AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Ja, dere kjenner sikkert til noen som er helt perfekte! Tenker på de som får 6 i alle fag, synger i kor og er med på kristne møter, sosiale, utadvendte, smiler hele tiden, pene, drikker ikke.. dere skjønner sikkert hvilken type jeg mener. Jeg skjønner ikke hvordan de greier å være så flinke til alt! Hvordan de kan prate med alle mulige folk, smile hele tiden, men samtidig jobbe hardt med skolearbeid og delta på alle slags arrangamenter.. Hvordan er det mulig å være så "feilfri"? Anonymous poster hash: 8a74f...2e7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Det er bare en fasade. Anonymous poster hash: da05e...3b9 2
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Jeg er mer misunnelig på de som har 6 i alle fag og knuller rundt med dem de vil, hvorfor er det positivt at de er kristne avholds og jomfruer?:S
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 En perfekt jente er kristen, synger i kor og drikker ikke? Det får være din personlige versjon av å være perfekt og feilfri, altså! Jeg kjenner ei dame som jeg synes er ganske perfekt, hun er vakker, intelligent og et utrolig fascinerende og interessant vesen å samtale med. Hun kan feste, hun kan vise andre følelser enn bare å smile og hun er ateist, men det er nå noe jeg synes er perfekt. Hun jenta med musefletter og bibelen i hånda som bare smiler er ganske langt fra den person jeg ser opp til med beundring og et snev av misunnelse for at de mestrer så mye, men vi er vel forskjellige. Anonymous poster hash: 61cfc...a59 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Mener ikke nødvendigvis det er en positiv ting å være kristen og alt det der, men det er jo selvfølgelig positivt for de som finner glede i det. Det jeg mente med perfekt er at de aldri gjør noe galt, og oppfører seg eksemplarisk til en hver tid. (Er jo en annen sak om det er spesielt gøy da.. ) Er snart 19 år. Anonymous poster hash: 8a74f...2e7
absinthia Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Der jeg kommer fra hadde de blitt sett på som snåle utskudd om de gikk på kristne møter, så å virke " perfekt" kommer an på hvilket miljø en ha rundt seg. Disse jentene synes sikkert ikke at de er særlig perfekte selv og ser sikkert på andre som mer perfekte enn seg selv. Noen skulle nok ønske at de turte å være litt mindre " snill pike" . Men....det er lettere å smile hele tiden om man er fornøyd med egen innsats, man blir jo fornøyd av å få gode karakterer når man har jobbet mot dette, synge sammen med andre og å være med på ting om man liker det . Folk som tilhører menigheter har ofte et godt nettverk rundt seg og føler ofte at de får støtte og hjelp der. Smilende mennesker får ofte også smil tilbake og det blir man jo glad av. Jeg er en sånn type som ubevisst smiler til vilt fremmede på gaten og får smil tilbake. Det gjør dagen bedre!
Gjest Summers Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Sånn er det jo for menn også, de mest karrierebevisste trener mye mer enn de mindre karrierebevisste. Handler vel om å sette seg mål på flere arenaer og å ha selvdisiplinen, blir jo også lettere etter hvert når man kommer inn i vanene og man har kommet på et nivå hvor man ikke trenger høy progresjon for å være på topp.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 perfekt og perfekt, fru Blom....
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Beskrivelsen til TS handler ikke om å være perfekt, men å være tilpasningsdyktig... Og det er ikke nødvendigvis det beste eller mest ønskelige.
