Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at de ikke må, men er det ok å ta kveldsstell og så være i stuen til de blir skikkelig trøtt? Da er det lettere når kveldsstellet er tatt og han kan legges rett i seng. Han er fire mnd. Tenker litt iforhold til om de da skjønner at det er natt siden man ikke går direkte inn på soverommet etter kveldsstellet? ?

Anonymous poster hash: f6608...9d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ar alltid lagt de rett etter kveldsstell for at de etterhvert skal skjønne rutinene med kveldsstell og at det er natta etterpå.

Det er nok enklest for at de skal forstå det tror jeg.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Vi begynner kveldstellet når hun viser at hun er trøtt. Så ser vi det litt an når vi er ferdig. Hvis hun fortsatt er trøtt går vi rett i seng. Om hun våkna litt til tar vi henne i stua og prøver å roe henne først.

Skrevet

Jeg ar alltid lagt de rett etter kveldsstell for at de etterhvert skal skjønne rutinene med kveldsstell og at det er natta etterpå.

Det er nok enklest for at de skal forstå det tror jeg.

Enig. Og å vente til babyen blir skikkelig trøtt er heller ikke lurt. De blir fort overtrøtte
AnonymBruker
Skrevet

Det er sant. Men ofte virker han veldig trøtt helt til vi er ferdig med kveldssteller, da kan han plutselig bli våken igjen. Er da kjedelig å sitte på soverommet og vente på at han blir trøtt igjen som kan ta opp mot en halv time og kanskje mer. Ts

Skrevet

Hva med å ta kveldsstellet når han begynner å bli trøtt/rundt den tiden han pleier å bli trøtt, og så se an etterpå. Dersom han er trøtt fortsatt eller i det minste rolig, legg ham. Hvis han kvikner til, ta ham med på stua og les en bok eller syng noen sanger (rolige aktiviteter på fanget). Da holdes stemningen rolig og det kan jo etterhvert bli en del av en koselig kveldsrutine det og?

• Liker 1
Skrevet

Det er sant. Men ofte virker han veldig trøtt helt til vi er ferdig med kveldssteller, da kan han plutselig bli våken igjen. Er da kjedelig å sitte på soverommet og vente på at han blir trøtt igjen som kan ta opp mot en halv time og kanskje mer. Ts

Må du det? Min er rett over mnd og legger seg i våken tilstand, sovner selv. Hvis du må vente på at han blir trøtt hadde jeg tatt han med opp i stua igjen. Demp belysningen og gjør det koslig :)
AnonymBruker
Skrevet

jeg måtte gjøre det i går. tok han med opp, var i stuen i en halvime og gikk rett ned å la han da han virket trøtt igjen. han sovnet fort og sov i 6 timer. det betyr vel at han skjønner at det er natt uansett kveldstell eller ikke? ts

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Min har i hvert fall skjønt forskjell på dag og natt selv om vi ikke har hatt noen fast rutine på kvelden og hun ikke har blitt lagt rett etter kveldsstellet.

Gjest Duftlys
Skrevet

Vi har grøt og tran nede på kjøkkenet, tusler opp etterpå og har kveldsstell på badet, flaske på senga og legger han i våken tilstand etterpå. Tar vel 5-10 min før han sovner:) Er ikke så lurt å legge de når de viser TYDELIGE tegn på tretthet. Da blir det fort en leggeseanse med myyye grining og en overtrøtt baby hehe. En lærer seg etterhvert å se sånt før det er "for seint" :) Jeg tror det er lurt å legge rett etter kveldsstellet, så de skjønner tegninga etterhvert for at "nå skal det soves".

Skrevet

jeg måtte gjøre det i går. tok han med opp, var i stuen i en halvime og gikk rett ned å la han da han virket trøtt igjen. han sovnet fort og sov i 6 timer. det betyr vel at han skjønner at det er natt uansett kveldstell eller ikke? ts

Vi har akkurat begynt med kveldsstell. Før gikk vi bare ned å la han kl 19. Har skjønt når det er natt fra han var 3 uker. Det er jo mørkt og stille når d er natt :)
Gjest Marmot
Skrevet

Min har i hvert fall skjønt forskjell på dag og natt selv om vi ikke har hatt noen fast rutine på kvelden og hun ikke har blitt lagt rett etter kveldsstellet.

Min også. Jeg har aldri vært særlig opphengt i rutiner og det har gått helt fint.

Skrevet (endret)

Dette kommer helt an på babyen. Noen trenger å ha veldig faste og klare rutiner for å roe seg tilstrekkelig til å sove, mens andre kan man ha det mer løst og fast med. Her har vi alltid pleid å legge han rett etter kveldsstellet, men det er bare fordi det har passet seg sånn. Har aldri vært plaget med overtrøtt baby, så har ikke hatt behov for å kunne "haste" han i seng så fort jeg har sett første tegn på trøtthet. Når han blir skikkelig skikkelig trøtt, så tar det ikke lenger tid å legge han, sånn som mange andre opplever, derfor har vi i grunn ikke tenkt så mye over det. :)

Dersom det funker for dere så ser jeg ingen grunn til å tvinge han i seng med en gang. Kanskje behøver han en halvtime etter kveldsstellet for å roe seg igjen. Da kan dere jo synge, lese bok og kose. Er jo en kveldsrutine det også. :) Dessuten er babyen din bare fire måneder gammel, det er helt normalt at leggingen tar tid.

Endret av Teriyaki

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...