Gå til innhold

Damer og sko

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en måned med mye selskaper i form av bryllup, dåp, bursdager, fester og treff så har jeg bitt meg fast i en ting som jeg grubler litt på. Og det er, hvorfor bruker damer sko som er vonde å gå med? (jeg er gutt)

Når det er er selskaper og slikt så sitter jeg alltid sammen med damene og ikke mannfolka, ikke fordi jeg er feminin eller noe slikt men jeg har sosial angst og føler meg tryggere og mer avslappa med jenter siden de virker snillere. Så ettersom jeg sitter sammen med damene så har jeg virkelig fått med meg all klaginga på hvor forferdelig det er å gå med fin sko.

Som regel etter selskapene er halveis så er det flere som faktisk tar av seg skoene og går rundt i strømpelessen mens herrene fortsatt har på sine pen sko. Det ser vitterlig litt rart ut..

Hvorfor kjøper ikke damer seg sko som de faktisk syntes er behagelig å gå med en hel kveld eller finnes det ikke dame sko som er designet for å både være praktiske og fine ?

Ikke bare er det vondt å gå med dame sko mens i lengden kan man faktisk få permanente skader i føttene, leste om hu ene dama i sex og singelliv som ikke kan gå med pen sko lenger fordi beinet i føttene hennes hadde grodd feil pga for mye bruk av høye hæler.

På vintertid og er det også særlig upraktisk med dame sko. husker forrige vinter så var det såpe glatt ute og jeg tok på meg tykke støvler med grove gripemønster under mens venninda mi tok på seg noen tynne små sko med høye hæler. det gikk jo som det gikk det, endte opp med å knekke ene hælen på skoen å forstue ankelen sin

er det er så viktig for damer å se bra ut at de lider seg gjennom selskaper med vonde sko og risikerer å skade seg ved fall og knall?

Anonymous poster hash: 8451a...4f1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke dette. Kjøper aldri sko jeg ikke kan gå i. Finnes faktisk sko som både er pene og som man kan gå i.

• Liker 1
Skrevet

Som om jeg skulle ha skrevet det selv. Hvis jeg hadde vært kvinne, så hadde jeg gått med guttesko.

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker sko! Jo høyere og mer ukomfortable, jo flottere er de. Desverre... Jeg pleier ankomme festivitias med høye hæler, har med meg et par stilige lavere sko i reserve. Om noen kommenterer de "vonde" skoene så bare smiler jeg og later som ingenting. Utover kvelden når det blir snakk om dans etc så skifter jeg til komfortable, dog flotte sko. Ønsker ikke ødelegge føttene, noen timer en kveld innimellom er trygt.

Kvinner er forfengelige, slik er det bare :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg går i guttesko.

Anonymous poster hash: 9aa1c...edb
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kvinner og sko er ofte en uslåelig kombinasjon... :blush:

Et viktig poeng er at ikke alle sko er vonde å tilbringe en hel dag i, - selv om de kan se ganske komfortmessig tvilsomme ut.

Sko som er sydd på en god lest, om de så har 10 cm hæl, vil være uproblematiske å bære i både 8 og 12 timer.

Så har vi noen mer spesielle designersko som er laget for å gi et spesielt visuelt inntrykk (i allefall noen av oss).

Slike sko kan det være tilstrekkelig å ha på føttene i 4-5 timer, og da er det 'game over 'og skobytte.

Et viktig poeng er å variere hvilke sko som benyttes til hvilken anledning, og variere hælhøyde slik at legger og ankler alltid får tatt seg igjen.

• Liker 2
Skrevet

Kvinner med klasse knekker ikke heler eller har så feil fottøy på. Det er så mange utvalg i heler, tykkelse, såle og høyde at å velge feil... det bør ikke skje.

Og ingen kvinne med klasse tar av seg skoene. Har man slitene føtter så har man med små ballerinasko i stedet. Har man stor nok veske til å putte oppi de med heler...? det må man da ta høyde for...

Ingen ting er værre enn når vi må holde en venninde oppe fordi hun ikke klarer å gå etter hvert.

Vihar jo alle hatt så vondt eller hva???

6ade3fbacc288c4e45be0d1510b5b817.jpg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og jeg hater ukomfortable sko og hater enda mer å shoppe etter dem. Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg etter 25 år aldri har hatt på meg et par pensko til dame som er behagelige. Jeg tror rett og slett det ikke eksisterer! Kunne drept for et par pensko som er behagelige og sosialt aksepterte, slik at jeg slipper å bli spurt om jeg er en mannehatende traktorlesbe siden jeg ikke har på meg høye heler. Så frister å kjøpe et par pensko for herre bare i størrelse 35! Som bringer meg inn på problem nummer to; damesko ikke går lengre enn til størrelse 36, og det gjør i hvert fall ikke herresko. Barneavdelingen, here I come!