Gjest Svampebob1 Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Ja, dere kjenner sikkert til noen som er helt perfekte! Tenker på de som får 6 i alle fag, synger i kor og er med på kristne møter, sosiale, utadvendte, smiler hele tiden, pene, drikker ikke.. dere skjønner sikkert hvilken type jeg mener. Jeg skjønner ikke hvordan de greier å være så flinke til alt! Hvordan de kan prate med alle mulige folk, smile hele tiden, men samtidig jobbe hardt med skolearbeid og delta på alle slags arrangamenter.. Hvordan er det mulig å være så "feilfri"? Anonymous poster hash: 8a74f...2e7 De er nok ikke perfekte disse heller. Jeg har enda ikke møtt det mennesket som ikke har et eller annet vondt i seg som h*n bærer på. Det mennesket finnes ikke, for det er ved å prøve og feile at vi lærer. Men livsstil og tankemåte er nok mye av oppskriften for å kunne leve slik.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Perfekte jenter er gravide. Helst før 25 år. Som meg. Dessuten så bruker de hårbånd. Gjerne lysrosa. De har fine skjorter, kan spille piano, er middels utdannet, og kan lage mat. Stiller for mannen gjerne på Biff og blow-j.dagen. Høydepunktet er å dra på storsenteret og snakke med gode venner der. Ikke mye byturer og sånn, og tar heller et lag hjemme med gode venner. Det var mine synspunkter. Kan godt være religiøs også. Anonymous poster hash: a6db7...16b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 De lider av flinkpike-syndromet, og vil nok få et sammenbrudd når de er ca. 35 år. Anonymous poster hash: dff64...490
Fysikeren Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Perfekte jenter er gravide. Helst før 25 år. Som meg. Dessuten så bruker de hårbånd. Gjerne lysrosa. De har fine skjorter, kan spille piano, er middels utdannet, og kan lage mat. Stiller for mannen gjerne på Biff og blow-j.dagen. Høydepunktet er å dra på storsenteret og snakke med gode venner der. Ikke mye byturer og sånn, og tar heller et lag hjemme med gode venner. Det var mine synspunkter. Kan godt være religiøs også. Anonymous poster hash: a6db7...16b Dette stemmer veldig mye bedre overens med det som i mitt hode er en perfekt jente. Tommel opp! 1
ohyeahitsme Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Min definisjon av ei "perfekt" kvinne/jente/dame (say whatever ya want ) Først av alt: Hun må se bra ut. Når jeg sier det, så mener jeg ikke at hun må være dratt rett ut av et modellblad. Det å se "bra" ut kan være så mangt. Jeg faller for, eller liker, mange forskjellige kvinner med store forskjeller i utseende. Er ikke noen fasit svar på hva se "bra ut" er. Det viktigste i det lange løp: Personlighet. Hun må være snill, søt og sjarmerende. Disse tingene vil også automatisk gjøre underverker for utseende Ei mindre attraktiv jente (etter min smak), kan bli skikkelig søt og pen hvis hun er sjarmerende og har den rette personligheten. Hun må også være morsom, ha selvironi og ikke heele tiden ta seg selv så høytidlig. Hun har en jobb som hun trives med, og for min del spiller det INGEN rolle om hva det er. Om det er vaskedame, kassadame, jordmor, advokat, lege eller politi spiller ingen rolle. Bare hun liker det hun gjør kan hun jobbe med hva hun vil BØR ikke være veldig glad i alkohol, da jeg selv er totalt avholds. Hun trenger ikke å være avholds som meg, men hun bør liksom ikke drikke hver eneste helg og ta helt av i fylla. Tjaa, være ryddig, kle seg pent, sette pris på familien sin, våkne om morgenen med et smil rundt munnen, og ikke minst, godta meg som JEG er, så skal jeg godta henne som HUN er Modenhet er vel et nøkkelord her. Da har vi ganske enkelt beskrevet ei perfekt kvinne i mine øyne. Legg merke til at dette er ei "perfekt" jente som jeg kunne tenkt meg å være sammen med, å dele resten av livet med (håper hun dukker opp en gang!). Det er ikke slik at jeg går rundt å bedømmer om hun eller hun er perfekte Om hun har bare 6'ere på skolen og om hun er kristen spiller ingen rolle for meg i alle fall. Hun trenger heller ikke å være veldig utadvendt, bare ikke se "sur" ut. Hun bør ikke være på randen til alkoholisme, men trenger ikke være avholds heller. Et sunt forhold til alkohol er bra tenker jeg vi sier Vet ikke helt hvorfor jeg bablet i vei med dette, men når jeg begynte å skrive så orket jeg ikke å fjerne det, det ville liksom være "forgjeves" ;p 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Som flere andre har nevnt: Ingen er perfekte. Synes denne figuren er veldig "riktig" når det kommer til mennesker: Det stemmer hvertfall veldig godt med den ene "perfekte" jenta jeg kjenner. Hun er rådeilig, vakker, uendelig snill, omsorgsfull, lynende intelligent både teoretisk og sosialt oooog hun er et emosjonelt vrak. Anonymous poster hash: d7477...034
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Perfekt finnes ikke, og er uansett subjektivt. Jeg har en venninne jeg anser som ganske perfekt feks. Hun er veldig intelligent og vet mye om et fagområde jeg også interesserer meg for. Hun har bodd mye utenlands og har fått en del erfaringer og snakker tre språk flytende, og et fjerde sånn noenlunde. Hun er søt og pen, på en måte ikke noe spesielt med utseendet, hun er slank, litt høyere enn snittet kanskje, ganske flatbrystet, styler håret lite og bruker lite sminke, trener litt og holder seg i form, men ikke noe fanatisk. Spiser ekostisk og vegetarisk. Er veldig disiplinert og jobber effektivt med studiene. Hun er utrolig hyggelig og sympatisk, lytter til andre og er sosialt flink og går godt overens med de fleste. Lett for å bli kjent med folk. Samtidig klarer hun å si i fra når hun synes noe er feil. Hun er også engasjert i flere ting, og mye sosial. Skjønner ikke hvordan hun klarer få til alt. Men mest av alt er hun "perfekt" fordi hun er så god en person. Anonymous poster hash: 0e130...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå