Gå til innhold

Svarer sakte på sukker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte melding først til en fyr på sukker som jeg synes virker veldig bra. Han har foreløpig svart to ganger, men det går flere dager mellom hvert svar. Svarene har likevel vært lange og hyggelige. Jeg ser at han også er logget på de dagene han ikke svarer, men han er ikke av dem som er konstant pålogget. Ville dere fortsatt å svare, selv om det går sakte, eller er det bare å gi opp? Jeg skjønner at han ikke er så veldig interessert, og at han sikkert er mer interessert i noen andre, men jeg har ikke lyst til å avskrive han heller siden han ellers er så lovende.

Anonymous poster hash: 44ffa...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke alle som er online 24/7 av forskjellige årsaker(jobb, osv)

Det betyr ikke at han nødvendigvis ikke er så interessert fordi han ikke svarer med engang. Kanskje personen tenker seg litt godt om før han svarer for å ikke "miste" deg?

Ikke vet jeg, men ikke forvent et svar etter noen få timer.

Som gutt som prøver meg på disse datingsidene må jeg si han er heldig som i det heletatt får respons. Noe ikke jeg gjør.

Endret av Urgalon
  • Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Da tenker jeg at du ikke har fått han ordentlig interessert enda.

Men siden han svarer, så viser jo det at han er interessert i å bli kjent allikevel.

Hvordan kan du forresten forvente at han skal være overivrig mot deg når du ikke engang har møtt han? Nettet er jo temmelig upersonlig. Ikke lett å få interesse bare basert på profiltekst og bilder. Som regel oppdager man at inntrykket er feil når man først møtes også ;-)

• Liker 3
Skrevet

Liker du det han skriver når han skriver? Da fortsetter du bare å skrive med han og bli kjent med han. Om han skriver hver dag, med en gang, et par ganger i uka etc trenger ikke å bety noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid jeg svarer med en gang selv om jeg har lest meldingen. Det at jeg har logget på og har lest meldingen er gjerne bare et resultat av at jeg har fått en notis i mail som jeg har klikket meg inn på. Kanskje har jeg ikke tid der og da til å svare, eller kanskje jeg trenger litt tid på å tenke gjennom det du skrev eller kanskje jeg ikke har så mye å si der og da og må tenke på hva jeg skal svare.

Om du virkelig er interessert foreslår jeg uansett å gå over til virkelig kontakt fortest mulig, eller i alle fall telefon/skype (gjerne med video) fort som råd.

Anonymous poster hash: 803c3...ecd
Skrevet

Jeg sendte melding først til en fyr på sukker som jeg synes virker veldig bra. Han har foreløpig svart to ganger, men det går flere dager mellom hvert svar. Svarene har likevel vært lange og hyggelige. Jeg ser at han også er logget på de dagene han ikke svarer, men han er ikke av dem som er konstant pålogget. Ville dere fortsatt å svare, selv om det går sakte, eller er det bare å gi opp? Jeg skjønner at han ikke er så veldig interessert, og at han sikkert er mer interessert i noen andre, men jeg har ikke lyst til å avskrive han heller siden han ellers er så lovende.

Tro meg. Det at han bruker veldig lang tid på å svare, trenger ikke bety at han ikke er interessert. Det kan rett og slett bety at han sitter og overanalyserer alt før han trykker send. Jeg har vært i den situasjonen selv. Og det kan også hende at han rett og slett bare har for mye å gjøre, selv om han av og til er pålogget uten å svare. Lett å kjenne seg igjen i den situasjonen, også.

Det at han sender deg lange, hyggelige svar bør være et utvetydig tegn på at han er interessert.

AnonymBruker
Skrevet

TS. Har fått nytt, langt svar fra han igjen, etter flere dager :) Han stiller oppfølgingsspørsmål, så kanskje er han litt interessert. Ikke vet jeg.. Har skrevet med et par andre tidligere der de sendte melding først, og de var mye tydeligere på begge to hele veien, derfor blir jeg mer usikker her.

Nettinettet, du svarer alltid så fornuftig synes jeg :) Ja, jeg liker det han skriver, så jeg skal fortsette å skrive med han. Jeg vil veldig gjerne treffes også (ja, jeg er seriøst interessert), i det minste for å finne ut at han evt ikke er så bra som han virker. Men siden jeg sendte førstemeldingen, og han bruker så lang tid på å svare, vet jeg ikke om jeg tør å spørre... Det kan jo hende akkurat nå er dårlig timing av en eller annen grunn, og da har jeg ikke lyst til å sabotere muligheten ved å spørre for tidlig.

Jeg skriver også med et par andre, har avtalt treff med en av dem og nå kjenner jeg at jeg er litt redd for å rote ting til for meg selv her. Sakteskriveren er foreløpig førstevalget, og jeg vil jo egentlig ikke ha det i bakhodet når/hvis jeg treffer andre.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen i situasjonen din. Bare senk skuldrene, du trenger ikke ta stilling til alle sammen nå. Møt de, og ta den tiden du trenger på å bestemme deg. Kan hende du ender opp med at ingen av dem egentlig ikke er interessante eller interessert.... Så bare slutt å tenke.

Ift. han sakte-svareren - ikke tenk så mye på det. Noen vil gjerne tenke seg om litt før de svarer. Har vært borti det jeg også, og det var ikke interessen det stod på, var bare det som var naturlig for han.

Anonymous poster hash: 863ef...5c1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også litt tid fra jeg leser til jeg svarer. Jeg logger gjerne på, leser alle meldingene, og lar dem ligge i bakhodet til neste gang jeg logger og faktisk har tid til å skrive noe gjennomtenkt. Unntaket er å svare på kjappe, konkrete spørsmål. Betyr ikke at jeg ikke er interessert.

Anonymous poster hash: 809b0...ea4
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen her. Nå har vi skrevet sammen i nesten en måned, men kun 4-5 meldinger hver siden det går så treegt. Sist melding brukte han nesten en uke på å svare på, og da hadde jeg i hvert fall nesten gitt opp, men så beklaget han litt sent svar fordi han hadde vært bortreist (jeg har sett at han har vært en del pålogget innimellom).

Synes fortsatt det er vanskelig å tolke om han er interessert i det hele tatt, han skriver lange meldinger, stiller oppfølgingsspørsmål, men er veldig saklig og høflig. Egentlig synes jeg meldingene hans er litt kjedelige, men vi har mange felles interesser, litt samme type jobb som sier en god del om personligheten og nå viser det seg at vi kommer fra samme sted i landet også. Jeg har et lite håp om han er morsommere i virkeligheten, men det er mulig dette er for optimistisk? :)

Jeg synes det hadde vært naturlig å treffes nå (dersom begge har lyst), siden jeg ikke ser noe poeng i å bli veldig godt kjent på nett for så å se at det ikke fungerer i virkeligheten. Men siden jeg sendte første melding og svarer først hver gang (jeg pleier å svare etter to dager, drøyde til fire en gang), så ville det føles mye bedre hvis han tok initiativet. De trege svarene gjør faktisk at jeg er i ferd med å miste interessen, det føles som bortkastet tid å skrive disse meldingene. Hva ville dere gjort? Spurt om å treffes eller fortsette å skrive i håp om at han tar initiativet til slutt?

Skrevet

Kan det f.eks. hende at han er pålogget på mobil de gangene du ser han pålogget uten at han svarer? Og at han venter til han er på pc fordi det er kronglete å skrive lange svar på mobiltastatur? Eller at han bare er raskt innom, og velger å vente med å svare til han har god tid til å skrive lange, gjennomtenkte svar?

Skrevet

Nettinettet, du svarer alltid så fornuftig synes jeg :) Ja, jeg liker det han skriver, så jeg skal fortsette å skrive med han. Jeg vil veldig gjerne treffes også (ja, jeg er seriøst interessert), i det minste for å finne ut at han evt ikke er så bra som han virker. Men siden jeg sendte førstemeldingen, og han bruker så lang tid på å svare, vet jeg ikke om jeg tør å spørre... Det kan jo hende akkurat nå er dårlig timing av en eller annen grunn, og da har jeg ikke lyst til å sabotere muligheten ved å spørre for tidlig.

Jeg skriver også med et par andre, har avtalt treff med en av dem og nå kjenner jeg at jeg er litt redd for å rote ting til for meg selv her. Sakteskriveren er foreløpig førstevalget, og jeg vil jo egentlig ikke ha det i bakhodet når/hvis jeg treffer andre.

Først så vil jeg jo si det er hyggelig å høre :) Jeg ville spurt om å treffes, uansett om du frykter avslag, for hva er vitsen med å sitte å skrive opp og ned med en fyr på nettet hvis det ikke skal bli til ett treff? Du kan jo bare høre med han om hvordan han pleier å gjøre dette. Om han liker å bli bedre kjent via nettet først, eller å heller bli kjent i virkeligheten, og om han kunne tenke seg å truffet deg.

Også veldig greit å ha andre du skriver med og ha døren på gløtt frem til du har truffet en du vil være monogam med :) Det er heller ikke å være for optimistisk når du håper han er bedre i virkeligheten.. mange er det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver bare med "sakte-skriveren" nå, ettersom jeg traff han ene og fant ut at det ikke var noe spesielt, og han andre har sluttet å skrive (ikke at jeg skjønner det heller, men der var ikke jeg så interessert, så jeg har bare latt det ligge).

Det var en god idé Nettinettet, å spørre om han liker å bli godt kjent på nettet først, da får jeg kanskje en pekepinn på hva han egentlig tenker. Gitt at jeg får svar da, nå er det fire dager siden jeg sendte melding igjen (blir sprø av dette).

Jeg har også tenkt at han kanskje er pålogget med mobil de andre gangene, for meldingene våre er såpass lange at det i hvert fall for meg er utelukket å skrive dem på mobil. Men man lurer jo liksom litt når han kan være pålogget hver kveld og det ikke kommer noe svar. De to jeg foreløpig har møtt i virkeligheten har sendt melding mye raskere (typisk neste dag) hver gang, og spurt om vi skal treffes etter bare noen få meldinger. Det er absolutt å foretrekke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...