Gå til innhold

Lakarbo,utskeielse og vektøkning.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lever som flere andre på lavkarbo,men er ikke helt nazi(ennå i hvert fall).Hadde en liten uskeilse på onsdag og torsdag(var på tur)så det ble en del karber,og fredag hadde vekta økt 3 kilo.Vet jo at alt dette ikke er fett(hvor mye er det btw mulig å øke i fettmengde på 2 døgn?Må vel nevnes at jeg lever noe lavkalori også,så lå vel noe over den grensa også) Så jeg lurer på når jeg kan begynne å se at vekta kryper noe tilbake?

Anonymous poster hash: c8b61...b32
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vann. Når du spiser karbohydrater så binder kroppen vann.

Anonymous poster hash: 23378...f5d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vann. Når du spiser karbohydrater så binder kroppen vann.

Ja, for alle vi som spiser karbohydrater er helt fulle av vann :fnise:

Anonymous poster hash: 24566...1be

Skrevet

Ja, for alle vi som spiser karbohydrater er helt fulle av vann :fnise:

Mer enn du tror... Karbohydrater binder vann

Jeg hadde en dag på fredag der jeg spiste masse ris og noe annet digg. Husker ikke helt, men masse karbohydrater var det ihvertfall.

Uansett, dagen etter var jeg 2,5 kilo opp og hoven i kroppen. Har enda litt igjen i dag.

• Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har hatt et par dager hvor jeg har skeiet ut, og da har vekta gått opp et par kilo igjen, men det gikk ned igjen et par dager senere.

Nå har jeg ikke skeiet ut på noen dager, men likevel har vekten gått litt opp igjen ( 2 kg).

Vet ikke hvorfor, men regner med at den går ned igjen snart.

Tror kanskje det har noe med at jeg har fått menstruasjonen.

Skrevet

Nå har jeg ikke skeiet ut på noen dager, men likevel har vekten gått litt opp igjen ( 2 kg).

Vet ikke hvorfor, men regner med at den går ned igjen snart.

Tror kanskje det har noe med at jeg har fått menstruasjonen.

Det gir alltid vektøkning hos meg. Opptil 3 kilo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mer enn du tror... Karbohydrater binder vann

Jeg hadde en dag på fredag der jeg spiste masse ris og noe annet digg. Husker ikke helt, men masse karbohydrater var det ihvertfall.

Uansett, dagen etter var jeg 2,5 kilo opp og hoven i kroppen. Har enda litt igjen i dag.

Om det hadde bundet opp så mye vann som du tror, så hadde jeg nok ikke veid så lite som jeg gjør (og jeg spiser alt jeg vil for jeg bryr meg ikke om sånn lavkarbo-tull)

Kanskje fordi du har gått på lavkarbo så lenge at kroppen din ikke er vant til karbohydrater og dermed får den sjokk når du spiser litt av det?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Det gir alltid vektøkning hos meg. Opptil 3 kilo.

Ja, det pleier å gi litt vektøkning hos meg også, men jeg trodde det var fordi jeg fikk litt større appetitt. Nå som jeg har gått over på lavkarbo så spiser jeg ikke like mye så trodde ikke jeg skulle se det så godt på vekten.

Ble litt lei meg når jeg var så nære på å bikke under 100 kg og så gikk opp et par kilo igjen :ler:

Skrevet

Ja, det pleier å gi litt vektøkning hos meg også, men jeg trodde det var fordi jeg fikk litt større appetitt. Nå som jeg har gått over på lavkarbo så spiser jeg ikke like mye så trodde ikke jeg skulle se det så godt på vekten.

Ble litt lei meg når jeg var så nære på å bikke under 100 kg og så gikk opp et par kilo igjen :ler:

Jeg blir absolutt mer fysen og spiser mer karbohydrater rundt den tiden. Slenger på litt mer ris og litt ovnsstekte poteter. Frukt med krem. Er ikke helt ukjent med en håndfull lakrisbåter om det står foran meg. Jeg tolker det litt sånn at vi damer trenger litt ekstra den tiden av måneden ;)

Men det er bare vann, for jeg merker godt at det "renner" av (bokstavlig talt) når uka er over.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Krysser fingrene for det :fnise: jeg som har vært så flink til å ikke skeie ut så mye...selv når mensen kom og jeg hadde så lyst til å ta opp noen boller fra fryseren så klarte jeg å dy meg :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det hadde bundet opp så mye vann som du tror, så hadde jeg nok ikke veid så lite som jeg gjør (og jeg spiser alt jeg vil for jeg bryr meg ikke om sånn lavkarbo-tull)

Kanskje fordi du har gått på lavkarbo så lenge at kroppen din ikke er vant til karbohydrater og dermed får den sjokk når du spiser litt av det?

At du veier lite betyr ikke at noen av disse kiloene skyldes vann som er lagret i kroppen.

Det er ikke slik at man blir som en vannballong som suger til seg mer og mer vann. Det stopper jo naturligvis opp på et eller annet tidspunkt. Men at man har mer vann i kroppen når man spiser naturlig, sunn mat som man gjør på lavkarbo, synes jeg virker åpenbart. Jeg går alltid opp noen midlertidige kilo dersom jeg spiser karbohydrater.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde vært kroppen som fikk sjokk av karbohydrater etter en tid uten, så skulle man vel ikke gått ned denne vannvekten når man starter på lavkarbo vel? Så nei, det er ikke det at kroppen får sjokk av karbohydratene fordi man har vært uten en stund

Anonymous poster hash: 2dfcc...073

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg går også opp 2-3 kg etter en dag utskeielser .

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg skal gi dere et tips på VERDENS beste kake UTEN karbo! :

Mandelbunn med sjokoladekrem:

250 g mandler som kvernes til det blir helt "mel-aktig".

3-4 egg, kommer an på størrelsen.

2 SS sukrin. Blandes sammen og stekes 30 min på 175 grader (tror det var 175 grader...)

Sjokoladekrem: pisk en boks kremfløte og ha i et par spiseskjeer kakao. Eventuelt smelt en plate sjokolade 70% kakao, kjøl det ned og ha i kremen. Vent til mandelbunnen er kjølt ned, og ha på kremen.

Det er den BESTE kaka i verden!! Jeg kan nok uten problem spise en og en halv eller to på en dag. Tror det kan være i overkant av 3000 kcal i en kake.

Så, hvis jeg spiser en og en halv av de pluss litt vanlig mat, hvor mye vil jeg gå opp da tro? Det er drømmen min! å kunne spise så mye sånn kake jeg vil på en dag! Spiser utrolig sunt ellers. På lavkarbo.

Gjest Sengaia
Skrevet

Glemte noe: ha et par spiseskjeer sukrin i kremen også. Det treng ikke mye, så 1-2 holder nok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...