Gå til innhold

Fordeler og ulemper med å bo alene/med venn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er enten det å bo i en bitteliten hybel på 15 kvm hvor det er såvidt plass til en seng og to skritt til kjøkkenkroken.

Eller bo i en leilighet på 53 kvm sammen med en venn som er svært enkel å ha med å gjøre.

Begge er til samme pris - 4k

Har dere erfaringer med å bo alene/med en venn og kan gi meg råd om hva jeg bør velge?

Bit dere merke i at hybelen kun er 15 kvm. Sokkelleiligheten er dog større.

Anonymous poster hash: 78eaf...650
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

EDIT: altså jeg deler leiligheten med vennen min. Derfor blir det så billig. Og en annen ting: Leiligheten er til 3,5 tusen. Ikke 4 tusen :)

TS

Skrevet

Jeg hadde valgt hybelen. Bodde i 2 år på hybel med kjøkkenkrok som student og stortrivdes. Delte dusj og do med en annen hybel. Det blir litt kompakt, men man har sitt eget som man kan trekke seg tilbake til når man ønsker. I en leilighet er man stuck med noen døgnet rundt, og det kan slite på selv det beste vennskap i lengden.

AnonymBruker
Skrevet

*grøsser ved tanken på å se en venn i bare trusa, klø seg i ræva tidlig på morgenen*

Anonymous poster hash: c2d3e...be3
AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg er ei jente og han er en gutt. Han er verdens enkleste å ha med å gjøre og har kjent han siden vi ble født.

Han skal studere og dermed drar vekk tidlig om morgenen og borte på dagen,

mens jeg skal jobbe og da er det en sjanse for at jeg er hjemme på dagtid og jobb på kveldstid.

Så da ser vi hverandre ikke altfor ofte :) Høres det bedre ut? Vi er 19 år gamle.

TS

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg hadde valgt å bo med en venn, ville jeg i hvert fall forsikret meg om at vi var like ryddige/renslige. Mange irritasjoner og kjeklinger kan oppstå dersom dere ikke er på samme nivå der ;)

Anonymous poster hash: bdd91...327
Gjest Hyssingen
Skrevet

Alene.

Vennskap går ofte til helvete når man bor sammen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Jeg er ei jente og han er en gutt. Han er verdens enkleste å ha med å gjøre og har kjent han siden vi ble født.

mens jeg skal jobbe og da er det en sjanse for at jeg er hjemme på dagtid og jobb på kveldstid.

Så da ser vi hverandre ikke altfor ofte :) Høres det bedre ut? Vi er 19 år gamle.

TS

Hahaha. Han skal studere og du skal jobbe?

Vel, se frem til masse studentfester hjemme i leiligheten din, og en fyr som har fyllesyken.

En fyr som etterhvert vil dra meg seg masse onenightstands hjem i senga si, mens du ligger å hører på.

Eller en fyr som får seg kjæreste, som vil sove hos deg, spise frokost hos deg, bruke dusjen din, ta TV-kroken på de mest irriterende tidspunkt. Som student er han ikke borte "hele" dagen som du tror. De kan ta seg fri veldig ofte, og ikke alle har så mye obligatorisk. Kanskje han faller fra, og har pause et halvår. Ligger hjemme hele dagen.

Eller kanskje du får deg kjæreste? Skal dere tråkke oppi han?

Eller er du forelska i han kanskje? Derfor du vil bo alene med en gutt som 19-åring? :P Bare lurer.

Uansett, jeg snakker av erfaring. Dessuten sier du han er gutt.. hvor ryddig er han? Aksepterer du piss på dosetet og hår i vasken? At du alltid er den som må mase om rydding, vasking som en mamma? At du alltid er den som bærer ut søpla fordi den renner over?

Gled deg!!!!! :)

Anonymous poster hash: c0f63...d3c

• Liker 2
Skrevet

15 kvm er dessuten ikke "bittelite". Man får fint inn både soveplass og "stuebord" og en hylle på den plassen. Hybelen jeg hadde var 16 kvm og der gikk det inn sovebenk, stuebord, kjøkkenbord med stol, et klesskap og en hylle, samt en liten lenestol. Enda var det ikke trangt. I tillegg kom hybelkjøkkenet (sånn kombisak med kokeplater, oppvaskbenk og kjøleskap) med overskap.

Må riktignok tilføye at jeg hadde en bod som jeg delte med den andre hybelboeren, så jeg fikk stablet vekk større ting som koffert og ryggsekk.

Skrevet

TS

TS

Høres jo egentlig ut som om det er dette du helst vil siden du skriver dette etter at mange har skrevet at de ville bodd alene.

