Gå til innhold

Start på tale

sommerfugler i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg trenger noen tips til hvordan talen min skal starte, er helt grønn nå - og vil gjerne at det skal være en litt morsom, overraskende innledning :wink: Hvordan har dere tenkt å holde deres tale? Alle tips, innfall tas i mot med STOR takk! :)

Vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg bare holdt en tale, og det var da jeg var forlover. Jeg har kjent henne siden vi var 3-4 år, så jeg startet med "Det var en gang..."

Fet fins sikkert maaange mye sprekere innledninger, men dette var no mæ!

Skrevet

Jeg har lest mye om taler på nett. Søker du, så kommer det opp en haug med eksempler på hvordan man kan starte. Står faktisk også en del på interessant som du kan oversette til norsk på denne siden. Jeg fant "starten" min her:

http://www.confetti.co.uk/weddings/default.asp (Se speeches)

Lykke til!

Skrevet

Har ingen gode forslag, egentlig - men har to tips til hva du bør unngå:

1) Ikke begynn med "Jeg er ingen taler, men..." (ja, har hørt den noen ganger)

2) Unngå å starte med "Ja, ...." (Har noen andre reagert på hvor mange som sier "ja" i det de starter en tale?)

Skrevet

Hvis du har en litt morsom eller søt historie fra da dere f. eks. var små, kan du kanskje snu deg mot bruden og spørre: Husker du den gangen... og gjerne si etterpå: Men det er jo slik du er, og det er derfor så mange mennesker er så glad i deg...eller noe?

Skrevet

2) Unngå å starte med "Ja, ...." (Har noen andre reagert på hvor mange som sier "ja" i det de starter en tale?)

• 4 uker senere...
Gjest hildab
Skrevet
2) Unngå å starte med "Ja' date=' ...." (Har noen andre reagert på hvor mange som sier "ja" i det de starter en tale?)[/quote']

Jeg starter talen min med ja,

Skrevet

Eg har kjøpt tre flotte permar gjennom www.bryllupsweb.no der ein heiter "bryllupsplanleggeren", ein "forloverhåndboken" og den siste heiter "bryllupstaler og sanger"

Heilt genial den sistnevnte der, den skal eg bruka når eg ska begynna på min tale til min kommande mann :D

Skrevet

Sist jeg holdt tale (som forlover i et bryllup) startet jeg med Kjære XXX (brudens navn)...

Så takket jeg for "oppdraget" og fortsatte med noe i stilen med at jeg hadde lest mye om hvordan man skulle holde tale før dette bryllupet og at jeg et sted kom over "hjernene er en fantastisk ting...den starter å fungere før du fødes faktisk, men desverre stopper den opp akkuratt når du skal holde en tale..."...

Så fortsatte jeg med noen historier om henne og oss ol....før jeg avsluttet med noen ord til bruden og brudeparet....(det er jo alle, men....)

Skrevet

Jeg var forlover for min venninne, da startet jeg talen slik: Kjære <navnet> det er en ære å stå her som din forlover i kveld....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...