Jeg likte den ihvertfall. http://www.youtube.com/watch?v=pU3bUJroGNg Politikk, incest, voldtekt, drap og utpressing. Fiksjon bygd på noe fakta. Endret 24. juni 2013 av Armitage 2
Armitage Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Borgias er et politisk kostymedrama. Blir noe helt annet. House of cards kan fungere Det er mye politikk og kostymer i GOT også. Hvis man ser bort i fra fantasy aspektet så er det rimelig likt. Med tanke på handlingen hvor sex, mord, sammensvergelser og maktkamp er sentral. Jeg har sett begge seriene. Endret 24. juni 2013 av Armitage
Guybrush Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 GoT er et drama med fokus på politikk og intriger satt i en low fantasiverden som etterhvert blir en high fantasyverden. Årsaken til at jeg nevnte house of cards er fordi dette også er en høykvalitets maktkamp/politikkserie. Kostymedrama er en egen kategori innen serier og film. GoT er ikke kostymedrama
Armitage Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 GoT er et drama med fokus på politikk og intriger satt i en low fantasiverden som etterhvert blir en high fantasyverden. Årsaken til at jeg nevnte house of cards er fordi dette også er en høykvalitets maktkamp/politikkserie. Kostymedrama er en egen kategori innen serier og film. GoT er ikke kostymedrama Jeg vet at det ikke er kostymedrama. Jeg bare sier at hvis man likte GOT så kommer man mest sannsynlig til å like The Borgias eller Pillars of The Earth også. Fordi jeg synes at det er mye lignende aspekter ved de seriene om man ser bort fra at GOT er lagt til en fantasyverden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå