Tordensky Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Småen har fått en lysebrun pigmentflekk ved innsiden av kneet etter at vi var i syden for to uker siden. Både pappan og jeg har slike flekker så jeg lurer på om det er arvelig? Eller er det bare pga han er utsatt for sol? Eventuelt kan det ha med huden å gjøre? For han har eksem og har alltid vært ikke rundt innsiden og baksiden av knærne... Finner lite om dette på nettet. Søker man noe med ordet pigmentflekk i får man bare opp masse dritt om føflekker og kreft... *himle med øynene*
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Det er jo pga sola at han har fått den, men kanskje han har arvet genet som tilsier at man lettere får pigmentflekker fra dere. Pigmentflekker er ikke farlig, bare følg litt med den at den ikke plutselig ser skummel ut, for da bør dere dra til legen. Men trur at det er større sjanse å få kreft av føflekker. Anonymous poster hash: 12ca2...737
Silfen Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Det er veldig vanlig å ha en slik flekk eller to. Tror vi har slike hele gjengen. Mini har en lys på brystet og en mørkere mot ryggen, nesten lik i form og størrelse, så det ser ut som om pigmentene er flyttet på. De blir jo gjerne synlige først ved soling.
Tordensky Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2013 Takk :-) Jeg er ikke bekymret nei. Både jeg og pappan har også drøssevis med føflekker, så vi kan å følge med. Ble bare litt nysgjerrig på om dette er noe som liksom ligger latent i huden og som blir synlig ved soling, eller om eksemen kan ha påvirket det, for eksempel. For vi smører jo godt med solkrem så det er jo ikke som om vi har glemt denne ene flekken hver dag :-P Er vel uansett ikke så mye man kan gjøre for å forhindre det annet enn å vise respekt for solen.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Pigmentflekker har ingenting med eksem å gjøre, de har med pigmentene i huden å gjøre, så ja de ligger jo hos noen latent i huden og venter på sol Har noen selv. Anonymous poster hash: 12ca2...737
Tordensky Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2013 Pigmentflekker har ingenting med eksem å gjøre, de har med pigmentene i huden å gjøre, så ja de ligger jo hos noen latent i huden og venter på sol Har noen selv. Anonymous poster hash: 12ca2...737 Fant info på oslohudlegesenter.no om postinflamatorisk pigmentering hvor en av de hyppigste årsakene var atopisk eksem. Og da begynte jeg å lure... Har aldri hørt om det før.http://www.oslohudlegesenter.no/postinflammatorisk-hyperpigmentering-bid-154.html
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Fant info på oslohudlegesenter.no om postinflamatorisk pigmentering hvor en av de hyppigste årsakene var atopisk eksem. Og da begynte jeg å lure... Har aldri hørt om det før.http://www.oslohudlegesenter.no/postinflammatorisk-hyperpigmentering-bid-154.html Åja, har heller aldri hørt om det før Har aldri hatt eksem selv. Anonymous poster hash: 12ca2...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå