AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Skal gifte meg med verdens BESTE samboer sommeren 2015 :D Problemet mitt er : -103 kilo -Ensom og ingen venner -Sykemeldt -Prøver meg på LCHF -Har PCO -Mye trist og deprimert pga manglende mens og sikkert barnløshet. -Pga PCO er ansiktet og ryggen dekt av kviser. Feit .. ja rett og slett fæl Er det noen som sliter med det samme? Er alle så glade og lykkelige eller flere med små og store problemer? Beklager at jeg er så negativ. Har jo egentlig ingen rett til og klage! Trengte bare og få det ut i dag!Anonymous poster hash: bf88a...217
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Du rekker å gå ned noen kilo innen 2015:) Henger ikke PCO ofte sammen med overvekt? Uansett; du blir nok en nydelig brud uansett! Og du er heldig som har funnet drømmemannen din, ikke alle som er så heldige! Tenk; du er drømmedama hans! Anonymous poster hash: 1dcc9...0b0 3
Pingting Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Hei kjære, triste brud. Først og fremst, en klem til deg Vi mennesker har en tendens til å ofte bare ville vise frem de beste sidene våre, fremfor det som er litt mer vanskelig og dumt. Enten det er i den virkelige verden, på Facebook, på diskusjonsforum eller hvor som helst ellers. Noen mener det er fordi man bare skal imponere andre - jeg tror vel heller at det er litt tabu å trekke frem det vanskelige. Man vil liksom ikke plage andre med det, og det er ubehagelig å blottlegge seg selv slik. Men ikke si at du ikke har noen rett til å klage. For joda, det har du. Vi trenger alle å blåse litt ut innimellom. Gratulerer, du er menneskelig. Jeg har mine problemer jeg også, selv om mange som kjenner meg på KG eller på ordentlig sikkert ikke er klar over dem. Og slik tror jeg det er med de fleste. Faktisk så tenker jeg at de som BARE er glade og lykkelige absolutt hele tiden må være noe helt hinsides naive, uoppmerksomme og bortimot stokk dumme som ikke skjønner noen ting. Jeg skal ikke si jeg vet hvordan du har det, for jeg har ikke samme problemer som deg. Men dette er ikke småting, og du har all mulig rett til å være lei deg for det. Selv om man ikke skal grave seg ned i problemene sine, så tror jeg heller ikke det blir noe bedre av å late som om de ikke finnes. Livet er urettferdig, desverre. Nå er jo mye av det du sliter med egentlig ikke så bryllupsrelatert, men jeg føler meg ikke kompetent til å uttale meg om hverken PCO eller depresjon. Men jeg har gjort meg noen tanker rundt sårbarheter i forbindelse med bryllup. Så jeg kommenterer mest det. Jeg har selv kjent veldig på at bryllupet av en eller annen grunn trykker på mange sårbare punkter hos meg. Det er som om det får frem alle usikkerhetene mine og gjør dem verre. Media har dessverre skapt og teppebomber oss med idealet om at bryllupsdagen skal være så himla perfekt. Alt skal være superglamorøst, elegant, glitrende, bare (kritthvite) smil og gledestårer, et brudepar som ser ut som Barbie og Ken, gjester som har mastergrad i sosial etikette og så videre. Med andre ord: totalt urealistisk og piss fra ende til annen. Jeg har kommet frem til at det bare er å ta situasjonen i egne hender. Ta kontroll over det du kan ha kontroll over, og legg opp til en bryllupsdag som blir så fin som overhode mulig for deg - ikke en som svarer til prinsessedrømmen og slik det "skal" være. Ikke sett deg urealistiske mål om vektnedgang. Slanking kan være en fin ting det - men gjør det for din egen del, IKKE pga bryllupet! Tenk heller at du legger opp til en sunn livsstil som lar deg leve livet med mannen din så fint og så lenge som mulig. Og du? Fyren vil gifte seg med deg *akkurat* slik du er nå. Ta det til deg. Virkelig. Kviser er ikke gøy. Men kviser på ryggen er verdens beste unnskyldning til å bruke litt for mye penger på en snasen bolero/jakke til kjolen. Gjerne en man får brukt ved senere anledninger også Når det gjelder det sosiale, så er det helt klart kjempetungt. Hva slags bryllup legger dere opp til? Man må jo finne noe begge vil, selvfølgelig. Jeg synes liksom ikke er stort, tradisjonelt bryllup med masse gjester høres "riktig" ut - dere kan jo vurdere et bittelite et, eller rett og slett bare rømme til utlandet bare dere to? Og sånn helt generelt: husk at alle har sine problemer, vi snakker bare ikke så mye om dem. Jeg får litt noia av sånne "inspirerende" ordtak, men akkurat det her liker jeg veldig godt: 7
Gjest Ahs Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Sier meg enig i innlegget over.. Og husk at facebook, debattfora etc er steder folk skaper representasjoner av seg selv, hvordan man gjerne vil være og ikke nødvendigvis slik virkelighetener. Endret 23. juni 2013 av Ahs 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 jeg har slitt med noe av det samme. jeg mangler bare gå ned et par kilo til så er jeg helt normalvektig. når jeg gikk ned så kom mensen tilbake etter 2 år uten mensen. Anonymous poster hash: e0cd3...2a2 1
Gjest Ahs Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Du rekker å gå ned noen kilo innen 2015:) Henger ikke PCO ofte sammen med overvekt? Uansett; du blir nok en nydelig brud uansett! Og du er heldig som har funnet drømmemannen din, ikke alle som er så heldige! Tenk; du er drømmedama hans! Anonymous poster hash: 1dcc9...0b0 Tror man kan ha PCO som normalvektig også- Endret 23. juni 2013 av Ahs 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Tror man kan ha PCO som normalvektig også- Ja, det var vel litt bakvendt skrevet av den andre AB'en her. Men overvekt er et vanlig symptom på, og følge av PCO."Vi regner at 2 av 3 kvinner med PCOS er overvektige. Fedmen samler seg først og fremst rundt midjen. De fleste er normalvektige frem til de får menstruasjonen. Vektøkningen inntrer som regel i fra ca. 15 års alder og frem til tidlig i 20-årene" Forøvrig utrolig merkelig at det var det eneste du hadde å bidra med i en tråd som denne... Kjære TS! Jeg tror ingenting jeg kan skrive vil være i nærheten av like bra som det Pingting har skrevet lenger opp. De fleste av oss forteller bare om det som er bra i livet, og ikke om de vanskelige tingene, dessverre. Men det betyr ikke at alle andres liv er et glansbilde. Vi har alle våre problemer, små og store. Anonymous poster hash: e125f...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå