Gå til innhold

Gutt/ Jente, jeg vet ikke hva jeg skal forholde meg til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Håper noen kan svare meg på dette :)
Jeg venter tvillinger i november og derfor går jeg hyppig til kontroller.
I uke 16 var jeg på UL og fikk opplyst om at 1 av dem er en gutt... den andre kunne de ikke se skikkelig fordi det var trangt om plassen og barnet lå ikke så greit til. Fair enough.

i dag var jeg på kontroll igjen, er 18 uker i dag...
så sier samme mannen " Ja det ser UT som det er 2 jenter" Okei? men forrige gang sa du at det var gutt? " Ja det var forrige gang det, nå er det blitt 2 jenter, men man kan aldri være 100% sikker uansett før de er kommet ut"
kjente jeg ble litt irritert over svaret hans, syns ikke at han virket så seriøs....

men hva skal jeg forholde meg til her? Kan jeg kjøpe inn rosa eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan velge.

Enten finne en annen til å utføre UL på deg. (og kanskje få akkurat samme svar....)

Eller innse at du ikke har kontroll over alt, og heller glede deg over at du faktisk venter tvillinger, og ikke strresse så mye med fargevalg helt enda.

Kjøp nøytrale farger først, også får du se senere :)

• Liker 4
Skrevet

En slektning av meg fikk vite på UL i uke 18, 30ish og 2 uker før termin - altså 3 separate ultralyder - at hun kom til å få en gutt. Hun handlet inn alt av tøy i guttefarger - og ut kom ei lita jente.

Man vet aldri sikkert før ungen er ute, så kjøp tøy du ville brukt uansett kjønn.

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke mange år siden de ikke hadde ultralyd, min mor hadde aldri ultralyd på oss søsken. Da klarte alle gravide seg uten å vite kjønnet.

Jeg skjønner at du er frustrert, jeg hadde blitt det selv om jeg fikk forskjellige svar eller ikke fikk svar på kjønnet. Jeg fikk beskjed om en gutt på ordinær UL og vi skal ha en 3D-UL i august, og kom på etter jeg bestilte 3D at skal jeg spørre de om å sjekke kjønnet en gang til, selv om jordmor under ordinær UL var helt sikker på at det er en gutt. De tar jo feil i blant. Kommer til å bli litt frustrert om de da sier at det er ei jente, selv om det er helt greit med ei jente og.

Hvis dere ikke vil på mer UL så får dere kjøpe inn klær og utstyr med nøytrale farger, og finne to jentenavn og to guttenavn :) Nyfødte vokser fort så dere kommer til å kjøpe klær etter barna er født og da kan dere jo kjøpe rosa og/eller blått ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å mange flerer UL. Så slapp av, ikke handle inn blått eller rosa og ta det deretter.

Hilsen en tvillingmor som også fikk slike beskjeder.

Anonymous poster hash: 2bddb...30c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...