AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Hei, vet ikke om det finnes en post om dette fra før, men har ikke sett noe sånt før mens jeg har vært her i hvertfall Jeg lurer på, som det står i trådtittelen, hva du har lært om forhold og kjærlighet (kanskje livet generelt) av kjæresten din eller tidligere kjærester. Og hvilke erfaringer eller lærdommer kunne du vært foruten? Hvordan har h*n påvirket måten du ser forhold og andre mennesker på? Selv, så har jeg lært hvor viktig det er å innse at begge to kan ha rett i et forhold, og at selv om man mener forskjellige ting og ser litt annerledes på ting så betyr det ikke at den andre har feil. Dette har hjulpet meg til å ikke hele tiden presse på at jeg har rett og at jeg skal vinne i krangler, men at jeg må klare å en situasjon fra flere sider. Har også lært hvor lite jeg egentlig stoler på folk, og hvor sårbar jeg er. Men at når du finner den du kan stole på, så er det helt fantastisk :D Har også desverre lært at p-piller og hormoner gjør meg vanskelig å leve med til tider, stakkars kjæresten min Håper vi kan dele litt visdom med hverandre Anonymous poster hash: d73cc...c85
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Jeg har lært at kjærester kommer og går, mens jeg selv alltid består. Derfor må man leve etter sine egne regler og ikke la kjærester bestemme over deg. Aksepterer de ikke deg for den du er så gå videre. Anonymous poster hash: 0f3a9...4df
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Jeg har lært at forhold krever mye arbeid, at man aldri finner noen som er nøyaktig det man drømte om. De kjipe forholdene jeg har vært meg gjør at jeg setter utrolig stor pris på mannen min som er mye mye bedre. Det krever arbeid og han er ikke perfekt, men det er ufattelig bra allikevel! Anonymous poster hash: cb3d2...60c
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Hei, vet ikke om det finnes en post om dette fra før, men har ikke sett noe sånt før mens jeg har vært her i hvertfall Jeg lurer på, som det står i trådtittelen, hva du har lært om forhold og kjærlighet (kanskje livet generelt) av kjæresten din eller tidligere kjærester. Og hvilke erfaringer eller lærdommer kunne du vært foruten? Hvordan har h*n påvirket måten du ser forhold og andre mennesker på? Selv, så har jeg lært hvor viktig det er å innse at begge to kan ha rett i et forhold, og at selv om man mener forskjellige ting og ser litt annerledes på ting så betyr det ikke at den andre har feil. Dette har hjulpet meg til å ikke hele tiden presse på at jeg har rett og at jeg skal vinne i krangler, men at jeg må klare å en situasjon fra flere sider. Har også lært hvor lite jeg egentlig stoler på folk, og hvor sårbar jeg er. Men at når du finner den du kan stole på, så er det helt fantastisk :D Har også desverre lært at p-piller og hormoner gjør meg vanskelig å leve med til tider, stakkars kjæresten min Håper vi kan dele litt visdom med hverandre Anonymous poster hash: d73cc...c85 Så bra! :-) Da har du lært noe viktig. For begge har rett! Bare pass på at kjæresten din også ser dette. Dere representerer hver deres side av hva som er rett. Så må dere finne ut hvordan dere kan møte hverandre uten å gå på akkord med dere selv.. Og hvordan du får den andre til å forstå hva som er viktig for deg, uten å måtte hugge hodet av han osv. ;-). Gi og ta..... Det uttrykket tok det lang tid før jeg virkelig forstod.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Det heter ikke gi og ta. Men gi og få.. Man tar ikke kjærlighet,man får den.
Gjest Miranda2011 Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Jeg lærte å ikke være for snill, ikke for godtroende, stole på magefølelsen, hvis den sier noe er galt, så stemmer det.
