Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har bestilt en dagstur rafting på Sjoa i sommer (nivå 2-3). Oppdaget etterhvert at jeg har blitt gravid :). Kommer til å være rundt 11-13 uker (usikker pga ustabile sykluser). Har spurt raftingselskapet om de fraråder gravide fra å være med på sånne turer men de sa at det var individuelt og å snakke med legen. Legen er på ferie nå så tenkte å høre litt her før jeg snakker med henne.

Er det noen som har noe mening / råd om dette? Er førstegangsgravid :).

Anonymous poster hash: dd4cb...df5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo skje en ulykke, og kanskje får du et slag i magen på ett eller annet vis (husker ikke når slag i magen blir farlig, men etter uke 12 er livmoren over symfysen). Jeg hadde droppet det om jeg var deg, du kan gjøre det neste sommer ;)

Anonymous poster hash: 1c7a7...28b
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men det er jo meg. Har raftet (ikke som gravid) og det var flere som falt ut av båten og en som fikk en åre slått i magen (med skaftet). Det kan gå helt fint, men det også gå galt. Blir jo en risikovurdering, men som sagt ville jeg ikke gjort det.

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Takk for meninger. Tror nok det er best å stå over denne gangen, selv om jeg gledet meg noe sinnsykt :). Det er ikke verdt risikoen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Hadde aldri tilgitt meg selv hvis set skulle gå galt. Rafte kan man gjøre senere:-)

Anonymous poster hash: 67f10...5db

Gjest Magdalene
Skrevet

Så tidlig hadde jeg fint gjort det.

Den lille ligger jo så godt beskyttet inni der så tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri raftet som gravid - da man kan være uheldig å treffe skarpe/større stener i ganske hard medfart.

De anbefaler jo ikke kampsport(med kontakt, type boksing osv) - så rafting hadde jeg ikke risket som gravid.

Om noe skulle gå galt i ettertid vil du alltid lure på om det var pga det - tror heller ikke du klarer glede deg like mye og ha det særlig gøy under turen.

Anonymous poster hash: f13da...208
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har raftet i Sjoa og ville nok ikke gjort det som gravid. Årsaken er at jeg var litt mer bekymret på nesten alle områder som gravid, og ikke at jeg opplevde raftingen som veldig skummel (selv om jeg er litt pysete). Tror nok ikke jeg hadde klart å ha det gøy, men heller vært bekymret for alt som kan gå galt.

Anonymous poster hash: bbedb...2ca

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var gravid med førstemann var jeg på sånn havrafting. Dette var på en Blåtur i regi av jobben og jeg var ca 8-9 uker på vei. Siden jeg ikke var lenger på vei hadde jeg ikke fortalt det på jobben enda, og ønsket ikke gjøre det heller, så jeg ble med.

Jeg har aldri fjæra så mye med lårene/hoftene i hele mitt liv (for å prøve å ta vekk de verste støtene), og det gikk helt fint. Men jeg hadde verdens svarteste samvittighet dagen derpå. Tenk om noe hadde gått galt! Også vi som nettopp hadde vært på UL og sett et bankende hjerte.

Jeg hadde ikke gjort det igjen, og jeg tenker at det er større risiko forbundet med rafting i elver enn på fjorden (nå vet ikke jeg hvor avansert nivå 2-3 er da).

Anonymous poster hash: 4d5d5...769
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har raftet, hoppet i fallskjerm, dykket, stått off-piste på ski og klatret i fjell som gravid opp til uke 15-17 (to forskjellige svangerskap). Etter det har jeg holdt meg i ro, tenker det er større sjanse for faktiske skader på fosteret når det begynner å bli stort. Men er du i tvil, eller engstelig, så ville jeg latt være. Det kommer sikkert flere sjanser :)

Anonymous poster hash: c0ee6...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...