Gå til innhold

Veksle mellom lavkalori og lavkarbo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd lavkarbo før og gikk effektivt ned i vekt på den måten. Og jeg trenger vektnedgang for jeg er veldig overvektig. Men i lengda ble jeg spylei av fet mat og jeg hadde intense drømmer om å spise brød med syltetøy og drikke melk til. :laugh:

Så jeg fant ut at lavkarbo ikke passet for meg, og etter noen måneder på det gikk jeg over på lavkalori. Det funker også for vektnedgangen, men problemet der er at jeg etter ei stund begynner å lengte etter den fete maten og drømme om den.

Generelt blir jeg fort matlei. Jeg klarer ikke å spise det samme hele tida (knekkebrød til frokost) og det er mye jeg ikke liker i det hele tatt av sånt som blir anbefalt på lavkalori (havregrøt, musli, grønne salater osv).

Så for meg hadde det egentlig vært ideelt å gå på lavkarbo i tre måneder, lavkalori i tre måneder og så bytte fram og tilbake. Men er det mulig? Eller vil det rote det helt til for kroppen?

Anonymous poster hash: 859c0...594
Videoannonse
Annonse
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Så lenge du går i underskudd så spiller det ingen rolle hva du putter i deg.

Skrevet

Det kommer an på om man vil gå ned på en grei måte eller ikke da... Man blir jo ikke akkurat flott om man ikke får i seg nok proteiner. Skal man i underskudd, burde man øke proteiner, senke karbohydratene, og holde fettet på et greit nivå... Minst 70 gram fett om dagen, siden man trenger det til å lage celler og hormoner.

Jeg vil si at det eneste som burde kuttes, er karbohydrater, fordi det ikke har noen viktige oppgaver i kroppen.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du spiser mat som ikke trigger fettlagring og samtidig gjør det lagrede fettet tilgjengelig for kroppen så gjør du det du må for effektivt å gå ned i vekt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...