Gjest abcdefgh Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Etter 2 langvarige forhold har jeg lært at det viktigste er å investere tiden sin der man er garantert god avkastning: Familie, venner og seg selv.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Så bra! :-) Da har du lært noe viktig. For begge har rett! Bare pass på at kjæresten din også ser dette. Dere representerer hver deres side av hva som er rett. Så må dere finne ut hvordan dere kan møte hverandre uten å gå på akkord med dere selv.. Og hvordan du får den andre til å forstå hva som er viktig for deg, uten å måtte hugge hodet av han osv. ;-). Gi og ta..... Det uttrykket tok det lang tid før jeg virkelig forstod. Ja, vi har begge to skjønt det. Tok litt tid, siden begge to er veldig sta, og han ikke liker å innrømme at han tok feil, men hvis vi diskuterer en diskusjon vi har hatt tidligere, så kommer det som oftest frem at vi egentlig var ganske enige, og forstår begge sider av saken, vi ble bare litt for opphetet under diskusjonen til å ville trekke seg tilbake og innse at begge to kan ha rett. Vi har blitt flinkere til det nå Er også enig med det noen sa om at det er gi og få, og ikke gi og ta. Tror man kan komme langt med den tankegangen Anonymous poster hash: d73cc...c85
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Ja, vi har begge to skjønt det. Tok litt tid, siden begge to er veldig sta, og han ikke liker å innrømme at han tok feil, men hvis vi diskuterer en diskusjon vi har hatt tidligere, så kommer det som oftest frem at vi egentlig var ganske enige, og forstår begge sider av saken, vi ble bare litt for opphetet under diskusjonen til å ville trekke seg tilbake og innse at begge to kan ha rett. Vi har blitt flinkere til det nå Er også enig med det noen sa om at det er gi og få, og ikke gi og ta. Tror man kan komme langt med den tankegangen Anonymous poster hash: d73cc...c85 Grunnen til at man sier ta i stedet for få er fordi man skal ta ansvar for seg selv og være tydelig på hva man trenger, i stedet for å forvente noe man ikke har sagt fra om ;-). På den måten tror jeg man kan slippe en del krangler ;-)
Patronus Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Jeg lærte av min eks å ikke være kontrollerende. At jo tettere man kliper fast i noen for å holde kontroll gjør bare at de stikker i motsatt retning. Lærte å ikke være naiv og dumsnill. Sjalusi er ikke nødvendig, da man ikke kan forhindre om personen er utro eller ikke. Men man kan gå videre med hodet løftet høyt og sile ut de som gir uttrykk for å ikke kunne stoles på. Lærte også at når forholdet går ut på å kontrollere hverandre hver dag, så er det egentlig over og ut! (Aldri mer igjen, sier jeg bare!)
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 eg har lært å ikkje la meg trakke på. eg har lært å vite korleis ein psykopat oppførar seg og å sjå teikna fort.
Gjest sasha Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Jeg har lært at hvis ikke en kan være seg selv og bli godtatt for det, er det på tide å gå videre alene. Jeg har lært at jeg aldri skal hoppe når en mann sier hopp. Jeg har lært at menn kan være dyktige skuespillere. Jeg har lært at jeg aldri skal såre en mann som virkelig er glad i meg...
Gjest sasha Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 En ting til, jeg har lært at jeg aldri vil tilgi en manns utroskap mot meg igjen..
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #14 Skrevet 24. juni 2013 Tja... hva har jeg lært Først og fremst at man aldri kjenner en person 100 %. Man vet aldri hva som kommer til å skje, og man har aldri garantier i et forhold. Selv om at man tror at noe fungerer godt, betyr det ikke at det gjør det. En person kan fremstå som noe, og være noe helt annet. Samtidig så kan man også bli sjokkert av seg selv, hva man er villig til å gjøre/ikke gjøre i et forhold, etc. Jeg har også lært at til syvende og sist er det familie og venner som er de viktigste personene i livet. Kjærester og forhold tar ofte slutt, og da er det viktig å ha god støtte Så jeg vil alltid ta vare på vennene og familien så godt det er mulig. Og jeg har lært at det som alltid står igjen etter forhold er meg selv. Og man må ta vare på seg selv og egne interesser mens man er i forholdet, slik at man har noe når det er slutt. Å være selvstendig og følge drømmene sine er det viktigste i livet. Har man gitt opp drømmen for mannen og forholdet tar slutt vil det garantert føles håpløst. Men igjen har jeg også lært at man ikke kan sitte i ettertid å angre på at man var i et forhold, at man hadde den kjærligheten og gjorde de kompromissene, fordi man var jo lykkelig der og da. Så selv om at bruddet var stygt, og man har hjertesorg og gått glipp av andre fine ting pga. et forhold som ikke varte, så kan man ikke angre på fortiden. Man for ta det for det det var, huske de gode minnene og gå videre. Og ikke være redd for å starte på noe nytt. Man kan ikke "nekte" seg den kjærligheten som kommer etter et stygt brudd, for livet er jo både opp og nedturer uansett. Anonymous poster hash: 93bd6...acf
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #15 Skrevet 24. juni 2013 Ja, og må legge til: Har lært at jeg ALDRI skal røre en annens partner, fordi det sårer noe jævlig og ødelegger. Anonymous poster hash: 93bd6...acf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå