Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Når mener dere at foreldre kan begynne å tenke på seg selv igjen, og begynne å gjøre ting man selv ønsker? Jeg mener som å flytte, drive med en interesse, være tilgjengelig hele tiden osv? Altså hvis ungene protesterer mot å flytte, klager på ting som mamma gjør osv....
Gjest Marmot Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Alltid. Jeg er alene med sønnen min, og gir beskjed om at "akkurat nå skal jeg lese denne boka, så leker vi noe sammen etterpå" eller "jeg trenger en pause, du må leke alene litt". Når det gjelder flytting tenker jeg at som foreldre må man ta avgjørelser som er det beste for hele familien. Jeg flytter med barnet mitt nå, og han skulle vel helst ønske at vi ikke skulle det, men sånn er det. Flytting er dog en ting jeg tenker er verre å utsette ungene for dess elder de er.
Ciara Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Helt enig med Marmot. Flytting: Det er krevende å flytte, og særlig med barn. Hvis foreldrene likevel vil flytte regner jeg med det er fordi det er nødvendig eller på sikt vil være bra for familien på et vis. Jeg synes ikke barn kan være med å bestemme dette (med mindre det dreier seg om noen helt spesielle omstendigheter jeg ikke klarer å se for meg akkurat nå). Interesser: Det er sunt for alle i en familie at også foreldre får holde på med noe de liker, så så langt det er mulig ville jeg prøvd å få det til uansett hvor gamle barna er. Men det finnes jo noen interesser som er mer krevende enn andre. Hvis hobbyen krever mange timer på dagtid eller involverer reisevei, må man selvfølgelig få det til å passe med familie eller barnevakt.
Ciara Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Glemte en ting: Jeg hadde blitt veldig provosert hvis barna skulle klaget på en hobby jeg hadde. De må jo lære seg at foreldre og andre mennesker også har behov for fritid og avkobling! 1
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Å være mor er ikke en jobb som slutter når barna oppnår en viss alder! Du må altid være der for dine barn uansett! Du skal self kunne utøve dine interesser,dette bør du gjøre fra barna er små. Kansje barna vil dele dine interesser? å flytte kan men gjøre,men man må tenke på barnas tilknytting i skole og fritidsaktiviteter,venner etc. Når man har barn i skolealder. Det er ikke bra å flytte rundt,dette gjør barna rotløse.
Favole Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Må si meg enig med Marmot og Ciara. Selv om man har fått barn må man også ta vare på seg selv og egne interesser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå