Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 36 år, og pga personlige forhold kan jeg ennå ikke prøve å få barn, selv om jeg er gift med verdens snilleste mann. Men er redd eggene min skal bli for gamle snart.

Kan man gå privat i Norge og få lagret egg? Eller kan man få gjort det i det offentlige, dersom det skyldes sykdom man må bli frisk av først?

Noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 151a7...6ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker på det samme selv. Det finnes ingen private klinikker i Norge hvor du kan få fryst ned egg. I det offentlige får du bare fryst ned egg i forbindelse med sykdom hvor behandlingen kan gjøre at du ikke kan bli gravid senere, f.eks kreft.

Derimot kan du dra til Danmark eller Sverige, men det koster endel.

Anonymous poster hash: 0e507...814

Gjest Gjest
Skrevet

Dere må være gale som tenker slik om menneskes forplantnig. innrett dere etter det livet dere har. det er ikke en menneskerett å få barn og alle trenger heller ikke å få barn.!

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på det samme selv. Det finnes ingen private klinikker i Norge hvor du kan få fryst ned egg. I det offentlige får du bare fryst ned egg i forbindelse med sykdom hvor behandlingen kan gjøre at du ikke kan bli gravid senere, f.eks kreft.

Derimot kan du dra til Danmark eller Sverige, men det koster endel. Anonymous poster hash: 0e507...814

Takk for konstruktivt svar! Får sjekke ut mulighetene for dette.

AnonymBruker
Skrevet

I Norge er det ikke lov å fryse ned ubefruktede egg. Så om man er syk, skal gjennom cellgift ol så må egget befruktes først før det fryses. Og da har det lov til å ligge i fryseren inntil 5 år.

Anonymous poster hash: f267f...dca
AnonymBruker
Skrevet

I Norge er det ikke lov å fryse ned ubefruktede egg. Så om man er syk, skal gjennom cellgift ol så må egget befruktes først før det fryses. Og da har det lov til å ligge i fryseren inntil 5 år. Anonymous poster hash: f267f...dca

Takk for svar. Da skal jeg undersøke om det er noensom gjelder i fht min sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...