Gå til innhold

Urimelig av meg å si ifra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fare for å høres prippen ut sier jeg med en gang at jeg tåler lyder, og skjønner at i litt eldre hus er det ikke helt lydtett, så noe lyder må man bare godta.

Jeg bor altså i en kjeller, i øvre etasjen bor det en familie. Barna deres er vell i ung.skole alder/VGS. Kjenner de ikke så veldig godt.
Vell, jeg har 2 barn, 1 og 2 år.
Barna deres hopper og spretter mye, også på dagtid, dette bryr jeg meg ikke om, da mine barn sover ute i vognen på dagtid.
Men når klokken begynner å gå mot leggetid for mine små er det fortsatt mye bråk. Det er vell egentlig greit det og, kan ikke forvente at de følger sove-rytmen til mine små. Det er forstyrrende for barna mine, da de våkner ofte nå etter de flyttet inn.
Men når klokken blir 23 og 23.30 blir jeg lettere irritert. Det dirrer i dørene mine enda, og jeg vil sove. Jeg er ikke en slik person som trenger totalt stillhet når jeg skal sove, men mine små holder det jo gående så lenge de der oppe ikke har tatt kveld.
Og jeg kjenner det bobler seg bare mer og mer opp! Om det hadde hendt et par ganger - OK, men dette skjer hver kveld og er forstyrrende :( Som sagt, jeg forventer ikke at de skal trippe rundt på tå, men jeg kjenner dette huset godt, og hører forskjellen når noen går over gulvet eller hopper/tramper.

Blir det da urimelig av meg å si ifra?

Anonymous poster hash: 741a2...98c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at du godt kan informere om situasjonen slik at de vet hvordan du har det. Det er jo ikke sikkert at de er klar over hvor lytt det er, og ikke tenker over av det bor små barn i etasjen under.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager er det de driver og hopper for da?? Jeg hadde gitt beskejd.

Anonymous poster hash: 0e2b1...4fd
Skrevet

Enig med de over, mest sannsynlig er de nok ikke klar over det selv, og jeg hadde uten problemer sagt fra på en høflig måte.

Skrevet

Tramping i gulvet høres godt. Hvis de sldri har bodd under noen tenker de nok ikke over det. Si fra. På en høflig måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...