Gå til innhold

Kalorimengde og vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har et spørsmål angående vekttap og kalorier per dag.

Om man prøver å gå ned i vekt, må man ligge på lavere og lavere kalorimengde per dag jo mer man går ned?

Altså om jeg er 170 cm høy og 70 kg, og ligger på 1400 kalorier per dag, vil jeg måtte gå ned til 1200 når jeg f.eks er 65 kg, osv?

Kronglete formulert, men svar meg den som tror den forstod :-)

Anonymous poster hash: c9ce7...200
Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbeat
Skrevet

Ja, det stemmer iallefall for mitt vedkommende

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Men hvor lavt ned justerer/justerte du tilslutt? Har du en nedre grense på hvor mye du minst skal få i deg?

Skrevet

Takk! Men hvor lavt ned justerer/justerte du tilslutt? Har du en nedre grense på hvor mye du minst skal få i deg?

Man skal ikke ligge på under 1300.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Man skal ikke ligge på under 1300.O

Over tid skal man ikke ligge under 1200kcal i døgnet, men for å gå ned i vekt må jeg justere ned til 800-1000 kcal dagen, når det er snakk om noen få kg.

Jeg går ikke under 800, men justerer gradvis opp igjen når jeg har nådd forventet vekt .

Skrevet

Over tid skal man ikke ligge under 1200kcal i døgnet, men for å gå ned i vekt må jeg justere ned til 800-1000 kcal dagen, når det er snakk om noen få kg.

Jeg går ikke under 800, men justerer gradvis opp igjen når jeg har nådd forventet vekt .

Da er det ikke lenger betegnet som sunn vektreduksjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg heller økt aktivitetsmengden noe, og ellers tatt en litt roligere vektreduksjon.

Anonymous poster hash: c2723...151

AnonymBruker
Skrevet

Ok! Takk for svar :-) :-) :-)

Skrevet

Ja, man skal ikke spise for lite! Da må man som andre har nevnt, trene mer (går fint å gå en rask tur) eller heller la det ta litt lengre tid.

AnonymBruker
Skrevet

Så man vil altså fortsette å gå ned på en kalorimengde på 1400, bare saktere og saktere jo mer man går ned?

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, stakkars kroppen din. Hva med å holde kostholdet stabilt?

Anonymous poster hash: fa412...b8a

Skrevet

Så man vil altså fortsette å gå ned på en kalorimengde på 1400, bare saktere og saktere jo mer man går ned?

Ja, og det er viktigere at man gjør det på en sunn måte fremfor en rask :)

Gjest Heartbeat
Skrevet

Kjære vene, stakkars kroppen din. Hva med å holde kostholdet stabilt?

Anonymous poster hash: fa412...b8a

Kostholdet mitt er stabilt , takk :) Bare svarte for meg selv. At JEG må justere ned kaloriinnholdet for å gå ned i vekt, om det bare er snakk om noen få kg. Til vanlig spiser jeg bare rundt 1200kcal dagen , MED aktivitet. Noen er dessverre bygd slik at man ikke kan spise så mye mer uten å legge på seg. Finnes vel ingen fasit der.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...