AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Jeg lurer på hva dere kjøper i fødselsgave til far og når dere gir gaven? Jeg ønsker ikke svar fra dere som mener det er tull fordi far faktisk får et barn. Jeg ønsker kun svar fra dere som har/skal gi fødselsgave til far og hva dere gir :-) takk! Anonymous poster hash: 9a0c3...299
lykkestor Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Er det ditt barns far eller en venn? Til min samboer velger jeg å gi en gave, og kjøper en iPad som han lenge har maset om:-) Ikke noen veldig dyr gave, men lå på salg til rundt 1500,-
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #3 Skrevet 24. juni 2013 TS her! Ja! Det er mitt barns far og min fantastiske samboer! Jeg tror jeg kommer til å få diamanter i fødselsgave, og ønsker å gi han en minneverdig gave fordi han er så god, og spesielt fordi han har vært helt utrolig gjennom hele svangerskapet, 1000 ganger bedre enn jeg noen gang kunne ønsket! jeg hadde egentlig tenkt å prøve å finne på noe som kunne være et minne hele livet, slik diamanter er for kvinner. Men han er ikke en smykke-mann så det er uaktuelt. Har vurdert klokke, men er usikker og vil gjerne ha masse gode tips! iPad er jo ikke dumt, men jeg tror egentlig ikke han har lyst på/bruk for.. Men fint å høre hva andre planlegger.. Gaver til menn er jo så vanskelig, til vanlig gir jeg han gjerne klær, bøker, osv i gaver men ønsker nå at det skal være mer personlig og egentlig noe som han kan ha hele livet som minner han om hans første barns ankomst :-) takk for svar igjen! Gir du han gaven samme dag som fødselen, på barsel eller først når du har kommet hjem?Anonymous poster hash: 9a0c3...299
VeoVeo Skrevet 24. juni 2013 #4 Skrevet 24. juni 2013 Jeg kjøpte en klokke til min kjære! noe som har vist seg å være veldig praktisk når jeg selv mistet all kontroll over tid og dager etter at den lille kom! Han fikk den før selve fødselen, for da kunne han plukke den ut selv! Selv fikk jeg ingen barselsgave, men gjør meg ingenting! Fikk jo lille gullet vårt! <3
lykkestor Skrevet 24. juni 2013 #5 Skrevet 24. juni 2013 TS her! Ja! Det er mitt barns far og min fantastiske samboer! Jeg tror jeg kommer til å få diamanter i fødselsgave, og ønsker å gi han en minneverdig gave fordi han er så god, og spesielt fordi han har vært helt utrolig gjennom hele svangerskapet, 1000 ganger bedre enn jeg noen gang kunne ønsket! jeg hadde egentlig tenkt å prøve å finne på noe som kunne være et minne hele livet, slik diamanter er for kvinner. Men han er ikke en smykke-mann så det er uaktuelt. Har vurdert klokke, men er usikker og vil gjerne ha masse gode tips! iPad er jo ikke dumt, men jeg tror egentlig ikke han har lyst på/bruk for.. Men fint å høre hva andre planlegger.. Gaver til menn er jo så vanskelig, til vanlig gir jeg han gjerne klær, bøker, osv i gaver men ønsker nå at det skal være mer personlig og egentlig noe som han kan ha hele livet som minner han om hans første barns ankomst :-) takk for svar igjen! Gir du han gaven samme dag som fødselen, på barsel eller først når du har kommet hjem?Anonymous poster hash: 9a0c3...299 Ja, det er kjempe vanskelig å finne gaver til menn. Har selv en her som ikke bruker smykker eller klokker derfor jeg tenkte iPad var en grei ting:-) Selvfølgelig koselig med en gave han har lenge også.. Jeg gir han den før fødselen
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #6 Skrevet 24. juni 2013 Viste ikke at man gir gave da, skjønner ikke helt poenget med å gi dyre gaver til far da, eller til mor. Det er jo penger man kan bruke på barneutstyr Men jeg har tenkt på at når ungen er ute og jeg føler meg bra så skal jeg bake en kake til oss to Anonymous poster hash: 623df...abf 2
Gjest Magdalene Skrevet 24. juni 2013 #7 Skrevet 24. juni 2013 Viste ikke at man gir gave da, skjønner ikke helt poenget med å gi dyre gaver til far da, eller til mor. Det er jo penger man kan bruke på barneutstyr Men jeg har tenkt på at når ungen er ute og jeg føler meg bra så skal jeg bake en kake til oss to Anonymous poster hash: 623df...abf Det er da aldri feil å kjøpe gave til kjæresten sin, er det vel? Og ang penger, så trenger det for mange ikke være enten eller... 1
mammamy Skrevet 24. juni 2013 #8 Skrevet 24. juni 2013 Jeg var hos fotograf og tok gravidebilder. Forstørret et av dem og rammet inn og gav ham det. Han ble VELDIG glad for det. minne for livet og ikke noe som går av moten.. 2
piapetrine Skrevet 24. juni 2013 #9 Skrevet 24. juni 2013 Hva med personlige mansjettknapper, kan bla bestilles fra snella&petronella, kanskje en med ordet super og en med pappa eller noe i den duren!
siebaeo Skrevet 24. juni 2013 #10 Skrevet 24. juni 2013 Hva med personlige mansjettknapper, kan bla bestilles fra snella&petronella, kanskje en med ordet super og en med pappa eller noe i den duren! Det var jo en morsom ide!
