Gå til innhold

mobilen vil ikke koble til internett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig flyttet, og satt opp modemet jeg hadde i min forrige leilighet. Dataen kobler til med en gang, det samme gjør andres telefoner, men min vil ikke.. noen som har noen idé om hvorfor?

Anonymous poster hash: b9590...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mobilen satt opp til å motta IP-adresse automatisk?

AnonymBruker
Skrevet

Er mobilen satt opp til å motta IP-adresse automatisk?[/quote

Det vet jeg ikke, hvordan finner jeg ut det? :)

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig flyttet, og satt opp modemet jeg hadde i min forrige leilighet. Dataen kobler til med en gang, det samme gjør andres telefoner, men min vil ikke.. noen som har noen idé om hvorfor?

Et modem vil bare slippe til en maskin på nettet om gangen. Få tak i en ruter.

Anonymous poster hash: 5be57...769

AnonymBruker
Skrevet

Et modem vil bare slippe til en maskin på nettet om gangen. Få tak i en ruter.

Da har jeg ruter, for det har aldri tidligere vært et problem med flere enheter på nettverket. Beklager at jeg er så lite teknisk!

Skrevet

Er det kun hjemme den ikke virker? Har du prøvd den noen andre steder etter problemet oppsto? Hva slags telefon er det?

Skrevet

Restart telefonen!

AnonymBruker
Skrevet

Den kobler til andre nettverk uten problemer, men nekter plent å koble til nettverket hjemme. Eller, den er tilkoblet, men Internett laster ikke.

Har restartet, skrudd av og på, både mobil og ruter, men ingenting hjelper. Og som jeg sa, dataen tar internett med en gang, andre har heller ikke noe problem med å logge på nettet, så det må være telefonen det er noe galt med. Det er forøvrig en HTC one x.

Skrevet

Høres ut som at den ikke har fått tilsendt DNS og/eller gateway fra ruter, derfor jeg spurte om den fikk dette automatisk.

Gå til innstillinger - Wi-Fi - trykk og hold på nettverket du er tilkoblet. Se etter egenskaper e.l. og se om den er satt opp til å motta automatisk.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at den ikke har fått tilsendt DNS og/eller gateway fra ruter, derfor jeg spurte om den fikk dette automatisk.

Gå til innstillinger - Wi-Fi - trykk og hold på nettverket du er tilkoblet. Se etter egenskaper e.l. og se om den er satt opp til å motta automatisk.

Jeg skal prøve det når jeg kommer hjem, håper det går :)

AnonymBruker
Skrevet

Den kobler til andre nettverk uten problemer, men nekter plent å koble til nettverket hjemme. Eller, den er tilkoblet, men Internett laster ikke.

Har restartet, skrudd av og på, både mobil og ruter, men ingenting hjelper. Og som jeg sa, dataen tar internett med en gang, andre har heller ikke noe problem med å logge på nettet, så det må være telefonen det er noe galt med. Det er forøvrig en HTC one x.

Slett hjemmenettverket på mobilen, og sett det opp på nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Slett hjemmenettverket på mobilen, og sett det opp på nytt.

Har gjort det, virker fremdeles ikke.

AnonymBruker
Skrevet

er du sikker på at riktig passord er registrert?

Anonymous poster hash: a14f1...7b6
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det, virker fremdeles ikke.

Får mobilen din noen ip adresse?

Skrevet

Hva slags router og telefon har du? Er mulig WPS er enablet.... -.-'

AnonymBruker
Skrevet

Ja, mobilen får ip-adresse, og wps er ikke enablet. Som sagt virker internett på alle andre enheter foruten mobilen, og mobilen klarer å koble seg til andre nettverk uten problemer, så tydeligvis har noe hengt seg opp med akkurat DETTE nettverket. Skjønner bare ikke hva det kan være.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, mobilen får ip-adresse, og wps er ikke enablet. Som sagt virker internett på alle andre enheter foruten mobilen, og mobilen klarer å koble seg til andre nettverk uten problemer, så tydeligvis har noe hengt seg opp med akkurat DETTE nettverket. Skjønner bare ikke hva det kan være.

Er ruteren din pip åpen, uten passord av noe slag? Det kan være mobilen nekter å koble seg på et nett uten sikkerhet kanskje.

Kan du si hva slags ipadresse mobilen får? (du trenger ikke ta med mer enn første halvparten av sifrene)

AnonymBruker
Skrevet

Er ruteren din pip åpen, uten passord av noe slag? Det kan være mobilen nekter å koble seg på et nett uten sikkerhet kanskje.

Kan du si hva slags ipadresse mobilen får? (du trenger ikke ta med mer enn første halvparten av sifrene)

Nei det er passord på nettverket. Ip-adressen jeg får er 10.0.0.9, det er det hele..

AnonymBruker
Skrevet

Prøv appen Wifi Analyzer!

Skrevet

Nei det er passord på nettverket. Ip-adressen jeg får er 10.0.0.9, det er det hele..

Men får den DNS og gateway?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...