Anonymous poster hash: 91329...e7a
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har heller aldri skjønt det, derfor kjøper jeg sko som ikke klemmer og som er max 9 cm høye. Der er smertegrensa mi.. Har aldri i mitt liv kjøpt sko som har vært vonde på allerede i butikken eller som jeg går som en en syk and på . Jeg har til dags dato aldri sett en kvinne live som klarer å gå fint på 15 cm stiletthæler. Kvinner som ikke klarer å gå pent på slike hæler gjør seg selv en bjørnetjeneste, de tror de blir så elegante men så er det det motsatte som skjer. :fnise:

Endret av *Cat*
Skrevet

Nå foreslår jeg at dere prøver skikkelige sko, for det er som å komme hjem.

Beklager å måtte si det... De koster gjerne rundt 1000 kr og er i kalveskinn nesten alltid.

Aldri kjøp uten skinn inni og utenpå jenter. Fordi vi hovner opp etter hvert, så prøv sko på slutten av dagen.

Lille Grensen sko, og innehaveren der er skikelig flink på små snuppete pensko/hverdags-lekker !

De er ikke en kjedebutikk og har mye flottere utvalg en kjærringaktige konkurenter. Jeg liker å gå til Grensen 12 å se, og sammenligne. Det er sunt med konkurranse.

Bianco, Skopunkten, Økonomisko kan dere bare droppe med en gang det er snakk om komfort og kvalitet.

Lille Grensen sko har også skoblokkere som kan vie ut skone så du slipper å gå de ut selv, om du føler for det.

Peter Kaiser, Högel eller Gabor har snasene sko til penbruk/fin hverdagsbruk, -om du finner rette modellene.

Noen butikker tar inn de mest kjærringaktige modellene fordi de tror vi unge kvinner ikke har råd eller sans for kvalitet. Det irriterer meg grenseløst når vi som trenger hjelp og skikkelig veiledning ikke får det, og utvalget er til å spy av.

Jeg har vært på skomesse for bedrifter og vet hva vi kan ta inn i Norge. Men jeg så på for eksempel Ecco, de lot ikke oss i Norge ta inn de beste modellene, -de var bare for Sverige, Danmark og Verden forøvrig :vetikke: .

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ikke ukomfortable sko. Det orker jeg rett og slett ikke! At andre kvinner går rundt i 10-15 cm høye hæler, nesten uten såler og med hyssing rundt foten eller ellers dårlig støtte forstår jeg ikke. Det finnes MASSE pensko som både ser bra ut og føles komfortabel på foten. Og man må faktisk ikke ha pumps med 12-15 cm hæl.

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Kvinner med klasse knekker ikke heler eller har så feil fottøy på. Det er så mange utvalg i heler, tykkelse, såle og høyde at å velge feil... det bør ikke skje.

Vihar jo alle hatt så vondt eller hva???

Haha! Så sant, så sant! Men tror det skal noen kvelder til før man lærer. Jeg begynner å skjønne at å gå ut for å danse på syltynne stiletter gjør kvelden min kjedelig som bare det. Får jeg en litt kraftigere hel som sitter godt på foten, så er det ikke noe problem, da kan jeg likegodt gå med dem som med flate sko.

Skrevet

Jeg bruker ikke ukomfortable sko. Det orker jeg rett og slett ikke! At andre kvinner går rundt i 10-15 cm høye hæler, nesten uten såler og med hyssing rundt foten eller ellers dårlig støtte forstår jeg ikke. Det finnes MASSE pensko som både ser bra ut og føles komfortabel på foten. Og man må faktisk ikke ha pumps med 12-15 cm hæl.

Nei, man blir veldig elegant på 8 cm også spesielt med spiss tå, det er et must. Bare så synd det nesten ikke er å få tak i....... Jeg er 1,76 og tenger ikke 15 cm. Blir jo like høy som en mann :fnise:

Skrevet

Haha! Så sant, så sant! Men tror det skal noen kvelder til før man lærer. Jeg begynner å skjønne at å gå ut for å danse på syltynne stiletter gjør kvelden min kjedelig som bare det. Får jeg en litt kraftigere hel som sitter godt på foten, så er det ikke noe problem, da kan jeg likegodt gå med dem som med flate sko.

Det er ikke å putte under en stol at i utlandet er det billig med taxi, ingen vandrer rundt i gatene som vi gjør her hjemme.

Jeg har kinosko.

Ut av huset, inn i bilen, inn i kinoen,

ut av kinoen, inn i bilen og inn hjemme. Det er hva de kan brukes til.

6114901b983767e5be0d4941757dc1bf.jpgb5759329c4ef8b846d6c966f9b6cf6de.jpg

Og så har jeg HELE natta- sko med heler

ccc2db68f1cf1af91038f3065d21a4b4.jpg0f022466a895fc4f34bbc1a20862b31c.jpgFordi den er tykk foran blir ikke vinkelen så høy.