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #11 Skrevet 24. juni 2013 Mange fine ideer! Lander vel gjerne på en klokke! Her i huset er det ikke enten fødselsgave til far eller barneutstyr så økonomisk går det fint å kjøpe en gave. Prisen velger jeg jo selv... Syns kakeideen også var hyggelig! Men jeg tror jeg kommer til å gå for noe mer varig:) mansjettknapper med babyens forbokstav gravert kunne jo også vært noe syns det er fint å gi gaver til de man setter pris på og spesielt etter den store jobben det er/har vært å være min samboer i dette svangerskapet ;-) hehe. selvom vi begge får et barn- som jo er det største og viktigste Anonymous poster hash: 9a0c3...299
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #12 Skrevet 24. juni 2013 Jeg var altså TS!Anonymous poster hash: 9a0c3...299
Ragg Skrevet 24. juni 2013 #13 Skrevet 24. juni 2013 Vi har begge barn fra før, men da vi fikk vårt første felles barn kjøpte jeg inn en goodybag som inneholdt en flaske vin, noe snop, blad og litt annet knask. Gjemte "posen" i skapet og sendte han en meld etter han kom hjem etter fødselen. Han ble veldig glad for det 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Vi har begge barn fra før, men da vi fikk vårt første felles barn kjøpte jeg inn en goodybag som inneholdt en flaske vin, noe snop, blad og litt annet knask. Gjemte "posen" i skapet og sendte han en meld etter han kom hjem etter fødselen. Han ble veldig glad for det Det var jo kjempekoselig! Og nok et eksempel på at fødselsgaver er en fin og omtenksom ting som ikke trenger å gå på bekostning av utstyr (har inntrykk av at MANGE er veldig negativ til fødselsgaver fordi det gjerne forbindes med DYRE ting og fordi man jo gir mannen et barn, og det holder..) Det viktigste er jo faktisk å vise at man har giddet å ordne noe synes jeg Anonymous poster hash: 9a0c3...299
siebaeo Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 (endret) Enig i at det var en fin gave!! Så enkelt og omtenksomt! Jeg noterer meg alle gode ideer her Har lyst til å gjøre stas på mannen min jeg og Kanskje utvide den til en stor- og småguttegoodiebag. Storebror må jo også få noe fra mamma (skal nok få en liten ting fra lillesøster og.. ) Endret 24. juni 2013 av siebaeo
Ragg Skrevet 26. juni 2013 #16 Skrevet 26. juni 2013 Det var jo kjempekoselig! Og nok et eksempel på at fødselsgaver er en fin og omtenksom ting som ikke trenger å gå på bekostning av utstyr (har inntrykk av at MANGE er veldig negativ til fødselsgaver fordi det gjerne forbindes med DYRE ting og fordi man jo gir mannen et barn, og det holder..) Det viktigste er jo faktisk å vise at man har giddet å ordne noe synes jeg Anonymous poster hash: 9a0c3...299
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #17 Skrevet 26. juni 2013 Får dere fødegave selv da? Er jo dere som har født, ikke mannen. Anonymous poster hash: 623df...abf 1
Vespa Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 Jeg fikk ikke fødselsgave selv, men jeg hadde ordnet noen øl og potetgull i skjul som mannen kunne kose seg med da han kom hjem fra sykehuset etter fødselen. Tankene hans var helt andre steder, så det ble ikke drukket/spist opp den kvelden. Men han satte pris på det, og koste seg med det litt senere
flickan Skrevet 26. juni 2013 #19 Skrevet 26. juni 2013 Jeg kjøpte noen øl som jeg gjemte unna til vi kom hjem fra sykehuset. Ble satt stor pris på Men jeg skjønner jo at du er ute etter noe mer varig.
Tibbie Skrevet 26. juni 2013 #20 Skrevet 26. juni 2013 Uff, jeg hater å kjøpe gave til menn Er han skikkelig fotballinteressert? Hva med en ekte fotballtrøye? Den vil han sikkert beholde selv om den blir slitt og får flekker som ikke kan fjernes. Enda kulere ville det vært om du hadde klart å få en autograf på den! Ellers... Hm, hvilke hobbier har han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå