Gå til innhold

Kan testen ha blitt negativ fordi jeg ikke testet på morgenen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på p-piller for litt over halvannen måned siden. Vi har vært litt uforsiktige med bruk av kondom, så det har vært et par ganger hvor vi har glemt å bruke det, men uansett. For rundt to uker siden 'følte' jeg meg gravid og hadde et par symptomer, så jeg kjøpte meg en test. Utolmodig som jeg er, testet jeg på kvelden. Testen ble negativ. Jeg pustet lettet ut og sluttet å tenke på det.

Men nå den sise uken har jeg hatt hyperluktesans, dårlig matlyst (omtrent alt av mat lukter kvalmt for tiden, spesielt kjøttdeig og kylling ), vært uvanlig hissig og har vært forstoppet med luft i magen..

Så etter å ha plusset sammen alle disse nye symptomene har jeg begynt å lure litt på om jeg faktisk er gravid, men testen ble negativ fordi det var for tidlig eller fordi jeg ikke testet med morgenurinen.

Kan dette stemme? Og hvis så, burde jeg ta en test i morgen, eller er det fortsatt for tidlig?

(Må bare legge til at jeg enda ikke har hatt mensen etter å ha sluttet på pillene...)

Anonymous poster hash: 85d55...14d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umulig for oss å vite, symptomene kan være innbilte pga forhåpningene :) Eller fordi hormonene dine surrer pga p-pille slutt, trenger ikke ha noe med graviditet å gjøre. Du har jo sikkert ikke vært pillefri på lenge så har sikkert ikke vært hormonell på denne måten på lenge, eller kanskje aldri vært hormonell som dette før. For det fleste tar det tid å bli gravid etter pilleslutt, men ikke for alle. Ta en ny test i morgen tidlig eller dagen etter hvis du må kjøpe en ny :) Får jo håpe at du er gravid da ;)

Skrevet

Det tar 2-3 dager fra en test vil være positiv på morgenen, til den vil være positiv uansett. Årsaken er at urinen er mye mer konsentrert om morgenen.

Det er vanlig å kjenne mange "symptomer" i det man har sluttet på hormonprevansjon. Hormonene forsøker å ta over etter p-pillene, og det kjennes omtrent som graviditetssymptomer. Er du usikker tar du bare en ny test.

Skrevet

Jeg vet det skal være slik, at FMU er best, men det fungerer ikke hos meg. Jeg vil alltid få sterkere strek på testene etter FMU, eller også med tester før FMU. Mulig det bare virker slik og at det er fargestoffene som alltid har vært på bærtur, men sånn er det.

Men, digresjon: en test en kveld når du ikke vet når EL var er selvsagt ikke noe som kan verken utelukke eller bekrefte en graviditet, når det er slik at den ble tatt i forbindelse med slutt på hormonprevensjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...