Gå til innhold

Familien hans skal bo her i 2 uker! Han spurte ikke meg om det var ok.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigersøster og mannen skal bo hos i 2 uker. De bor 3 timer fra oss. De tar også med seg sine 3 barn. Tvillingjenter på 3 og en gutt på 5. De skal komme til fredag. Selvfølgelig er de velkommen, men 2 uker? Nei!

Men dette har ikke min samboer sagt noe om til meg da de avtalte dette. Dette er mitt hjem å! Han hadde visst bare sagt at de kan være her så lenge de vil :roll: Da ville de være her hele ferien sin. Altså 2 uker.

Sist gang var de her fra fredag til onsdag. Da var jeg helt ødelagt da de dro. Bråk og leker overalt. De drar med seg en hel haug med leker som man hele tiden snubler i. De var også mye borte, så vi måtte sitte barnevakt for alle 3. Kan også si at disse barna eier IKKE oppdragelse. De får egentlig lov til å gjøre hva de vil. Sier du dem imot blir det baluba og skriking! Svigersøster hadde jeg så langt oppi halsen sist å. Hun kan være fryktelig kverulerende og vet alt best. Uff.

Vel samboeren min sa bare til meg "har du et problem med det, så får du bo hos foreldra dine imens da" Uhm skal jeg sove på sofan der jeg da? Lillesøstra mi på 17 bor fortsatt hjemme. Jeg har ingen ting jeg skulle ha sagt jeg :sukk:

What to do?

Anonymous poster hash: 975b2...9bb
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Er det to uker av ferien din, eller skal du på jobb på dagen?

Syns uansett det var frekt å bestemme det uten å avtale med deg.

• Liker 2
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Enig, ta deg en hopp på tur. Jeg skjønner deg godt og det var dårlig gjort av samboeren din,.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du måte sitte barnevakt?

Ta deg en tur på kino, si du har en avtale med venninner. Så kan samboeren din sitte barnevakt for de uoppdragne ungene han har invitert.

Anonymous poster hash: c7437...cab
  • Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller ikke blitt glad om mannen avtalte det uten å rådføre seg med meg først. Mulig han tenkte det er kos, men i lengden blir det mye med alle oppå hverandre. Jeg hadde reist, til en venninne, fjelltur, eller dratt til syden. Så får han sitte der med det valget han tok...

Anonymous poster hash: b0b28...b65
  • Liker 11
Skrevet

Fysj, da hadde jeg blitt sint! Er det slik at du bor hos han eller at leiligheten står på han i eventuell leiekontrakt? Da er det nemlig kanskje derfor han mener du kan dra bare. Leier eller eier dere sammen hadde jeg bedt han si det ikke passet i hele to uker og hadde han ikke sagt noe ville jeg sendt melding selv

• Liker 1
Gjest leofred
Skrevet

Hadde søren meg bestilt meg en to ukers tur til varmere strøk. Restplass har ganske mye rimelig hvis du kan dra på kort varsel.

Så skulle han fått være ferievert for familien sin selv.

Det hadde jeg også gjort ! Det var frekt gjort av mannen bare å invitere de uten å spørre deg !

AnonymBruker
Skrevet

Når de bare bor 3 timer unna så er det helt tydelig at de bruker dere som barnevakt og avlastning. Helt uaktuelt.

Anonymous poster hash: 71d4b...b9c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber den ene uken og begynner ferie den andre.

Han mener jeg overreagere. Javel? 2 uker synes jeg er mye,. Han synes vel det er kos, men ikke jeg. De kan være ute en tur i byen for å spise også plutselig får vi sms om at de skal på fest en plass. Så må vi sitte barnevakt. Da bare hiver de ungene inn i gangen og drar avsted.

Sist gang var svigersøster så frekk at hun "lånte" skoa og jakke mi uten å spørr! Ahh.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Sorry for skrivefeil. Det går litt fort her.

AnonymBruker
Skrevet

Uh, dette hadde jeg ikke orket.. skikkelig ufint av samboeren din å ikke høre med deg først. Jeg hadde pratet med sambo og bedt han si fra til søsteren sin at 1 uke er ok, men 2 uker blir for mye.

Anonymous poster hash: a79f9...b96
  • Liker 3
Skrevet

Dette ikke jeg funnet meg i!! Makan.

Dette er jo ditt hjem å. Skulle bare mangle at han spurte deg først. De høres veldig slitsomme ut.

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg er langt over streken! Sett foten ned og si at 1 uke er nok (den uka du jobber).

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg aldri orket, herrelighet. Jeg hadde blitt skikkelig forbanna. Maks et par dager, ikke noe mer.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Dette hadde jeg ikke funnet meg i. Jeg hadde nektet og bli brukt som en barnehage for barna deres. Å bo så tett innpå hverandre med familie/venner over lengre tid kan gjøre en gal. Jeg vet at jeg blir det. Man er forskjellige personer og går man ikke overens sammen, så er 2 uker en evighet.

Her må du rett og slett si til samboeren din at 2 uker er uaktuelt. Det er ditt hjem og, og du har faktisk noe du skulle ha sagt. Han skal spørre deg om det er greit, ikke bare ta det for gitt. Overlat barnepasset, oppvartingen, planleggingen, ryddingen o.s.v til han. Enten så tar han det med fatning eller så blir han stresset og føler presset.

Endret av Kittykat
  • Liker 3
Skrevet

Svigersøster og mannen skal bo hos i 2 uker. De bor 3 timer fra oss. De tar også med seg sine 3 barn. Tvillingjenter på 3 og en gutt på 5. De skal komme til fredag. Selvfølgelig er de velkommen, men 2 uker? Nei!

Men dette har ikke min samboer sagt noe om til meg da de avtalte dette. Dette er mitt hjem å! Han hadde visst bare sagt at de kan være her så lenge de vil :roll: Da ville de være her hele ferien sin. Altså 2 uker.

Sist gang var de her fra fredag til onsdag. Da var jeg helt ødelagt da de dro. Bråk og leker overalt. De drar med seg en hel haug med leker som man hele tiden snubler i. De var også mye borte, så vi måtte sitte barnevakt for alle 3. Kan også si at disse barna eier IKKE oppdragelse. De får egentlig lov til å gjøre hva de vil. Sier du dem imot blir det baluba og skriking! Svigersøster hadde jeg så langt oppi halsen sist å. Hun kan være fryktelig kverulerende og vet alt best. Uff.

Vel samboeren min sa bare til meg "har du et problem med det, så får du bo hos foreldra dine imens da" Uhm skal jeg sove på sofan der jeg da? Lillesøstra mi på 17 bor fortsatt hjemme. Jeg har ingen ting jeg skulle ha sagt jeg :sukk:

What to do?

Kommuniserer dere like dårlig om alt annet også?

• Liker 1
Skrevet

Dra på ferie uten å si fra, planlegg ferien hele ferien uten han.

• Liker 6
Gjest Sunshine23
Skrevet

Dette hadde jeg ALDRI godtatt. 2 uker? Really? Da hadde jeg flydd på veggen uansett. Hvertfall med 3 barn.

Sett ned foten og si at dette er helt uaktuelt!

• Liker 2
Skrevet

Dra på ferie uten å si fra, planlegg ferien hele ferien uten han.

Enig. :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...