Gå til innhold

Hvilke menn passer sammen med en alfakvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke bare parodi på alfamanntråden ;)

Jeg ønsker meg en sterk kvinne :)

Anonymous poster hash: c4442...9d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen er en alfahann og alfakvinne da? Kleint å kalle noen det uansett.

Anonymous poster hash: 05d8e...642
AnonymBruker
Skrevet

En sterk og intelligent dame med lederegenskaper.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Som regel er det mennesker som er i stand til å generere balanse som passer med dem som har mange og sterke ledertrekk.

AnonymBruker
Skrevet

Men genereres balanse når den ene er en ledertype og partneren er en "følger" eller når begge er like sterke?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg er den typen du snakker om :)

Min mann er rolig og avbalansert. Han er en typisk introvert som snakker når han har noe si. Han er veldig trygg på seg selv og vet veldig godt hvilke grenser han har. Folk tror han er tøffel, men det er han absolutt ikke :) Har han bestemt seg for noe nytter ingenting, noe som kan være veldig frustrerende for meg siden jeg er vandt til å få viljen min.

Det som gjorde at jeg falt for han var at han var så, hva skal jeg si, "ekte". Det var ikke vits å bruke den sjarmen jeg vanligvis bruker, og jeg hadde ikke "kontroll" over ham slik som jeg har over de fleste andre. Og dette skjedde enkelt og greit med at han var seg selv, noe som gjorde at jeg var meg selv også. Det ble en slags gjensidighet mellom oss som jeg vanligvis ikke opplever med andre mennesker.

Huff, dette høres sikkert fryktelig rart ut, men prøver ihvertfall å beskrive hvordan det føles.

Anonymous poster hash: d7af0...338
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De vil ha en "tøffel", men trenger en som er like "hard" kanskje?

Anonymous poster hash: b1411...526

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Men genereres balanse når den ene er en ledertype og partneren er en "følger" eller når begge er like sterke?

Nå er du ute på veldig enkle veier her.

Du deler mennesker opp i to hovedkategorier, uten å gå nærmere inn på variasjonene.

En sterk psyke, en stor trygghet i seg selv, evnen til å innse og korrigere uriktige beslutninger man tok.

Evnen til å få folk til å jobbe mot noe, - alt dette er egenskaper som ligger i mennnesker som er gode ledere. Slike mennesker kan virke litt kjølige fordi de er veldig målforkusert.

Som regel vi et annet menneske med den samme trygghet, med ro, med evne til balanse, til å se bredere på problemer, se dem utenfra, være en god match.

En 'forhandler/diplomat' type

Og så har de aller fleste mennesker flere av disse personlighetskarakteristikkene i seg, hvor den ene ofte er mer dominant enn den andre.

- og de uheldige av oss en nesten 50/50 delt mellom de to typene jeg skrev litt om her.

Vi trenger noen som også har disse to personlighetstypene i seg, og som kan veksle mellom de to slik at det blir balanse.

Edit: Kastet ut liten Leif som var på fritfot.

Endret av Lille-pus
Gjest Gjest
Skrevet

like barn leker best er min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Lol. "Alfakvinne" er et diffust begrep, og misbrukes dessverre en del av kvinner som skyver det foran frekk og ufordragelig oppførsel.

Anonymous poster hash: eb67b...b1a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker verken alfamenn eller alfakvinner. Liker bedre de litt uavhengige typene som ikke gjør et stort nummer av seg selv. Stille vann har dypest grunn.

Anonymous poster hash: 31938...783
AnonymBruker
Skrevet

like barn leker best er min erfaring.

Det er ikke min erfaring! Det er viktig å ha like verdier, men lik personlighet, det fører lett til problemer! Det er bedre å forstå og respektere den andre sin personlighet. :)

Anonymous poster hash: d7af0...338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...