Jeg ville også valgt hybelen, men det er jo umulig for oss å svare på hva du vil trives best med. Det har jo mye med personlighet å gjøre. Jeg er selvstendig og nokså innadvendt. Trenger tid for meg selv og liker å bestemme over meg og mitt. Hadde ikke ønsket å dele bolig med en venn uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha. Han skal studere og du skal jobbe?

Vel, se frem til masse studentfester hjemme i leiligheten din, og en fyr som har fyllesyken.

En fyr som etterhvert vil dra meg seg masse onenightstands hjem i senga si, mens du ligger å hører på.

Eller en fyr som får seg kjæreste, som vil sove hos deg, spise frokost hos deg, bruke dusjen din, ta TV-kroken på de mest irriterende tidspunkt. Som student er han ikke borte "hele" dagen som du tror. De kan ta seg fri veldig ofte, og ikke alle har så mye obligatorisk. Kanskje han faller fra, og har pause et halvår. Ligger hjemme hele dagen.

Eller kanskje du får deg kjæreste? Skal dere tråkke oppi han?

Eller er du forelska i han kanskje? Derfor du vil bo alene med en gutt som 19-åring? :P Bare lurer.

Uansett, jeg snakker av erfaring. Dessuten sier du han er gutt.. hvor ryddig er han? Aksepterer du piss på dosetet og hår i vasken? At du alltid er den som må mase om rydding, vasking som en mamma? At du alltid er den som bærer ut søpla fordi den renner over?

Gled deg!!!!! :)

Anonymous poster hash: c0f63...d3c

TS

Hehe, ser poenget ditt og det var morsomt skrevet, men:

Er ikke forelsket i han. Han er fetteren min :P Haha. Og han ville aldri funnet på å gjøre de tingene du beskriver ^

Når det er snakk om hvem det er størst sjanse for som gjør disse tingene så er det nemlig meg :P

Jeg er ti ganger villere enn han. men ja. Må selvfølgelig ta litt hensyn også.

Han er nok veldig mye ryddigere enn meg også :) Verdens roligste og snilleste gutt.

Men morsomt skrevet og jeg tar poenget ditt ;)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Høres jo egentlig ut som om det er dette du helst vil siden du skriver dette etter at mange har skrevet at de ville bodd alene.

Jeg ville også valgt hybelen, men det er jo umulig for oss å svare på hva du vil trives best med. Det har jo mye med personlighet å gjøre. Jeg er selvstendig og nokså innadvendt. Trenger tid for meg selv og liker å bestemme over meg og mitt. Hadde ikke ønsket å dele bolig med en venn uansett.

TS

Ja det er det jeg vil helst, men så og si alle jeg har snakket med, anbefaler meg å bo alene. Derfor blir jeg usikker.

TS

Skrevet

Jeg ville definitivt bodd alene. Kanskje spesielt siden det er familie det er snakk om.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville heller bodd alene enn sammen med en venn. Jeg ser ærlig talt ingen fordeler med å bo med en venn. Bor man alene kan man gjøre som man selv vil, med venner må man dele på det meste, man kan ikke gjøre som man vil og man må også finne seg i andres ting og tang.

Forøvrig, jeg har bodd på 13 kvm som hadde eget kjøkken og bad, har bodd i en slik leilighet de siste 1 1/2 år. Det har fungert kjempefint. Jeg synes faktisk ikke det var så ille, og jeg klarte meg fint. Lite å vaske og holde styr på. Veldig kjekt!

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

jeg er mest glad i å bo alene,men jeg har hatt leiligheter som er en del større. men jeg har bodd med en venninne. det gikk veldig fint.

Anonymous poster hash: fe97d...29f
AnonymBruker
Skrevet

TS

Ja det er det jeg vil helst, men så og si alle jeg har snakket med, anbefaler meg å bo alene. Derfor blir jeg usikker.

TS

Jeg skal gå mot strømmen og si at dette kan gå kjempeflott. Altså: det kan jo gå rett til helvete, som mange sier, men å bo sammen med noen kan også bety å ha noen å være sosial med innimellom, noen å dele vasking, matlaging (det ER mulig å avtale slikt om alle i en leilighet er oppegående mennesker) etc med. Særlig om dere alt er godt nok kjent til å vite om hverandres dårlige sider og fortsatt tenker at å bo sammen en periode er en god ide. :fnise: Slektninger kjenner man ofte bedre enn bestevenner, til og med (i hvert fall er det slik med meg).

Anonymous poster hash: cef5a...d6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...