Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå pleier ikke jeg og mannen min å drikke ofte, det er 1-2 ganger i måneden gjerne, noen ganger ikke det engang.

Men når han først er med kompisene sine å drikker så blir han så utrolig vemmelig og frekk mot meg.

Han sier ting som sårer meg, han sier vi skal skilles, og han skal finne ny dame, så kan han si at jeg ødelegger for andre folk på festen, uten at jeg har gjort noenting. Han ber meg dra hjem så han kan feste alene. Han finner alltid folk han skal alvorsprate med så dytter han meg bort hvis jeg kommer bort for å snakke med han, igår hadde han 7 alvorsprater med forskjellige folk så fikk ikke jeg komme bort til han. Hvis jeg sier vi må hjem for han begynner å bli for full, så blir han ofte sur og sier " faen da, jeg kan da for faen feste hvor jeg vil din kjærring, gå hjem selv" så blir jeg irritert, og plutselig skifter han tonefall og sier så søtt "jeg blir med deg hjem jeg kjære, så skal vi kose oss hjemme" og gjerne på vei hjem når jeg tror alt er i orden så kan han brøle ut "fuck dette, hvorfor skal jeg hjem, du bestemmer ikke over meg di fitte" så er han sur igjen.

Han våkner ofte og er supergretten slik som idag, han er motbydelig og slenger slik med leppa og rakker ned på mine venner på festen og lager dårlig stemning her hjemme.

Jeg har prata med han før om dette, jeg vil ikke han drikker seg så full, men når han først begynner så klarer han ikke stoppe, han respekterer heller ikke meg overhodet når han drikker. Og hvis jeg forteller han dette før vi drar på en fest så går det enten to veier. enten sier han snillt at han skal passe på seg selv, ellers blir han furt på at jeg ikke stoler på han.

Vi har ett strålende forhold ellers, vi krangler aldri og går super godt sammen. Det er kun når han har drukket at han er så utrolig sleip og kvalmende jeg mister litt følelser der og da når han er slik.

Nå er jeg bare kvalm av han, han er fortsatt litt full enda og sitter å furter og surmuler i sofaen.

Hvordan kan jeg gå frem med dette? Han kommer ikke til å slutte å drikke men vi drikker ikke ofte, og han vil alltid være slik når han har drukket for mye..

:skaal:

Anonymous poster hash: 84fae...409
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett ta en alvorsprat med han. Ikke sikkert han vil høre, men når man oppfører seg så dårlig i fylla (altså ikke at han bare tuller, men mener det han sier og gjør seriøst), så er det på tide å drikke mindre eller slutte å drikke helt hvis han ikke klarer å begrense seg. Vis han det du har skrevet her, så forstår han kanskje at du er virkelig bekymret?

En annen måte kan være å få en kompis av han til å få litt vett inn i skallen hans. Har han en venn han kan stole på, og som du kan kontakte? Noen fungerer slik at de dessverre ikke skjerper seg med mindre de får advarsler av folk de kjenner veldig godt og som de stoler fullt og helt på.

Det er ikke bare for hans egen og din del at han bør ta tak i dette. En dag treffer han på noen som ikke godtar at han sleiver med kjeften, som er bedre enn han til å sloss og som reagerer aggressivt på oppførselen hans, og da kan det bli stygt. Det finnes mange ustabile mennesker rundt omkring.

Anonymous poster hash: 08549...f2a
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis han oppfører seg slik mot andre i fylla også, så kan det hende det fungerer bedre om noen av dem setter han litt på plass og tar en alvorsprat med han i edru tilstand. Sånn kan dere ikke ha det. Hvis han tåler alkohol så dårlig må han lære å moderere seg.

AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett ta en alvorsprat med han. Ikke sikkert han vil høre, men når man oppfører seg så dårlig i fylla (altså ikke at han bare tuller, men mener det han sier og gjør seriøst), så er det på tide å drikke mindre eller slutte å drikke helt hvis han ikke klarer å begrense seg. Vis han det du har skrevet her, så forstår han kanskje at du er virkelig bekymret?

En annen måte kan være å få en kompis av han til å få litt vett inn i skallen hans. Har han en venn han kan stole på, og som du kan kontakte? Noen fungerer slik at de dessverre ikke skjerper seg med mindre de får advarsler av folk de kjenner veldig godt og som de stoler fullt og helt på.

Det er ikke bare for hans egen og din del at han bør ta tak i dette. En dag treffer han på noen som ikke godtar at han sleiver med kjeften, som er bedre enn han til å sloss og som reagerer aggressivt på oppførselen hans, og da kan det bli stygt. Det finnes mange ustabile mennesker rundt omkring.

Det er mange som har reagert på den store kjeften hans, han har havnet i mange slosskamper, og oftest ypper han til dem selv. Vi er stort sett sammen når vi drikker og da med felles venner. De drikker ofte like mye og inkluderer meg i samtaler når han vil ha meg vekk. En gang måtte en kompis alvorsprate med han fordi han sa han ville skilles og skulle drikke alene og prøvde å få meg til å dra hjem fra festen. Da havnet han også i slosskamp med noen.

Han lærer aldri av slosskampene desverre.

Jeg har tatt flere alvorsprater, sist helg var det alvorlig, da var jeg såpass sint, han drakk alene uten meg og han kom hjem dagen etterpå å sa masse stygge ting til meg. Jeg var rasende hele dagen, da så han hvor dumt han hadde oppført seg og lovte han ikke skulle si slike ting igjen og være så slem, men neida.. denne helga skjedde det igjen. Han har ingen sperre når han drikker, og han kommer aldri til å la vær å bli full en eller to ganger i måneden.

Men jeg syns ikke det er noe å separeres eller skilles for, for det er ikke ofte selv om det er sårende og jeg blir kvalm av fyren når han er slik..

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som har reagert på den store kjeften hans, han har havnet i mange slosskamper, og oftest ypper han til dem selv. Vi er stort sett sammen når vi drikker og da med felles venner. De drikker ofte like mye og inkluderer meg i samtaler når han vil ha meg vekk. En gang måtte en kompis alvorsprate med han fordi han sa han ville skilles og skulle drikke alene og prøvde å få meg til å dra hjem fra festen. Da havnet han også i slosskamp med noen.

Jeg har tatt flere alvorsprater, sist helg var det alvorlig, da var jeg såpass sint, han drakk alene uten meg og han kom hjem dagen etterpå å sa masse stygge ting til meg. Jeg var rasende hele dagen, da så han hvor dumt han hadde oppført seg og lovte han ikke skulle si slike ting igjen og være så slem, men neida.. denne helga skjedde det igjen. Han har ingen sperre når han drikker, og han kommer aldri til å la vær å bli full en eller to ganger i måneden.

Men jeg syns ikke det er noe å separeres eller skilles for, for det er ikke ofte selv om det er sårende og jeg blir kvalm av fyren når han er slik..

Høres ikke helt sunt ut. Har han noen gang vært voldelig mot deg? I så fall ville jeg sterkt vurdert forholdet til denne fyren.

Du bør uansett ta opp dette på et edruelig tidspunkt. Forsøk et tidspunkt der det er en stund siden han har drukket, og i tide før neste fyllerunde. Man skal ikke akseptere dårlig oppførsel og drittkasting fra partneren sin, og det er ingen unnskyldning at han er full, husk at det er han selv som setter seg i denne tilstanden, og han har et ansvar ovenfor deg i forhold til at han ikke skal sette seg i en tilstand som gjør at han oppfører seg dårlig mot deg. Hvis det ikke bedrer seg, ville jeg revurdert forholdet.

Han bør også forstå at det er barnslig å sloss i fylla, og det kan også ende opp med å bli svært farlig for han. Det er alltid en eller annen der ute som er bedre enn deg til å sloss, også selv om man skulle være god i kampsport. Hva om han treffer på en ustabil person uten sperrer som slår han helseløs eller i verste fall tar livet av han?

• Liker 2
Skrevet

Hva drikker han? Noen blir svært annerledes av brunt brennevin, noen tåler ikke sprit i det hele tatt. Kan hende han burde bare drikke øl eller vin. Har hjulpet mange det! Men han må jo innse selv at han har et problem, hvis ikke er jeg redd det ikke blir bedre.

Lykke til!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva drikker han? Noen blir svært annerledes av brunt brennevin, noen tåler ikke sprit i det hele tatt. Kan hende han burde bare drikke øl eller vin. Har hjulpet mange det! Men han må jo innse selv at han har et problem, hvis ikke er jeg redd det ikke blir bedre.

Lykke til!

Han drikker gin, igår gikk det i vodka og øl. Jeg har sakt til han at jeg ikke liker at han drikker sprit, men han vil alltid ha sprit, eller gin for det meste. går vi i butikken og han sier han vil drikke gin så er det noen ganger han dropper det og heller drikker øl, men noenganger så må han bare ha gin.

Jeg har aldri sett han så full som igår, han klarte ikke gå såvidt, han ramlet rundt å helte ut drinken sin. Han er 30 år og er helt svingstang. Jeg sluttet med slike fyllekuler da jeg var 22!

Skrevet

Lykke til!

Jeg har vært sammen med gutter som absolutt ikke tåler verken brunt eller blank brennevin. Det virker som om det gir dem en personlighetsendring. Når de går over til å bare drikke øl, vin, så skjer ikke denne forandringen.

Ts, spør ham om å redusere drikkingen, gjør en avtale før dere går på fest, forklar ham hvordan han blir om han ikke husker kvelden før dagen derpå.

AnonymBruker
Skrevet

ÅH den alkoholden. Han må slutte og drikke, rett og slett. Han er dirkete teit når han drikker. Send han på anonyme alkoholikere.

Anonymous poster hash: 54b1a...b4e
Skrevet

Høres ut som en hyggelig fyr... Jeg hadde sagt at enten får han oppføre seg når han drikker ellers vanker det en koffert med klær å komme hjem til på trappa. Uaktuelt å behandle ektefellen sin så respektløst.

Ta en alvorsprat og gi han en siste sjangs neste gang. Blir det like ille ville jeg nok beklaget meg høylytt på festen om at "dessverre er han en drittsekk når han drikker, så dette gidder jeg ikke være med på lenger, takk for i kveld." og latt han styre og ordne og heller låst døra hjemme og bedt han sove av seg rusen noe annet sted.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en hyggelig fyr... Jeg hadde sagt at enten får han oppføre seg når han drikker ellers vanker det en koffert med klær å komme hjem til på trappa. Uaktuelt å behandle ektefellen sin så respektløst.

Ta en alvorsprat og gi han en siste sjangs neste gang. Blir det like ille ville jeg nok beklaget meg høylytt på festen om at "dessverre er han en drittsekk når han drikker, så dette gidder jeg ikke være med på lenger, takk for i kveld." og latt han styre og ordne og heller låst døra hjemme og bedt han sove av seg rusen noe annet sted.

Ja jeg skal være strengere mot han nestegang, jeg vil jo ikke forlate han fordi han er full og teit to ganger i måneden eller mindre, men jeg vil ha en slutt på det for det er kvalmende å se han slik..

Jeg skal bli fly forbanna nestegang. Idag var jeg ganske irritert å ba han slutte oppføre seg som en drittsekk.

Skrevet

Det er jo på en måte ikke snakk om hvor sjeldent det er. Han er det hver gang, og hadde nok vært det hver gang uavhengi om dere drikker en gang i måneden eller to til tre ganger i uka.

Stå opp for deg selv! Ingen fortjener å bli behandlet slik! :hug:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo på en måte ikke snakk om hvor sjeldent det er. Han er det hver gang, og hadde nok vært det hver gang uavhengi om dere drikker en gang i måneden eller to til tre ganger i uka.

Stå opp for deg selv! Ingen fortjener å bli behandlet slik! :hug:

Takk :)

Jeg skal nok bli enda sintere og strengere, hvis han blir sint når han er edru også så får han bare ha det så godt..

Skrevet

Syns to ganger i mnd var mye, jeg.

• Liker 4
Skrevet

Han bør også forstå at det er barnslig å sloss i fylla, og det kan også ende opp med å bli svært farlig for han. Det er alltid en eller annen der ute som er bedre enn deg til å sloss, også selv om man skulle være god i kampsport. Hva om han treffer på en ustabil person uten sperrer som slår han helseløs eller i verste fall tar livet av han?

a8.jpg

Hilsen rettskrivningspolitiet.

• Liker 2
Skrevet

Folk som forandrer atferd i fylla og "blir seg sjøl" hver gang de drikker seg fulle er mennesker man igrunn ikke kan stole på.

Da er dem jo tydeligvis ikke segt selv når de er edru.

• Liker 2
Skrevet

Film han, eller ta opptak når han er på sitt verste. Vis ham dette når han er i fin form igjen.

• Liker 12
Skrevet

Hadde jeg aldri godtatt.. Ta igjen og si at om han ikke skal hjem enda får han sove på trappa til han er edru igjen. Lås døra og legg deg med god samvittighet.

• Liker 2
Skrevet

Film han, eller ta opptak når han er på sitt verste. Vis ham dette når han er i fin form igjen.

Ja, man må lage en bitteliten felle, - forsøk å fremprovoser det du vil ha dokumentert. Vær litt smådust mot ham først så filmer du reaksjonene hans.

Vær litt sånn som fotografene i Nation geographic, de kaster kjøtt for at løvene skal komme så det blir bra filmopptak. Ingen vil se en sovende løve. En gang så jeg på NG at de til og med drev og sparka fotballer, med spretttau inn i en løveflokk for å få litt tv.

Skrevet

Ja, man må lage en bitteliten felle, - forsøk å fremprovoser det du vil ha dokumentert. Vær litt smådust mot ham først så filmer du reaksjonene hans.

Vær litt sånn som fotografene i Nation geographic, de kaster kjøtt for at løvene skal komme så det blir bra filmopptak. Ingen vil se en sovende løve. En gang så jeg på NG at de til og med drev og sparka fotballer, med spretttau inn i en løveflokk for å få litt tv.

Hvorfor det?

Om han blir provosert vil han jo se/høre selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...