Gå til innhold

Er det greit å klippe gresset på en søndag? Evnt fra klokka?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi aldri brydd oss. Klipper fra etter 12-13. :)

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være greit? Tror aldri jeg hadde reagert om naboen min hadde klippet gresset på en søndag

Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være greit? Tror aldri jeg hadde reagert om naboen min hadde klippet gresset på en søndag

For i gata der jeg bodde så var det ikke så populært

Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg klipper gresset når det trengs og når jeg kan. Om det er på en søndag eller hvilken som helst annen dag, blåser jeg en lang marsj i.

Skrevet

Jeg klipper gresset når det trengs og når jeg kan. Om det er på en søndag eller hvilken som helst annen dag, blåser jeg en lang marsj i.

Så tøff du er da, skikkelig kult å være egoist og blåse i alle andre enn seg selv :rolleyes:

Det er ikke uvanlig å respektere søndagen som hviledag, fra gammelt av er det jo en religiøs greie at man ikke skal jobbe på helligdagen, men i moderne tid er det vanlig å bare respektere folks behov for ro og avslapning i ukas siste dag.

Folk skjønner jo såpass at de ikke skal klippe plen klokka 3 på natta en mandag eller 6 om morgenen en lørdag, og noen skulle nok gjerne ønske at det hadde gått an og hatt en hel dag i uka som var fri for bråk. Faktisk er det vel lovfestet at man ikke kan bruke motoriserte verktøy som plenklippere midt på natta, grytidlig på morgenen og på søndager.

http://www.smp.no/nyheter/article7674963.ece

Selv synes jeg ikke plenklippere er så sjenerende, men det er fordi jeg ytterst sjelden hører dem og da durer de ganske langt borte i det fjerne. Men jeg har venner som er ganske irriterte fordi de har noen naboer som har diverse powertools og plenklippere gående hele søndagen, det er jo støyforurensning som går utover andres trivsel. Jeg reagerer også selv når noen i en leilighet rett over meg eller vegg-i-vegg bruker søndagen på å pusse opp slik at det dundrer og rister i min leilighet. Jeg synes det er dårlig folkeskikk.

• Liker 9
Gjest Funky Punk
Skrevet

Ja jeg er kjempetøff :roll:

Eller så er det slik at jeg ikke skjønner hvorfor man skal ta hensyn med bruk av gressklipper, mens man knapt hever et øyebryn når folk kjører rundt med trimma mopeder og bråker som et helvete.

Kan de bråke så kan jeg bråke.

Også er jeg heldig at det ikke er noen naboer så bryr seg om jeg klipper på en søndag.

Skrevet

Går jo ann å vente med å gressklippen, til litt utover dagen. Rundt kl 12:00?:) Personlig hater jeg å bli vekket av gressklipperen, haha. Blir så sint og irritert, men går fort over.

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Så tøff du er da, skikkelig kult å være egoist og blåse i alle andre enn seg selv :rolleyes:

Det er ikke uvanlig å respektere søndagen som hviledag, fra gammelt av er det jo en religiøs greie at man ikke skal jobbe på helligdagen, men i moderne tid er det vanlig å bare respektere folks behov for ro og avslapning i ukas siste dag.

Folk skjønner jo såpass at de ikke skal klippe plen klokka 3 på natta en mandag eller 6 om morgenen en lørdag, og noen skulle nok gjerne ønske at det hadde gått an og hatt en hel dag i uka som var fri for bråk. Faktisk er det vel lovfestet at man ikke kan bruke motoriserte verktøy som plenklippere midt på natta, grytidlig på morgenen og på søndager.

http://www.smp.no/nyheter/article7674963.ece

Selv synes jeg ikke plenklippere er så sjenerende, men det er fordi jeg ytterst sjelden hører dem og da durer de ganske langt borte i det fjerne. Men jeg har venner som er ganske irriterte fordi de har noen naboer som har diverse powertools og plenklippere gående hele søndagen, det er jo støyforurensning som går utover andres trivsel. Jeg reagerer også selv når noen i en leilighet rett over meg eller vegg-i-vegg bruker søndagen på å pusse opp slik at det dundrer og rister i min leilighet. Jeg synes det er dårlig folkeskikk.

Dette er helt riktig, skanky! Jeg var i ferd med å skulle skrive et innlegg om dette med behovet for en annerledes, stille dag, så du kom meg i forkjøpet. Denne holdningen mange har "jeg gjør som jeg vil, når jeg vil" vitner om arroganse og null hensyn til andre.

• Liker 9
Gjest Eurodice
Skrevet

Eller så er det slik at jeg ikke skjønner hvorfor man skal ta hensyn med bruk av gressklipper, mens man knapt hever et øyebryn når folk kjører rundt med trimma mopeder og bråker som et helvete.

Også er jeg heldig at det ikke er noen naboer så bryr seg om jeg klipper på en søndag.

Men du er plaget av mopedbråk?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Men du er plaget av mopedbråk?

Ikke plaget av det. Det kan irritere meg innimellom, men tenker som så at de må jo få kjøre på veien som alle andre.

Gjest Eurodice
Skrevet

Ikke plaget av det. Det kan irritere meg innimellom, men tenker som så at de må jo få kjøre på veien som alle andre.

Du skriver jo at de (unggutter antagelig) kjører rundt med trimma mopeder og bråker som et helvete. Da er du vel plaget av det?

Skrevet (endret)

veldig gode holdninger du viser her gitt. Når andre bråker kan jeg bråke.. Snakk om å være egoist. jeg ser ikke noe problem for meg å klippe gresset på en søndag, men hadde respektert det hvis andre tok seg nær av det å ikke synes det var greit. Men jeg ville ikke hatt deg som nabo for du tror jeg gir faen i det meste. Endret av Glis**_**
Skrevet

Du kan ta hensyn fordi det finnes andre mennesker enn deg i verden, folk som kanskje hadde tenkt å ta en søndagslur eller som samles for å spise grillmat på terrassen akkurat når du fyrer opp plenklipperen. Det finnes jo tross alt 6 andre dager i uka :)

Folk både hever øyenbryn og snur hoder av trimma mopeder, der jeg vokste opp var det en som freste frem og tilbake med en bråkete moped, det tok vel ca en dag før han hadde hele nabolaget på nakken og måtte gi opp den hobbyen :fnise: Det er da uansett ikke et spesielt godt argument at du kan gjøre noe hensynsløst og dumt fordi et annet menneske har gjort det, hadde alle brukt den "logikken" så hadde samfunnet gått til helvete ganske kjapt.

Har du naboer som ikke bryr seg så er jo det et vesentlig bedre argument enn "jeg gir da faen i alle andre enn meg selv og mitt", da er det jo ikke noe i veien for å gjøre det :)

Men dersom det eneste andre bråket du kan vise til på søndager er drittunger på moped og ikke andre som klipper plen, så burde du kanskje vurdere muligheten for at de andre voksne i ditt nabolag føler stille søndag er en norm verdt å følge?

• Liker 4
Gjest Funky Punk
Skrevet

Neida, det er langt ifra det eneste jeg kan vise til.

Barn som hyler og skriker foran soveromsvinduet mitt grytidlig om morgenen (og resten av dagen), naboer som vasker biler, bruker kantklippere, spiller høy musikk osv osv osv

Jeg personlig skjønner ikke hvorfor vi alle skal være stille og liste oss rundt bare fordi det er søndag.

Skrevet

Neida, det er langt ifra det eneste jeg kan vise til.

Barn som hyler og skriker foran soveromsvinduet mitt grytidlig om morgenen (og resten av dagen), naboer som vasker biler, bruker kantklippere, spiller høy musikk osv osv osv

Jeg personlig skjønner ikke hvorfor vi alle skal være stille og liste oss rundt bare fordi det er søndag.

Du er så oppgående at du tror barn ikke gråter på søndager...Det er det beste du har kommet med som viser litt om dine holdninger! og at andre som vasker bil, klipper kanter osv. Og det er gode argumenter for at du skal være like god og egoistisk?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Sa ikke gråter, jeg sa hyler og skriker. Som når de leker og slikt.

Jeez

• Liker 1
Skrevet

Sa ikke gråter, jeg sa hyler og skriker. Som når de leker og slikt.

Jeez

sier ennå mer om dine holdninger!

Gjest Funky Punk
Skrevet

sier ennå mer om dine holdninger!

Din fulle rett til å mene det :)

Skrevet

Gressklipper var et hatobjekt når min sønn var liten. Sel om han er en av dem som sover tungt. Men naboene har en tendens til å måtte klippe plenen sånn i 7-8 tiden på kvelden og da blir jeg sur.

søndag er helt greit for meg mellom 11 og 18. Kirketid eller ei.

En nabo fnyste så sinnsykt over at vi som hadde små barn ikke likte gressklippere på kveldstid. Nå har han akkurat blitt far selv, det er veldig fristende å starte gressklipperen tilbake... hmmm (nei jeg gjør det ikke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...