66e6a1df37cbfaaa145697d749c1aa0e.jpgc76948c9a37f419838f8cbe3046a72ff.jpga4f18d3af4c9e334e5ccd7e00af3c18a.jpg

Her er DAGEN skone mine

bcaa384a2d6c8fca9beccecdef7115e6.jpg3aae92aea9c74e58ac142cbd1e2372e7.jpg7aabaed1ffaf27dc2f717d25b8576810.jpgc69f88469e6a98d0cd408e6eb1fb040c.jpge45dbc292a69d4c7e9d840646b1e74e8.jpg

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes sko blir penere jo høyere de er - ingen regel uten unntak, selvsagt, men dere skjønne forhåpentligvis hva jeg mener. Jeg har sikkert 70-80 par sko som er "umulige" å gå på, men de er jo så fine! <3 Kan ikke dra ut på byen, danse og gå på de i mange timer, men om jeg ikke skal gå eller bevege meg så veldig mye er de perfekte for å løfte ethvert antrekk.

Går aldri med sko jeg ikke kan gå på, men kan hende jeg har med et par ballerina i veska så jeg kan bytte om det blir krise.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg et par skikkelig stripper-BDSM-boots. Hælen er vel 12 cm, men det er slik platåforhøyning i sålen over hele, så det reelle vinkelen blir vel neppe mer enn 7 cm. For meg som er noe lav men som ikke greier å gå på vanlige 12 cm hæler, funker det fjell :danse: Må bare ha litt mer øvelse og litt mer muskler i kroppen (de er tunge!), så skal jeg en vakker dag våge meg ut av huset med dem! Iiih, de er så fiiine! Selv om jeg er litt redd for at jeg kommer til å få spørsmål om hvor mye jeg tar for en lapdance :fnise:

Anonymous poster hash: 9aa1c...edb
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg synes sko blir penere jo høyere de er - ingen regel uten unntak, selvsagt, men dere skjønne forhåpentligvis hva jeg mener. Jeg har sikkert 70-80 par sko som er "umulige" å gå på, men de er jo så fine! <3 Kan ikke dra ut på byen, danse og gå på de i mange timer, men om jeg ikke skal gå eller bevege meg så veldig mye er de perfekte for å løfte ethvert antrekk.

Går aldri med sko jeg ikke kan gå på, men kan hende jeg har med et par ballerina i veska så jeg kan bytte om det blir krise.

Samme her! Elsker jo fine og høye sko! Og jeg er høøøy fra før av, så "trenger" de ikke. :laugh: Men det er noe med holdninga man får og så blir jo antrekket helt annerledes! Elsk på high heels!

Skrevet

Jeg bruker sko som er pene, høye og som jeg kan gå med. Noen få skopar jeg har er kinosko, slik som de wonders nevner, dvs at de kun brukes i situasjoner hvor jeg vet jeg ikke trenger å gå, men jeg har få par og de brukes ikke ofte, så de er untaket.

Men så hender det jo at man kommer i situasjoner hvor selv gode sko blir vonde, jeg var i bryllup i helgen og brukte noen høye, men gode sko. Uheldigvis måtte jeg gå ned en svært bratt og lang bakke og dette presset foten frem i skoen så jeg fikk vannblemme og gnagsår. I utgangspunktet ikke krise, hadde det ikke vært for at ene apoteket etter det andre var tom for gnagsårplaster, så da måtte jeg ta av skoene etter middagene og løpe rundt på sokkelesten. Hadde det ikke vært for den ene bakken hadde det ikke vært noe problem, jeg har løpt rundt i disse skoene mer enn en lang før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går nesten kun i sneakers. Liker ikke å bruke høye sko, ennå folk visstnok mener at jeg burde siden jeg er så lav.

Jeg har noen nettere finere sko om jeg føler for det. Men høye hæler kjøper jeg ikke. Det blir ikke brukt, og jeg angrer alltid etter 3 sekunder.

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Men så hender det jo at man kommer i situasjoner hvor selv gode sko blir vonde, jeg var i bryllup i helgen og brukte noen høye, men gode sko. Uheldigvis måtte jeg gå ned en svært bratt og lang bakke og dette presset foten frem i skoen så jeg fikk vannblemme og gnagsår. I utgangspunktet ikke krise, hadde det ikke vært for at ene apoteket etter det andre var tom for gnagsårplaster, så da måtte jeg ta av skoene etter middagene og løpe rundt på sokkelesten. Hadde det ikke vært for den ene bakken hadde det ikke vært noe problem, jeg har løpt rundt i disse skoene mer enn en lang før.

Åj, det høres ikke artig ut. Gnagsår hele kvelden er ikke ok. Da er det faktisk bedre å ta av seg skoene så man kan kose seg og danse rundt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...