Gjest taty Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 I fjord fikk jeg oppskrift på den kaka den var veldig god... men jeg har rota bort papiren med oppskrift; er noen som kan hjelp... THANK YOU
NullHull Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Jeg fant denne på Tine sine nettsider: Dronningen av Saba: 8 porsjoner ingredienser • 125 gr kokesjokolade • 2 ss rom eller kaffe • 100 gr TineSmør • 160 gr sukker • 3 egg hele • 1 ss sukker • 60 gr mandler malte • 60 gr hvetemel siktet Glasur: • 150 gr kokesjokolade • 2 ss rom eller kaffe • 75 gr TineSmør Pynt: • 12 mandler Slik gjør du Rund kakeform, 24 cm. i diameter. I stekeovnen ved 175 grader C, 25 minutter Smelt sjokoladen i varm kaffe. Visp smør og sukker hvitt og luftig. Skill eggene og rør eggeplommer i smørkremen. Bland i den smeltede sjokoladen sammen med mandler og mel. Visp eggehvitene stive med 1 ss sukker og vend dette i røren. Hell røren i smurt form og stek kaken på nederste rille. Kaken skal være lite stekt, da er den saftig og god. Avkjøl kaken 10 minutter i formen.Ta den ut av formen og la den ligge på rist minst 1 time før den glaseres. Smelt sjokoladen til glasuren i kaffe og rør inn smøret i små porsjoner. Hell glasuren over kaken og pynt med mandler og gjerne litt sjokolade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå