AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Jeg er bekymret for venninnen min. Hun er verdens beste og jeg er så glad i henne. Men hun er ekstremt opptatt av hvordan hun ser ut. Hun må rett og slett hele tiden få bekreftelse på at hun er pen, fin, deilig osv. For å få dette legger hun ut utrolig mange halvnakne bilder av seg selv på sosiale medier. En drøss med gutter kommenterer under at hun burde bli modell, at hun er sexy osv. Hun har også mye tilfeldig sex. Og ja, hun har mange gutter etter seg fordi hun er utrolig nydelig og har et veldig vinnende vesen. Når vi er ute på byen sammen må hun ha med seg speil, spør hele tiden om sminken ser bra ut.. Må hele tiden inn på do for å se seg selv i speilet, rette på klærne osv. Dette er slitsomt. Jeg forsvinner når jeg er sammen med henne, hun får selvfølgelig all oppmerksomheten, og hun oppsøker den i stor grad også. Hun må bli lagt merke til, så hun danser dirty og kler seg utfordrende. (Vulgært etter min mening...) Jeg liker å pynte meg, men jeg liker å kle meg classy. Men da forsvinner jeg i lyset av min venninne. Jeg bare skulle ønske hun skjønte at hun ikke bare er pen, men smart, snill, sterk osv. Huff.. jeg vet ikke hva jeg kan gjøre. Føler litt at hun ødelegger sin egen fremtid ved å være så utfordrende? Uansett hvor fin og tynn jeg hadde vært hadd jeg aldri ønsket å blitt sett på som billig. Har prøvd å prate med henne... Hun forstår meg ikke. Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 67779...4d2
Gjest Summers Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Du må skille mellom hva som er best for henne og hva som gir deg mer oppmerksomhet på byen. For i det du skriver her blander du de to tingene. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Det er vel ofte mennesker som er usikre på seg selv og har dårlig selvbilde, som må ha slik overfladisk bekreftelse for å føle at de er verdt noe. Det er jo litt synd på henne, hun kan komme opp i en del situasjoner og utsette seg for risko (tilfeldig sex, halvnakne bilder osv) som hun kan angre bittert siden. Det er jo fint du vil hjelpe henne, for om man tar tak i det i tide, så kanskje dn del skade kan unngås. Men husk at du også er ung og at din rolle er å være hennes venninne, ikke terapeut. Om det ikke hjelper å snakke med henne og spørre om hun har tenkt over de langsiktige konsekvensene, så er det bare hun som kan innse at hun kan ha nytte av profesjonell hjelp. Kanskje hun også blir mer sikker på seg selv med alderen. Faren er at man med den oppførselen snarere får erfaringer som gjør at man blir mer usikker. S det kan gå begge veier. Håper du klarer å nå frem til henne. Du høres ut som en ekte venninne for henne Anonymous poster hash: df545...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Ja, jeg synes det er litt stusselig når jeg bare forsvinner i lyset av henne. Liker jo å få oppmerksomhet jeg også Men det er vel sånn i disse dager, at for å tiltrekke seg gutter må man kle seg utfordrende osv. Jeg ønsker ikke å gjøre det, så jeg får vel bare godta at jeg blir litt usynlig Du må skille mellom hva som er best for henne og hva som gir deg mer oppmerksomhet på byen. For i det du skriver her blander du de to tingene. Anonymous poster hash: 67779...4d2 1
Gjest 10ne Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Jeg skjønner ikke helt. Først sier du at du er bekymret for henne, også sier du at du blir usynlig i nærheten av henne. Det virker for meg som at du mest irriterer deg over at du ikke blir sett når du er med henne.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Du må for all del ikke kle deg slutty for å tiltrekke oppmerksomhet. Da gir du gutten feil bilde av deg. Vær heller deg selv Anonymous poster hash: 78d85...d91
Gjest Summers Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Ja, jeg synes det er litt stusselig når jeg bare forsvinner i lyset av henne. Liker jo å få oppmerksomhet jeg også Men det er vel sånn i disse dager, at for å tiltrekke seg gutter må man kle seg utfordrende osv. Jeg ønsker ikke å gjøre det, så jeg får vel bare godta at jeg blir litt usynlig Anonymous poster hash: 67779...4d2 Men kan det hjelpe om du går litt vekk fra venninnen din når du er ute på byen?
Steinar40 Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Kan ikke se mye i hennes oppførsel som forteller meg at hun er smart og sterk i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå