Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2004 #1 Del Skrevet 13. april 2004 Er det fortsatt slik at staten ikke krever inn restskatt under 100 kroner? I så fall vil jeg betale inn 99 kroner for lite , det er det eneste jeg tror jeg kan "lure" unna :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 14. april 2004 #2 Del Skrevet 14. april 2004 Kjøp siste nummer av Dine Penger. Der står det masse tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 14. april 2004 #3 Del Skrevet 14. april 2004 Er det fortsatt slik at staten ikke krever inn restskatt under 100 kroner? I så fall vil jeg betale inn 99 kroner for lite , det er det eneste jeg tror jeg kan "lure" unna :oops: Jeg tror ikke det er slik det fungerer. Dersom du har en reell restskatt på mindre enn 100kr, blir ikke denne krevd inn, men hvis du har restskatt på f.eks. 1000kr, kan du ikke slippe unna med å betale 901kr og tro at de resterende 99kr ikke blir innkrevd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #4 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg tror ikke det er slik det fungerer. Dersom du har en reell restskatt på mindre enn 100kr, blir ikke denne krevd inn, men hvis du har restskatt på f.eks. 1000kr, kan du ikke slippe unna med å betale 901kr og tro at de resterende 99kr ikke blir innkrevd. Jo, det er nettopp det du kan! Men vær obs dersom du forandrer på noen ting, da forandres også restskatten. Dersom du har ingen forandringer, betal 99 for lite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #5 Del Skrevet 14. april 2004 NB! Det gjelder bare dersom du betaler inn FØR 30 april de feks 901,- kronene. Det er restbeløp etter dette som er avgjørende. Dersom du IKKE betaler inn nå/på forskudd så blir hele beløpet krevd inn inkl de 99,- og renter på det totale beløpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. april 2004 #6 Del Skrevet 14. april 2004 For en snyltete tankegang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #7 Del Skrevet 14. april 2004 Vel, det er ikke snylting hvis man på forhånd vet at statens innkrevinger av skatter, moms og avgifter på ALT vi kjøper og bruker er TYVERI. Statens stjeler jo hele lønnen vår (som er liten fra før av..) For hver 100-lapp du tjener tar staten 99,- kr. sett i et abstrakt perspektiv. Takke meg til de Arabiske Emirater, Dubai og andre skatteparadiser. Norge: velkommen til landet med høyse skatter, moms på alt og avgifter: landet med hullete bompede veier! Landet der du ikke kan gå deg en tur uten å måtte holde synet stirrende ned i bakken- for å se etter hull man kan falle ned i. Landet der man ikke kan argumentere for å skape nye prosjekter, fordi sykehjem og skoler brukes opp mot alt annet! Vi får de politikerne vi fortjener (som har bevilget seg selv høye lønninger) og politikerne får de skattebetalerne de fortjener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. april 2004 #8 Del Skrevet 14. april 2004 Vel, det er ikke snylting hvis man på forhånd vet at statens innkrevinger av skatter, moms og avgifter på ALT vi kjøper og bruker er TYVERI. Statens stjeler jo hele lønnen vår (som er liten fra før av..) For hver 100-lapp du tjener tar staten 99,- kr. sett i et abstrakt perspektiv. Takke meg til de Arabiske Emirater, Dubai og andre skatteparadiser. Norge: velkommen til landet med høyse skatter, moms på alt og avgifter: landet med hullete bompede veier! Landet der du ikke kan gå deg en tur uten å måtte holde synet stirrende ned i bakken- for å se etter hull man kan falle ned i. Landet der man ikke kan argumentere for å skape nye prosjekter, fordi sykehjem og skoler brukes opp mot alt annet! Vi får de politikerne vi fortjener (som har bevilget seg selv høye lønninger) og politikerne får de skattebetalerne de fortjener. Flytt til Dubai da vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. april 2004 #9 Del Skrevet 15. april 2004 Hm....om staten tar 99 kr av hver 100 - lapp jeg tjener må jo det bety at jeg tjener utrolig masse penger?!?!? Så mye som jeg har utbetalt mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tosca Skrevet 15. april 2004 #10 Del Skrevet 15. april 2004 Gjest: Nå synest jeg du var litt enspora her. Har du egentlig tenkt over hva du får igjen for skattepengene som kreves inn? Ville du heller betalt alt dette selv? Legebesøk og sykehusopphold f.eks. Det hadde svidd på pungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 17. april 2004 #11 Del Skrevet 17. april 2004 Gjest: Nå synest jeg du var litt enspora her. Har du egentlig tenkt over hva du får igjen for skattepengene som kreves inn? Ville du heller betalt alt dette selv? Legebesøk og sykehusopphold f.eks. Det hadde svidd på pungen! Enig! Moren min var kritisk syk i høst og lå mange uker på intensiv med en pleier som overvåket henne døgnet rundt i tillegg til alt mulig av væske og medisiner og utstyr overalt. Etter det betaler jeg gladelig skatt, for så mye penger og ressurser som ble brukt på henne i løpet av de ukene vil aldri jeg klare å skatte i løpet av hele mitt arbeidsliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 17. april 2004 #12 Del Skrevet 17. april 2004 Vel, det er ikke snylting hvis man på forhånd vet at statens innkrevinger av skatter, moms og avgifter på ALT vi kjøper og bruker er TYVERI. Statens stjeler jo hele lønnen vår (som er liten fra før av..) For hver 100-lapp du tjener tar staten 99,- kr. sett i et abstrakt perspektiv. Takke meg til de Arabiske Emirater, Dubai og andre skatteparadiser. Norge: velkommen til landet med høyse skatter, moms på alt og avgifter: landet med hullete bompede veier! Landet der du ikke kan gå deg en tur uten å måtte holde synet stirrende ned i bakken- for å se etter hull man kan falle ned i. Landet der man ikke kan argumentere for å skape nye prosjekter, fordi sykehjem og skoler brukes opp mot alt annet! Vi får de politikerne vi fortjener (som har bevilget seg selv høye lønninger) og politikerne får de skattebetalerne de fortjener. Flytt hvis du er så jævla misfornøyd. For en idiotisk tankegang. Hvem faen tror du staten er? En diktator som bruker pengene på nytt badekar i gull til seg selv? Dette er en av de svært få gangene jeg føler denne er på sin plass: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 17. april 2004 #13 Del Skrevet 17. april 2004 Vel, det er ikke snylting hvis man på forhånd vet at statens innkrevinger av skatter, moms og avgifter på ALT vi kjøper og bruker er TYVERI. Og hvem i alle dager mener du staten er? Personifiseringen av staten er jo vitterlig du og jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå