Gå til innhold

Fly på 1.klasse - oppgradere eller bestille i utgangspunkt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å fly på første klasse på en flytur jeg skal om en stund. Men det koster jo. Så da lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer i forhold til pris.

Er det samme pris om man kjøper førsteklasse i utgangspunktet og om man oppgraderer på flyplassen når man sjekker inn? Eller er det kanskje litt billigere når man oppgraderer når man sjekker inn?

Jeg skal jo ha en mellomlanding i London, og jeg trenger ikke 1.klasse på OSL-London flighten. Det er unødvendig å betale ekstra for det, men jeg får jo ikke gjennomgående billett om jeg skal bestille økonomi på OSL-London og 1.klasse fra London.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vurderer å fly på første klasse på en flytur jeg skal om en stund. Men det koster jo. Så da lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer i forhold til pris.

Er det samme pris om man kjøper førsteklasse i utgangspunktet og om man oppgraderer på flyplassen når man sjekker inn? Eller er det kanskje litt billigere når man oppgraderer når man sjekker inn?

Jeg skal jo ha en mellomlanding i London, og jeg trenger ikke 1.klasse på OSL-London flighten. Det er unødvendig å betale ekstra for det, men jeg får jo ikke gjennomgående billett om jeg skal bestille økonomi på OSL-London og 1.klasse fra London.

Noen erfaringer?

Hvis målet er bedre service, bedre plass og loungetilgang, vil jeg tro at du vil klare deg mer enn godt nok med buisnies som er rimligere.

Hvis målet først og fremst er bedre plass, hvis det er drivkraften. Så ville jeg vel heller satset på economic+ hvis selskapet har dette. Det gir ingen loungetilgang, og service og mat er vel mer som på vanlig økonomi. Men det er en god del bedre plass. Og langt billigere enn buisnies og first.

Skrevet

Optonion er kun et "lotteri" hvor du kan bli oppgradert men ingen garanti.

du får igjen pengene om du ikke blir oppgradert.

Skrevet

Sjekket nå, og de tilbyr ikke 1.klasse på flighten jeg skal på, men business.

Og det som frister er jo selvfølgelig at jeg kan ligge å sove siden det er nattflight. De er British Airways jeg skal fly.

Skrevet

du får igjen pengene om du ikke blir oppgradert.

Ja det gjør du, men det er vel et geby du uansett ikke får tilbake. (Har ikke prøvd selv men har lest en del om det) Poenget mitt var mer at du er ikke garantert å bli oppgradert. Og ifølge hva jeg leser på andre nettfora så er det vel hipp som happ om du blir oppgradert i beste fall. Mange som ikke blir det.

Vet heller ikke om dette er noe alle selskaper tilbyr.

Skrevet

Sjekket nå, og de tilbyr ikke 1.klasse på flighten jeg skal på, men business.

Og det som frister er jo selvfølgelig at jeg kan ligge å sove siden det er nattflight. De er British Airways jeg skal fly.

Hvis du skal ligge (mest mulig) så er det helt klart business du må gå for.

Er dog usikker på om BA har helt flate stoler/senger på business eller om de har slike som skråner litt.

Skrevet (endret)

Har lest på BA og de skryter av flat-bed på Business på internationale club world-reiser.

http://www.britishairways.com/travel/club-world/public/en_no

Men igjen. Det koster kr. 3500,- for økonomi en vei, og 16.000,- for business. Så om det er litt å spare på å enten bestille det i utg.punket eller å oppgradere på stedet så velger jeg jo det.

Endret av Mynona
Skrevet

Har lest på BA og de skryter av flat-bed på Business på internationale club world-reiser.

http://www.britishairways.com/travel/club-world/public/en_no

Men igjen. Det koster kr. 3500,- for økonomi en vei, og 16.000,- for business. Så om det er litt å spare på å enten bestille det i utg.punket eller å oppgradere på stedet så velger jeg jo det.

Det vet jeg ikke, faren med å vente med å oppgradere på stedet er jo at du kan risikere at det ikke er ledig plass på business. Det vil jo altid være en fare. Selv om du og faktisk kan risikere og bli nedgradert selv om du har kjøpt business i utgangspunktet også.

Skrevet

Ja, det er jo selvfølgelig en risiko å ta. Jeg vet ikke helt om jeg vil ha business begge veier heller.

Visste ikke at man kunne bli nedgradert :sjokkert:

Har blitt oppgradert på Icelandair en gang pga vektfordeling i flyet. Uten kostnad. Det likte jeg veldig godt. Men der var det ikke flate senger da. Bare brede seter og litt sånn ekstra.

Skrevet

Ja, det er jo selvfølgelig en risiko å ta. Jeg vet ikke helt om jeg vil ha business begge veier heller.

Visste ikke at man kunne bli nedgradert :sjokkert:

Har blitt oppgradert på Icelandair en gang pga vektfordeling i flyet. Uten kostnad. Det likte jeg veldig godt. Men der var det ikke flate senger da. Bare brede seter og litt sånn ekstra.

Du kan bli nedgradert av samme grunn som du kan bli avvist ved avgang. Altså at det er flere som har business bilett enn det er plasser på business. Da må noen nedgraders til økonomi. På samme måte som om det møter opp flere folk til flygningen enn det totalt er plasser ombord da må noen stå igjen.

Men hvis du vil ha litt bedre plass tilbake enn trange world travler så kan det være en ide med world travler pluss som gir deg bedre plass.

AnonymBruker
Skrevet

Kjørte BA business til Asia fra London. Angrer ikke et sekund! Nest beste flyreiser jeg har hatt, etter Singapore Airlines :)

Anonymous poster hash: 83319...035

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...